Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سرگئی لاوروف کفیل وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری با تشریح اقدامات سه کشور اروپایی درباره برجام و اقدامات تنش‌زای آمریکا در منطقه، تصریح کرد که پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق، بامداد همان روز ۶ فروند جنگنده اف-۳۵ آمریکایی در نزدیکی مرزهای ایران پرواز می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمیتری مدودیف نخست‌وزیر روسیه روز چهارشنبه (۲۵ دی) ساعتی پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین مبنی بر لزوم تغییرات اساسی در این کشور، استعفا کامل دولت را به رئیس جمهوری تقدیم کرد.  

سرگئی لاوروف روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در وزارت امور خارجه روسیه که به جمع‌بندی نتایج اقدامات وزارت خارجه روسیه در سال ۲۰۱۹ اختصاص داشت، گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در شورای امنیت تایید شده و قطعنامه ای نیز برای تایید آن صادر شده است. اما با این وجود آمریکا نه فقط آن را اجرا نمی کند بلکه کشورهای دیگر را از اجرای آن منع می کند.

وی افزود: آمریکا و ترامپ می گوید که برجام بدترین سند در تاریخ است اما در همین حال از ایران می خواهد که آن را بطور کامل اجرا کند.

کفیل وزیر خارجه روسیه با اشاره به اقدام سه کشور اروپایی شامل فرانسه، المان و انگلیس که اعلام کرده اند ساز و کار حل و فصل اختلافات در چارچوب برجام را راه اندازی می کنند، اظهار داشت: این وعیت نگران کننده است. اوضاع پیرامون برجام سیر خطرناک دارد.

وزیران سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه عضو برجام روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای از آنچه فعال کردن مکانیسم حل اختلاف در این توافق بین‌المللی خوانده اند، خبر دادند.

لاوروف افزود: سه کشور اروپایی به نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجه نامه فرستاده و از تصمیم خود برای آغاز ساز و کار حل و فصل اختلافات برجام خبر داده اند.

وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بارها هشدار داده است که اروپایی ها در یک مرحله ای از وضعیت پیرامون ایران استفاده می کنند تا این کشور را مقصر بدانند.

کفیل دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: ایران برخی تعهدات هسته ای را در چارچوب برجام بطور داوطلبانه برعهده گرفت و تمام فعالیت های هسته ای این کشور در دسترس و شفاف است. این کشور در سطح جهانی بیشتر از همه کشورهای دیگر مورد بازرسی های هسته ای انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی بر اجرای تعهدات ایران در برجام تاکید دارند، اظهار کرد: اروپا از آمریکا بخاطر خروج از برجام انتقاد کرده اما از ایران هم می خواهد بطور کامل این توافق را اجرا کند.  

لاوروف به این نکته نیز اشاره کرد که سه کشور اروپایی تحت فشار و تهدید آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه ۲۵ درصدی برای خودروهای وارداتی آمریکا از اروپا، موضع خود در قبال برجام را سخت کرده اند.

وی تصریح کرد: آمریکا می خواهد برجام را فسخ کند و بجای این توافق که در دوره اوباما عقد شده توافق دیگری به اسم ترامپ امضا کند و به همین خاطر اعضای اروپایی برجام را برای خروج از ان تحت فشار قرار داده است.  

لاوروف در پاسخ به این سوال که روسیه چه اقداماتی را در چارچوب برجام انجام می دهد، گفت: ما معتقدیم که آنچه درباره برجام رخ می دهد غیرقابل قبول است.

وی افزود: وضع برجام به گونه ای بود که ایران تعهداتی را در عرصه غنی سازی اورانیوم، درباره موجودی اب سنگین در این کشور و محدودیت غنی سازی اورانیوم تا حدود ۴ درصد بطور داوطلبانه برعهده گرفته بود.

کوتاهی کشورهای اروپایی در تعهدات خود در برجام

وزیر خارجه روسیه گفت: ایران تعهداتی را برعهده گرفت که بیش از تعهدات معمول در عرصه بین المللی در زمینه فعالیت های هسته ای است و در ازای آن می بایست محدودیت های تجاری این کشور برطرف شود اما چنین نشد.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی اندکی تلاش کردند و سپس ایجاد ساز و کار تجارت با ایران (اینستکس) را ایجاد کردند که این اقدامات یک سال بطول انجامید. این ساز و کار صرفا برای تجارت کالاهای غیرمشمول کالاهای تحریم شده از سوی آمریکا بود.

لاوروف خاطرنشان کرد: اما در چارچوب این سازو کار فقط یک مورد تجارت انجام گرفت که شامل فروش ده میلیون دلار دارو به ایران بود که آن هم هنوز بطور کامل انجام نگرفته است.

 وی افزود: ما معتقدیم که کشورهای اروپایی می توانند اقدامات بیشتری را در مورد برجام انجام دهند. از این موضوع اطلاع داریم که شرکت هایی وجود دارند که از تهدیدهای امریکا برای تجارت با ایران نمی ترسند و و واشنگتن نمی تواند به انها آسیب وارد کند.

به گفته لاوروف، مقامهای روسی و معاونان وزیر خارجه این کشور برای حل مسائل در این عرصه تلاش می کنند.

لزوم برگزاری دیدار کمیسیون مشترک برجام

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: شرکای ما و مقامهای اروپایی می گویند که اقدامات آنها در مورد ایران برای نجات برجام صورت می گیرد. اما ما شاهد هستیم که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به تازگی گفت که باید توافق برجام را که با تلاش اوباما امضا شد لغو و توافق هسته ای با ایران در دوره ترامپ عقد کرد.

لاوروف گفت که باید نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی وزارتخانه های امور خارجه کشورهای عضو برجام برگزار شود و وضعیت کنونی پیرامون این توافق در ان بررسی شود.

وضعت حاد منطقه به حل مشکلات افغانستان کمک نمی‌کند

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوالی درباره تاثیر وضعیت متشنج پیرامون ایران بر حل مساله افغانستان گفت که در وضعیت کنونی منطقه خاورمیانه هیچ مساله ای حل نخواهد شد.

لاوروف اقدام آمریکا در به شهادت رساندن قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اقدامی متناقض معیارهای مناسبات بین المللی خواند و افزود: پاسخ ایران به این اقدام امریکا سنجیده و حساب شده بود.

وی گفت که پس از حمله موشکی ایران به پایگاه های امریکا در عراق ۶ فروند جنگنده امریکایی اف-۳۵ در نزدیکی مرزهای ایران پرواز می کردند.

وی ادامه داد: پرواز این هواپیماها تا مدت اندکی پیش از سرنگونی هواپیمای بویینگ اوکراینی در نزدیکی تهران نشانگر وضعیت متشنج و پرتنش بود. اطلاعاتی وجود دارد که حاکی از ان است ایرانی ها منتظر یک حمله دیگر آمریکا بودند و نمی دانستند که این حمله چگونه خواهد بود و در هوا شش فروند هواپیمای اف-۳۵ بود. این اطلاعات نیاز به راستی آزمایی دارد.

به گفته لاوروف، سرنگونی هواپیمای اوکراینی یک سیگنال و پیام بود که تنش ها در منطقه گسترش می یابد.

وی با بیان اینکه آمریکا در همه مسائل کشورهای منطقه ایران را مقصر می داند، اظهار کرد: اگر آمریکا به این رویکرد خود ادامه دهد بعید بنظر می رسد که وضعیت بهبود بیابد.

روسیه از دستیابی به توافق بین آمریکا و گروه طالبان حمایت می کند

لاوروف در بخش دیگر سخنانش خاطرنشان کرد آمریکا در مساله افغانستان از بازیگران اصلی است و با طالبان مذاکره می کند و ما از این مذاکرات و دستیابی به توافق حمایت می کنیم.

 وی همچنین بر لزوم پیوستن ایران به مذاکرات بین المللی برای حل مساله افغانستان تاکید کرد.

لزوم مذاکره بین ایران و کشورهای منطقه خلیج فارس

لاوروف با اشاره به وجود اختلاف میان برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس با ایران گفت: ما معتقدیم که این اختلافات باید پشت میز مذاکره بررسی و حل شود.

 وی با اشاره به تلاش ایران برای حل مسائل با برخی کشورهای عربی منطقه خاطرنشان کرد که ایران به کشورهای منطقه خلیج فارس عقد توافقنامه عدم تعرض را پیشنهاد کرد.

وی افزود: ایران همچنین طرح تنگه هرمز را پیشنهاد کرده است و این اقدامات نشانگر تلاش تهران برای حل و فصل سیاسی مسائل و اختلافات است.

ادامه کار لاوروف در کابینه دولت روسیه

لاوروف در پاسخ به سوالی در مورد ادامه کار خود در کابینه جدید دولت روسیه خطاب به خبرنگار سوال کننده گفت: بنظر می رسد شما مدتهاست که به کار خبرنگاری می پردازید و خودتان این وضعیت را درک می کنید.

وی گفت: سه روز پیش از من خواستند به عنوان کفیل مقام وزیر خارجه به کار خود ادامه بدهم و من وظایفم را انجام می دهم.

فشار استونی بر خبرگزاری اسپوتنیک مایه ننگ اتحادیه اروپا است

وزیر خارجه روسیه گفت: آنچه که دولت استونی در مورد خبرگزاری اسپوتنیک روسیه انجام می دهد کاملا با موازین بین المللی و اصول خبرنگاری مغایرت دارد.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا این فشارها و اقدامات غیرقانونی دولت استونی در مورد خبرگزاری اسپوتنیک را تحمل و درباره ان سکوت می کند که مایه شرمساری و لکه ننگی بر دامن اتحادیه اروپا است.

وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه در سطوح مختلف مساله فشار استونی بر اسپوتنیک را مطرح می کند و تاکنون سازمان امنیت و همکاری اروپا به آن واکنش نشان داده است.

روسیه خواهان تمدید پیمان استارت۲

وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه خواهان تمدید پیمان استارت ۲ با آمریکا بدون هرگونه پیش شرط است.

پیمان استارت-۲ یا پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی پیمان دو جانبه میان آمریکا و روسیه است.

دمیتری مدودف و باراک اوباما رئیسان ‌جمهوری وقت روسیه و آمریکا روز هشتم آوریل سال ۲۰۱۰ در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم دیدار و پیمان استارت-۲ برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای دو کشور را امضا کردند.

آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه دارند حداکثر ۱۵۵۰ کلاهک را مستقر کنند که حدود ۳۰ درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در سال ۲۰۰۲ است و اعتبار این پیمان در سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد.

دوره اعتبار این پیمان در سال ۲۰۲۱ بسر می رسد.

لهستان حقایق جنگ دوم جهانی را تحریف می کند

لاوروف دربخش دیگر سخنان خود لهستان را متهم کرد که حقایق جنگ دوم جهانی را تحریف می کند.

وی تصریح کرد: دولت لهستان تلاش می کند کشورهای غربی را برای پیشبرد موضع ورشو در مورد رویدادهای جنگ دوم جهانی متقاعد کند.

استیضاح ترامپ

خبرنگاری از آمریکا نظر لاوروف رادرباره استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا جویا شد.

وزیر خارجه روسیه گفت: من نمی دانم استیضاح در کشور شما رخ می دهد شما زن آمریکایی هستید و از اوضاع بهتر مطلعید.

روسیه به استقرار پایگاه های آمریکایی در ژاپن پاسخ می دهد

وزیر خارجه روسیه گفت که روسیه حتما به استقرار پایگاه های نظامی امریکا و استقرار تسلیحات جدید در این کشور پاسخ مناسب خواهد داد.

روسیه طرح خط لوله گاز جریان شمالی۲ را تکمیل می کند

وزیر خارجه روسیه درباره تلاش های امریکا برای جلوگیری از تکمیل طرح خط لوله گاز جریان شمالی ۲ گفت: این تلاش ها نمونه بارز رقابت ناسالم است.

وی تصریح کرد: کمبود اعتماد در سیاست و اقتصاد جهانی با استفاده گسترده از شیوه هایی همچون رقابت ناسالم و وضع تحریم های یکجانبه و حمایت بی رویه از اقتصاد خود و جنگ های تجاری تشدید می شود.

لاوروف گفت که روسیه به رغم تحریم های آمریکا علیه خط لوله جریان شمالی ۲ این طرح را تکمیل خواهد کرد.

این خط لوله که از منطقه ویبورگ در شمال غرب روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان کشیده می شود بخش قابل توجهی از گاز صادراتی روسیه را به این کشور منتقل و از آنجا به برخی کشورهای دیگر اروپایی ترانزیت خواهد کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 روسیه سرگئی لاوروف ولادیمیر پوتین برجام سقوط هواپیمای اوکراینی سقوط هواپیمای اوکراین سقوط هواپیمای اوکراین در ایران قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) بدترین ترافیک تاریخ در چین،؛ ۱۰۰ کیلومتری که بازشدنش ۱۲ روز طول کشید!

در آگوست ۲۰۱۰ چین عجیب‌ترین ترافیک دنیا را تجربه کرد که طول آن بیش از ۱۰۰ کیلومتر بود و ۱۲ روز طول کشید. عامل این ترافیک، کامیون‌هایی بودند که ذغال سنگ به پکن حمل می‌کردند.

در روز‌های پایانی ماه آگوست ۲۰۱۰ و در بزرگراه پکن – تبت، راهی که ابتدای جاده خروجی از پکن به حساب می‌آید، تعداد بسیار زیادی از مردم چین در ترافیکی عجیب و غریب گرفتار شدند که تا آن زمان سابقه نداشت، ترافیکی که در حدود ۱۰۰ کیلومتر امتداد داشت. روان شدن این ترافیک ۱۲ روز طول کشید چرا که هر اتومبیل تنها ۳ کیلومتر در هر روز قادر به جلو رفتن بود. البته این جابجایی در بهترین بخش و خلوت‌ترین زمان جاده ممکن بود. در برخی از نقاط، رانندگان حتی قادر به پیمودن نیمی از این مسافت هم نبودند.

بسیاری از مسافران ۳ یا ۴ روز درگیر این ترافیک بودند تا توانستند از آن خلاص شوند. آنها در طول روز تنها یک وعده غذا خورده و همانجا در اتومبیل هایشان می‌خوابیدند.

دلیل اصلی این ترافیک هیچ ربطی به تعداد بسیار زیاد اتومبیل‌ها در این مسیر نداشت بلکه فقط به خاطر استفاده تعداد زیادی از کامیون‌ها از این جاده برای جابجایی مصالح ساختمانی و همچنین ذغال سنگ بود. این کامیون‌ها که در حدود ۱۰۰۰ دستگاه بودند مصالح و ذغال سنگ را از مغولستان به چین می‌آوردند.

این ترافیک سنگین تنها برای دستفروشانی منفعت داشت که مواد غذایی آماده از قبیل نودل، آب معدنی، ساندویچ و تنقلات را با قیمت‌هایی بسیار بالا به مردم می‌فروختند. آنها حتی آب را هم به صورت لیوانی می‌فروختندن تا از یک بطری بتوانند پولی چند برابر قیمت اصلی آن به دست آورند. همچنین قیمت هر بسته سیگار ۵ برابر قیمتی بود که در مغازه‌ها فروخته می‌شد. بسیاری از رانندگان، اوقاتی را که در این ترافیک وحشتناک گیر افتاده بودند را با بازی و صحبت گذراندند و سارقان هم در این میان بیکار نبوده و از غیبت رانندگان برای سرقت کیف پول و وسایل با ارزش آنها استفاده می‌کردند.

برای جلوگیری از این فاجعه و جنون جاده ای، مقامات رسمی ۴۰۰ افسر پلیس به منطقه فرستادند.

 

منبع: روزیاتو

tags # چین ، عکس تاریخی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • نماینده روسیه: شرم بر آمریکا باد!
  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • (عکس) بدترین ترافیک تاریخ در چین،؛ ۱۰۰ کیلومتری که بازشدنش ۱۲ روز طول کشید!
  • بدترین پنالتی تاریخ: توپ به خط نمی‌رسید! (عکس)