Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:29:29 GMT

پکن: آمریکا باید از اصل چین واحد تبعیت کند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۱۱۴۷

پکن: آمریکا باید از اصل چین واحد تبعیت کند

چین از تحرکات جدید آمریکا در قبال هنگ‌کنگ انتقاد کرد و به واشنگتن هشدار داد. ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین امروز (جمعه) اعلام کرد که ارتش این کشور به دقت یک ناو آمریکایی که وارد خلیج تایوان شده را زیر نظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین همچنین از واشنگتن خواست تا به اصل چین واحد احترام گذاشته و از آن تبعیت کند.

نیروی دریایی آمریکا روز پنجشنبه بدون اشاره به جزئیات خاصی اعلام کرد ناو کلاس تیکوندروگا مجهز به موشکهای هدایت شونده ماموریت خود به مقصد خلیج تایوان را به اتمام رسانده است.

این اولین ماموریت آبی از طریق خلیج تایوان پس از انتخابات رهبری تایوان در هفته گذشته به شمار می‌رود.

امروز همچنین ویلیام برنت کریستنسن، دیپلمات آمریکایی که مدیر انسیتو آمریکایی در تایوان نیز به شمار می‌رود در نشستی در تایپه گفت که آمریکا در سال جاری میلادی به دنبال تعامل بیشتر تایوان با دنیا است. وی در این سخنرانی پکن را به ممانعت از مشارکت تایوان در اکثر سازمان های بین المللی متهم کرد.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در جریان یک کنفرانس خبری فت که چین از آمریکا می‌خواهد از اصل چین واحد تبعیت کرده و در مورد مسائل مربوط به تایوان به شیواه‌ای برخورد کند که روابط چین-آمریکا و یا ثبات در منطقه را تحت تاثیر قرار ندهد.

وی در ادامه گفت که ارتش چین تردد این ناو آمریکایی را به دقت زیر نظر داشته و دنبال کرده است.

مخالفت تایوان با پیشنهاد چینحضور مقام وزارت خارجه آمریکا در تایوان؛ مداخله در امور حاکمیتی چینواکنش چین به یادداشت تفاهم آمریکا-تایوان بر سر فروش سلاحراهکارهای پکن برای همراه کردن تایوان با سیاست اتحاد سرزمین مادری چینموافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش 8 میلیارد دلار جنگنده به تایوان

 

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار چین اخبار آمریکا اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه گروه هفت را به "پایبندی به ذهنیت جنگ سرد، تشکیل گروه‌های انحصاری، تشدید تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و مشارکت در حمایت‌گرایی تجاری" متهم کرد.

این گروه هفته گذشته نشستی برگزار کرد و در آن نگرانی‌های خود را در مورد شیوه‌های تجاری چین و همچنین رفتار آن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان ابراز کرد. 

وانگ از گروه هفت خواست تا از مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها و آسیب رساندن به توسعه سایر کشور‌ها دست بردارد.

فایننشال تایمز پیش از این اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا ممکن است چین را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی - صنعتی روسیه به تحریم تهدید کند. وزارت خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای اتخاذ تدابیر اضافی علیه شرکت‌های چینی برای حمایت احتمالی از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران