Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@11:33:40 GMT

مشکل نفت آمریکا حل شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۱۱۴۲

مشکل نفت آمریکا حل شد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شرکت کلیپردیتا در گزارشی اعلام کرد توسعه زیرساخت در کورپس کریستی کمک کرد صادرات نفت خام در اواخر دسامبر به رکورد هفتگی ۱.۵۹ میلیون بشکه در روز صعود کند که بیش از دو برابر میانگین هشت ماه نخست سال میلادی گذشته و بالاتر از رکورد ۱.۳۶ میلیون بشکه در روز هیوستون در سال ۲۰۱۹ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان چشمگیر صادرات نشان می‌دهد که نگرانیها نسبت به محدودیتهایی که مانع صادرات نفت آمریکا خواهند شد، محقق نشده است.

جان زانر، استراتژیست ارشد در شرکت "آپلیفت انرژی استراتژی" دراین باره گفت: آمار صادرات حیرت انگیز است و در آن زمان، حجم صادرات کورپس بر مبنای هفتگی، بیش از نیمی از کل صادرات آمریکا را تشکیل داد.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میانگین چهار هفته‌ای صادرات نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۷ دسامبر به رکورد ۳.۷۲ میلیون بشکه در روز رسید.

تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که محدودیتهای نفت در منطقه پرمیان باسین به سوی منطقه گلف کاست تغییر جهت پیدا کند زیرا در سال میلادی گذشته سه خط لوله جدید گشوده شدند. انتظار می‌رفت جریان جدید نفت از بزرگترین میدان نفتی آمریکا با ظرفیت صادرات در کورپس کریستی برابری نکرده و قیمتهای منطقه‌ای را تحت فشار منفی قرار دهد.

اما طبق گزارش شرکت اطلاعات بازار "جن اسکیپ"، پس از افزوده شدن دو میلیون بشکه در روز ظرفیت خط لوله و پنج میلیون بشکه در روز ظرفیت مخازن نگهداری نفت در کورپس کریستی، جریان جدید نفت خام جذب شد.

تحلیلگران انتظار دارند جریان نفت رشد بیشتری پیدا کند زیرا سه خط لوله جدید از منطقه پرمیان باسین به منطقه گلف کاست آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ فعالیت کامل‌شان را آغاز می‌کنند. این خطوط متعلق به شرکتهای اپیک میداستریم، شرکت خط لوله آمریکا (PAAP) و فیلیپ ۶۶ پارتنرز هستند.

بر اساس گزارش رویترز، حدود ۱۸ میلیون بشکه در روز ظرفیت نگهداری نفت در منطقه کورپس کریستی در هفته منتهی به سوم ژانویه در دست ساخت بوده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: صادرات نفت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟​
  • راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟