Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان برنامه «دست فرمون» گفت: در انتخاب نام این برنامه حتی دست فرمان هم استفاده نکردیم و از اصطلاح عامیانه فرمون که در گویش هم راحت‌تر است بهره بردیم تا مخاطبان در فضای صمیمی‌تر با ما ارتباط برقرار کنند. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو «مسعود صنم» کارگردان مسابقه «دست فرمون» درباره هدف از تولید چنین مسابقه‌ای گفت: بیش از هر چیز در ابتدا بحث معنوی برایمان مهم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشوری که سالیانه ۳۶ هزار کشته بر اثر تصادف‌های رانندگی داریم ضرورت ایجاب می‌کرد تا چنین برنامه‌ای بسازیم.

وی ادامه داد: به این فکر کردیم که فرهنگ رانندگی و خطر‌های آن را می‌توانیم در قالب یک برنامه صمیمی با مخاطب خود مطرح کنیم. در ادامه نیز هدفمان این است که هر شب با یک موضوع ساده درباره فرهنگ رانندگی صحبت کنیم.

صنم درباره عامیانه بودن نام این مسابقه نیز گفت: در انتخاب نام این برنامه حتی دست فرمان هم استفاده نکردیم و از اصطلاح عامیانه فرمون که در گویش هم راحت‌تر است بهره بردیم تا مخاطبان در فضای صمیمی‌تر با ما ارتباط برقرار کنند.

این کارگردان همچنین در همین زمینه بیان داشت: برای مثال درباره بین خطوط رانندگی کردن، تصادف، کودک، بوق زدن، پارک کردن در جا‌هایی که برای معلولین ایجاد اشکال می‌کند و ... موضوع‌هایی انتخاب کردیم که بسیار ساده است، اما همه ما به طور روزمره با آن‌ها درگیر هستیم.

صنم درباره تولید ادامه این مسابقه نیز اظهار داشت: در همین زمینه صداوسیما از ما حمایت‌های لازم را داشته است و حتی به ما اجازه داده تا یک پیست اختصاصی برای برنامه بسازیم. آنقدر خودرو، رانندگی و همچنین فرهنگ رانندگی گسترده است که می‌توان در فصل‌های مختلف کار‌های بسیاری را در این زمینه انجام داد و امیدواریم بتوانیم فصل‌های بعدی این مسابقه را نیز بسازیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های خود در این سال‌ها نیز گفت: از سال ۸۱ در تلویزیون و فضای مجازی کار کردم. «ساعت ۲۵»، آپارات چی در فضای مجازی، تولید مستند ورزشی برای پرسپولیس و استقلال و ... از جمله کارهایم در این سال‌ها بوده است.

گفتنی است، مسابقه «دست فرمون» در سه شب از شبکه نسیم پخش می‌شود. محمود محمودی تهیه کننده، کامبیز دیرباز مجری و بهنام صفاریان کارشناس اتومبیلرانی این مسابقه هستند. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دست فرمون فرهنگ رانندگی فرهنگ رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق البرز با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی افزود: طبق توافق با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح پارک‌ها و محلات مختلف استان البرز در مناسبت‌های پیش رو اجرا خواهد شد.

به گفته نامداری، جامعه هدف ما در این راستا، بانوان، جوانان و کودکان هستند که جهاد تبیین، فرهنگ سازی، امیدآفرینی و توجه به جایگاه والای خانواده در سطح جامعه از مهم‌ترین سیاست‌های این اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت اهمیت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در کشور و ایجاد نشاط میان اقشار مختلف جامعه به ویژه توجه به مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

وی اولویت اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی البرز را در دهه‌های کرامت و ولایت در مناطق حسن آباد، شاهین ویلا، حصارک بالا، سهرابیه، کلاک و آق تپه مهرشهر عنوان کرد.

کد خبر 6086147

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • اعتبارات فرهنگی درست هزینه نمی‌شود
  • سروش رفیعی: مگر والیبالیست های برزیل می‌گویند چرا به اندازه نیمار حقوق نمی‌گیریم؟
  • ورزش پهلوانی در مازندران عمومی شود
  • ارتباط چشمی چیست و چطور در آن مهارت پیدا کنیم؟
  • رادیو فرهنگ در سالی که گذشت/ از توجه به فرهنگ اقوام تا برنامه‌های جدید