Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق گفت: آمریکا با نقض همه موازین و قوانین بین المللی و تجاوز به خاک عراق عزم عراقی‌ها را برای اخراج نظامیان بیگانه از همه خاک این کشور از جمله منطقه کردستان جزم‌تر کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق روز جمعه ساز و کار خروج نیرو‌های بیگانه از خاک عراق را توضیح داد و گفت که این تصمیم به طور مستقل گرفته شده است و شامل منطقه کردستان عراق هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از سرلشکر خلف آورده است: «حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق بر اساس یادداشت ارائه شده از سوی بغداد به سازمان ملل و شورای امنیت و درخواست برای تشکیل ائتلاف حامی نیرو‌های عراقی در مقابله با تروریست‌های داعش تشکیل شد که همه منطقه را تهدید می‌کردند و با این قضیه موافقت شد».

سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق افزود: «پس از پیروزی بر داعش، عراق بر اساس یادداشتی که «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه سابق این کشور به سازمان ملل ارائه داد خواهان پایان کار ائتلاف شد».

حملات آمریکا به القائم و بغداد تعجیل اقدامات برای اخراج نظامیان آمریکایی را به همراه داشت

سرلشکر خلف، با تاکید بر اینکه عراق شریک ائتلاف بین المللی است، گفت: «هر گونه تحرک نیروی هوایی ائتلاف در آسمان عراق فقط با موافقت عراق انجام می‌شود، اما در مقطع اخیر با حمله هوایی هواپیما‌های آمریکایی به القائم غافلگیر شدیم که به بهانه حمله به نیرو‌های آمریکایی از سوی یکی از گروه‌های مسلح عراق انجام شد و شهادت و زخمی شدن ۹۰ نیروی الحشد الشعبی را به همراه داشت.»

خلف با اشاره به تجاوز بعدی آمریکا به عراق با حمله به فرودگاه بغداد گفت: «این حمله هوایی آمریکا در فاصله کم‌تر از ۲۰۰ متری با باند فرودگاه و در قلب بغداد انجام شد. این عملیات خودسرانه، نائب رئیس الحشد الشعبی و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را هدف گرفت و این دو رخداد، خواسته‌ها برای اخراج نظامیان آمریکایی را جلو انداخت آن هم پس از اینکه از آمریکایی‌ها درباره دلیل استفاده از آسمان ما برای انجام حملاتشان پرسیدیم».

خلف گفت: «مقامات عراقی در سوم ژانویه هم با صدور فرمانی پرواز هواپیما‌های ائتلاف بین المللی را در آسمان عراق ممنوع اعلام کردند، اما آمریکا نافرمانی کرد و دست به حملات اخیر زد. پس از اقدامات آمریکا وزارت خارجه عراق سفیر آمریکا را فراخواند و اعتراض خود را بیان داشت و یادداشت اعتراضی هم به سازمان ملل فرستاد و دولت عراق هم به کاخ سفید ابلاغ کرد که با اقداماتش مخالف است و می‌خواهد این شراکت تمام شود».

وی شمار نیرو‌های خارجی در عراق را کم‌تر از شش هزار نفر در کل خواند و گفت: «از این تعداد حدود پنج هزار نفر آن‌ها آمریکایی بوده‌اند و این نیرو‌ها در پادگان‌های واقع در پایگاه‌های عراقی حضور داشته‌اند و تحرکات آن‌ها هم در محدوده پایگاه‌های عراقی است که تحت فرماندهی عراق قرار دارد.»

ناتو هم حق ایجاد پایگاه را در عراق ندارد

وی شراکت با ناتو را هم در چارچوب آموزش دراز مدت نیرو‌ها و تجهیز عراق خواند و گفت: «از سال ۲۰۰۵ عراق با ناتو شراکت دارد و ما به آن‌ها پیام دادیم که در چه چارچوبی فعالیت کنند و آن‌ها حقی برای ساختن پایگاه‌های نظامی ندارند و این را در سازوکار جدیدی که دولت عراق فراهم کرده به آن‌ها ارائه خواهیم داد».

اربیل با اخراج نظامیان آمریکایی مشکلی ندارد

خلف با بیان اینکه آمریکا هنوز جدول زمانی برای خروج نیروهایش از عراق تعیین نکرده است، گفت: تصمیم اخراج نیرو‌های بیگانه تصمیمی حاکمیتی و مستقل است و همه خاک عراق از جمله منطقه کردستان عراق را شامل می‌شود زیرا آنجا هم بخشی از عراق است و منطقه کردستان عراق هم با این قضیه مشکلی ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترور سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم

به گزارش خبرآنلاین، امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این سوال که پس از اینکه ایران در عملیات تنبیهی «وعده صادق» پاسخ اسرائیل را داد، آیا پیام خاصی از سوی آمریکا داشتید و در مدتی که ایران می خواست پاسخ اسرائیل را بدهد، چند پیام و از چه کانال هایی پیامها میان ایران و آمریکا رد و بدل شد؟ آیا کانال ارتباطی همیشگی یعنی سوئیس میان تهران – واشنگتن فعال بود یا کانال های کشورهای منطقه فعال بودند؟ با بیان اینکه از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم برای هشدار و تنبیه لازم رژیم اسرائیل گرفته شد، آمریکا را مطلع کردیم، گفت: پس از عملیات وعده صادق، ساعت تقریبا دو و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا ارسال کردیم که بگوییم به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم.

امیر عبداللهیان افزود: به دلیل اینکه رژیم اسرائیل در یک اقدام تروریستی، سفارت جمهوری اسلامی ایران را در دمشق بصورت مستقیم هدف قرار داد، و مستشاران رسمی نظامی ما در سوریه در این اقدام تروریستی اسرائیل به شهادت رسیدند، و ما مدتها با درک شرایط منطقه خویشتنداری کرده بودیم و مرتب به دبیرکل سازمان ملل اعلام می کردیم که شورای امنیت باید به وظیفه خودش برای مقابله با این اقدامات رژیم اسرائیل عمل کند؛ از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته شد، که در چارچوب حقوق بین الملل و دفاع مشروع، پاسخ لازم روی رژیم اسرائیل داده شود و هشدار و تنبیه لازم صورت بگیرد، ما آمریکا را مطلع کردیم.

وی تاکید کرد: «به آمریکایی ها به صراحت و روشنی گفتیم که تصمیم در جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور کشورم برای پاسخ دادن به رژیم (اسرائیل) قطعی است و پیام هایی هم قبل از عملیات تبادل شد و هم بعد از اینکه اقدام (عملیات وعده صادق) انجام شد، ساعت تقریبا 2 و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری، پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا از مجاری دیپلماتیک ارسال کردیم و به صراحت و روشنی به آمریکا در این پیامها سعی کردیم بگوییم ما به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم. آن چیزی که توسعه تنش در منطقه را می تواند افزایش دهد، رفتارهای رژیم صهیونیستی است. »

وزیر امور خارجه ایران همچنین تصریح کرد: «قبل ازعملیات وعده صادق به طرف آمریکایی به روشنی گفتیم که ما پایگاهها و منافع آمریکا را در منطقه هدف قرار نخواهیم داد، الا در شرایطی که در پاسخی که به رژیم اسرائیل می دهیم، اقدامی را آمریکا بخواهد در حمایت جنگی از رژیم صهیونیستی انجام دهد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: «تبادل پیامها به ویژه از کانال سوئیس بعنوان حافظ منافع آمریکا و مجاری رسمی دیپلماتیک با هدف اینکه درک درستی از اقدام ایران به وجود آید و با هدف کنترل جلوگیری از توسعه تنش و بحران در منطقه، بین ما و آمریکا شکل گرفته و انجام شده است.»

امیر عبداللهیان گفت : روز پنجشنبه نشست شورای امنیت سازمان ملل در باره تحولات غرب آسیا با تمرکز بر موضع فلسطین است که در سطح وزرا برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تحولات منطقه و با توجه به اینکه وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده و این وضعیت سرریزش به منطقه و تحولات منطقه نمودار میشه فرصتی است که دیگاههای جمهوری اسلامی در راستای ضرورت تثبیت صلح و امنیت پایدار در منطقه تفهیم کنیم و در عین حال با استفاده از فرصت حضور در ساز مان ملل در دیدارها با دبیرکل سازمان ملل و دیگر وزاری خارجه و همتایان و برخی از مدیران ارشد سازمان‌های بین‌المللی برای برون رفت از این مشکل و توقف فوری جنگ و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و سایر مسائل مرتبط با موضوع فلسطین و امنیت منطقه رایزنی داشته باشیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896698

دیگر خبرها

  • موج جدید اخراج‌ها در گوگل
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات «وعده صادق» به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • اخراج کارمندان گوگل همچنان ادامه دارد
  • گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند
  • بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • امیرعبداللهیان: قبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • (ویدیو) امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • امیرعبداللهیان: قلبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم