Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@22:29:34 GMT

آخرین وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۱۳۳۳

صراط:

عباسعلی ارجمندی، مدیر کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان گفت: مسیر‌های مواصلاتی فرعی از ۳۱ محور مسدود شده تمامی آن‌ها باز شده است.

به گزارش صدا و سیما برق تمامی روستا‌هایی که قطع شده بود به جز ۷ روستا وصل شده است. آب آشامیدنی ۲۷۱ روستا قطع شده بود که الان ۹۹ روستا بدون آب آشامیدنی هستند و سایر روستا‌ها مشکلی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارجمندی ادامه داد: بر اساس گزارش بنیاد مسکن منازل مسکونی آسیب دیده در سه بخش تعمیری، بازسازی شده و معیشتی ۲۸ هزار واحد مسکونی هستند که از این میزان ۱۲ هزار واحد تعمیری و ۱۶ هزار واحد نیازمند بازسازی هستند.

مدیر کل مدیریت بحران اظافه کرد: امداد رسانی هوایی دیروز با ۹ بالگرد انجام شده که در جریان این امداد رسانی محموله‌ای ۶۵ تنی مواد غذایی از هلال احمر به استان رسیده و امروز بین مردم سیل زده توزیع خواهد شد. جمع کل کمک‌هایی که از طرف هلال احمر به استان رسیده ۱۹۷ هزار تن اقلام امدادی از طریق هوا و زمین بوده است.

ارجمندی گفت: کمیته امداد مقرر کرده دو ماه مستمری مددجویان کمیته امداد را برای بیش از ۳۳ هزار خانوار به مبلغ بیش از ۷ میلیارد برای مددجویان پرداخت شود. ۵۵۰ گروه امداد رسانی راه داری در منطقه در حال فعالیت هستند.

توزیع ۱۲ هزار ۳۶۳ سبد غذایی بین مردم سیل زده

مدیر کل مدیریت بحران در ادامه بیان کرد: ۵۲۸ روستا و ۱۴ هزار و ۳۶۲ خانواده در این سیل آسیب دیده اند و تاکنون ۱۲ هزار ۳۶۳ سبد غذایی تحویل این خانواده‌ها شده و مجموعا ۳۰ هزار خانواده روستایی درگیر سیل هستند.

ارجمندی در ادامه در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین نیاز مردم سیستان چیست؟ گفت: هم اکنون به ماشین آلات سنگین راهداری نیاز داریم تا مسیر‌ها را باز کنیم و به مصالح ساختمانی نیز نیاز داریم تا بتوانیم مشکلات مردم را بر طرف کنیم. خوشبختانه هیچ کشته‌ای هم تاکنون نداده ایم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مدیریت بحران مناطق سیل زده صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزوبازسازی مدارس خسارت دیده از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، رییس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور گفت:دومین کاروان تجهیزات آموزشی وسرمایشی مدارس هدیه شهدای دانش آموز به دانش آموزان مناطق سیل زده ارسال شد.
خانمحمدی با اشاره به خسارت سیل اخیر در جنوب استان گفت:سیل اخیر در جنوب سیستان وبلوچستان به ۳۶۸مدرسه آسیب زد وبرای بازسازی این مدارس در دومرحله تجهیزات ارسال کردیم.
وی ادامه داد:در مرحله اول نزدیک به چهار میلیاردتومان ودر این مرحله که مرحله دوم می‌باشد نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی وسرمایشی در حال ارسال به مناطق سیل زده هستیم.
معاون وزیر آموزش پرورش خاطر نشان کرد: این تجهیزات شامل میز، صندلی وکولر وسایر نیاز‌های مدارس است که مستقیم به مدارس آسیب دیده بارگیری وارسال شد.
وی تصریح کرد:برای تجهیز تمامی مدارس سیستان و بلوچستان در مرداد ماه سالجاری هم بزرگترین محموله ارسالی را خواهیم داشت تا شروع فصل بازگشایی سال تحصیلی آینده مهرماه، مدارس این مناطق هیچ گونه کمبود امکاناتی نداشته باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره عشایر سیستان امسال زودتر آغاز شد
  • سوخت رسانی به مسافران نوروزی در سیستان و بلوچستان روند مطلوبی دارد
  • ارتقاء و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در سیستان و بلوچستان/ تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟
  • پنج هزار میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
  • افزایش سرعت وزش باد در منطقه سیستان
  • افزایش سرعت وزش بادهای شمالی در سیستان و بلوچستان
  • بازسازی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • سوخت رسانی در استان سیستان و بلوچستان روند مطلوبی دارد
  • تجهیزوبازسازی مدارس خسارت دیده از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان