Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@20:24:34 GMT

ترور سردار سلیمانی ناقض قوانین بین‌المللی است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۱۳۰۰

ترور سردار سلیمانی ناقض قوانین بین‌المللی است

دادستان پیشین دادگاه نورنبرگ ترور سردار سلیمانی را غیراخلاقی و ناقض قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، بنجامین فرنز در نامه‌ای به روزنامه نیویورک‌تایمز، فرمان رئیس‌جمهوری آمریکا برای «از میان برداشتن» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در کشور عراق را عملی غیراخلاقی دانست که ناقض قوانین داخلی آمریکا و همچنین قوانین بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرنز ۹۹ ساله که دادستان دادگاه‌های بررسی جنایات جنگی مقام‌های آلمان نازی پس از خاتمه جنگ جهانی دوم بود، ترور سردار سلیمانی را "قتل" یک فرمانده ارشد نظامی کشوری خواند که آمریکا با آن در جنگ نیست.

این دانش‌آموخته هاروارد نوشت: "مردم باید از حقیقت ماجرا مطلع شوند. منشور سازمان ملل، دادگاه جنایی بین‌المللی و دیوان دادگستری بین‌المللی جملگی نادیده انگاشته شده‌اند. "

این حقوقدان آمریکایی هشدار داد مادامی که فکر و ذهن افرادی که جنگ را به قانون ترجیح می‌دهند تغییر نکند، جوانان سراسر جهان در خطر مرگ قرار خواهند داشت.

 

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا عراق سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه دادگاه نورنبرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غزه گورستان قوانین بین المللی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: غزه گورستان قوانین بین المللی است  وبیش از ۱۷۰روز است که شاهد جنایات غیر انسانی و وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و نوار غزه هستیم  و مردم مظلوم فلسطین زیر ظلم و ستم ونسل کشی نازی وار قرار گرفتند.

 

رقیه موسویان افزود: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی اسرائیل در حمله به بیمارستان الشفاء وکشتار و خشونت وهتک حرمت زنان مسلمان، نشان از ضعف این رژیم در برابر عزم و اراده مردم غزه وبخصوص محور مقاومت یعنی زنان و کودکان دارد.

 

وی ادامه داد: مردم روزه‌دارغزه با خون افطار می کنند و سران کشورهای عرب و رهبران جامعه جهانی و مدافع حقوق بشر و... خفگان گرفته اند. اعدام های میدانی، بازداشت ها و کوچاندن آوارگان و دیگر اقدامات غیرانسانی و نازیستی، علیه فلسطینی ها در بیمارستان شفا و نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی با مشارکت آمریکا، نشان دهنده جنایت جنگی بوده و حکایت از اینست که رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته به اهداف خود در جنگ غزه برسد رژیم صهیون در اوج ضعف خود وبه دنبال خلق پیروزی خیالی، به بیماران و زنان و کودکان زخمی بیمارستان حمله کرده است تا مردم غزه را به سمت جنوب کوچ داده و این سرزمین را هم به مناطق اشغالی خود اضافه کنند.

 

موسویان با بیان اینکه غزه گورستان قوانین بین المللی است، ادامه داد: مردان را بازداشت و شکنجه، زنان را مورد تجاوز و کودکان را بمباران و زنان بار دار توسط بلدزرها دریده می شوند و این غم برای ملتهای مسلمان یک دردکشنده است.

 

موسویان گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله) : صبر تاریخی مردم غزه، موضوع فلسطین را علی رغم خواست دشمن به مسئله اول جهان تبدیل کرده است. جنگ ترکیبی روانی صهیون و مارپیچ سکوت رسانه های شاخص حلقه بگوش آمریکا و انگلیس، برای سرپوش گذاشتن به جنایات قرن حاضر با هدف شکستن مقاومت مبارزان فلسطینی، راه بجایی نبرده و خیزش عظیم مردم جهان برای ریشه کنی اسرائیل، این بلای عظیم بشریت را بدنبال دارد.

 

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهدای استان آذربایجان غربی افزود: ما جامعه زنان سپاه شهدا ضمن اعلام نفرت و محکومیت جنایات جنگی صهیون باپشتیبانی آمریکا در غزه، تاکید می کنیم که این جنایات شنیع خللی در عزم ملتهای مسلمان و ملت مظلوم فلسطین در پایداری و پایبندی به حق آزادی و تعیین سرنوشت خود ایجاد نخواهد کرد و ما زنان بسیجی آذر بایجان غربی ضمن اعلام همبستگی و همدلی با زنان و مردم مقاوم غزه، تاکید می کنیم اتحاد و همدلی کشورهای اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان و تشکیل اتحادیه اسلامی، لازمه مقابله با شیاطین استکبار جهانی و صهیونیستی در قرن حاضر بوده، تا این وحدت زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت و بقیةالله فی الارضه باشد.

 

 

دیگر خبرها

  • غزه گورستان قوانین بین المللی است
  • پیام ضبط شده فرمانده حماس پس از ادعای اسرائیل در مورد ترور مروان عیسی
  • پیام ضبط شده فرمانده حماس پس از ادعای اسرائیل در مورد ترور مروان عیسی | درخواست مهم محمد الضیف از جهان اسلام
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • اسرائیل رسما ترور مرد شماره ۳ حماس را گردن گرفت
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • بسیاری از نارضایتی‌ها از شهرداری به علت اجرای قوانین است
  • اسامه حمدان: شهادت فرمانده حماس تایید نشده است
  • قوانین و جرایم رانندگی بازدارنده نیست
  • ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در ترور یک فرمانده حماس