Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@10:54:00 GMT

تظاهرات اردنی‌ها علیه توافقنامه گازی با اسراییل +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۱۵۲۸

تظاهرات اردنی‌ها علیه توافقنامه گازی با اسراییل +فیلم

‍‍‍‍‍‍

اردنی‌ها در اعتراض به اقدام دولت این کشور برای واردات گاز از اراضی‌ اشغالی در خیابان‌های امان تظاهرات کردند

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری الجزیره مباشر، هزاران اردنی روز جمعه با برپایی تجمعی اعتراضی در امان (پایتخت) لغو قرارداد گازی اردن با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود 


بر اساس این گزارش، پویش اردنی «مخالفت با توافقنامه گاز» با محکوم کردن توافق نامه امضا شده گاز با اسرائیل، خواستار برپایی این تظاهرات شده بود. معترضان در امان شعاری از جمله "ای نمایندگان پارلمان! بشنوید که ما مخالف این توافق نامه هستیم" سر دادند.


"عبدالله دوم" شاه اردن اخیرا در جمع شماری از نمایندگان مجلس این کشور اعلام کرده بود، دولت امان در حال بررسی راه‌های قانونی برای لغو قرارداد گاز از سرزمین‌های اشغالی است.


شرکت ملی برق اردن در سال ۲۰۱۶ قراردادی با شرکت «نوبل انرژی» آمریکا برای انتقال گاز از میدان گازی "لویتان" در دریای مدیترانه منعقد کرد که طبق آن قرار شد اردن حدود ۴۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به مدت ۱۵ سال از فلسطین اشغالی وارد کند.


مردم اردن از همان ابتدا مخالفت شدید خود را با این توافقنامه ابراز کردند و شماری از شخصیت‌های سیاسی برجسته اردنی نیز در پارلمان این کشور به این مساله اعتراض کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی کشور اردن تظاهرات اسرائیل عبدالله دوم رژیم صهیونیستی سرزمینهای اشغالی اردن میدان گازی دریای مدیترانه سرزمین های اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: گستردگی شمار پهپاد‌ها و موشک‌ها شلیک شده از سوی ایران غیرمسئولانه بود

حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد یکی از دردناک‌ترین ضرباتی بود که مقامات تل آویو از زمان جنگ ۱۹۶۷ با اعراب دریافت کرده بودند. اکنون مقامات غربی به رهبری آمریکا بدون توجه به حمله اسراییل به کنسولگری ایران که تهران را مجبور به واکنش در این زمینه کرد در حال شماتت ایران و حمایت از تل آویو هستند. 

به گزارش الجزیره، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) بار دیگر حمله ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم و بر حمایت از تل آویو تاکید کرد. 

پاتل در این زمینه به شبکه الجزیره گفت: حمایت آمریکا از اسراییل فولادین و تزلزل ناپذیر است. با این حال، رایزنی ما با مقامات اسراییلی و منطقه‌ای پیرامون اهمیت کاهش تنش‌ها در جریان است. 

وی با اشاره به حمله گسترده تهران به سرزمین‌های اشغالی، افزود: حمله ایران به اسراییل بی پروا و غیرمسئولانه بود. تعهد ما بر حمایت از امنیت اسراییل و حق دفاع از خود این رژیم تزلزل ناپذیر است. با این حال، اهمیت دارد که در این زمینه یک گام به عقب برداریم.

گرچه ایران حمله به سرزمین‌های اشغالی را در پاسخ به حمله به کنسولگری خود می‌داند، اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گستردگی حملات ایران را نیز یک نقض قوانین دانست. 

وی خاطر نشان کرد: ایالات متحده همچنان در حال ارزیابی وضعیت کنسولگری ایران است. من هیچ اطلاعات به روز شده‌ای در این زمینه در اختیار ندارم. با این حال، بار دیگر تاکید دارم گستردگی شمار موشک‌های بالستیک و پهپاد‌هایی که تهران به سمت اسراییل شلیک کرد کاملا غیرمسئولانه و بی پروا بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تظاهرات شهرک‌نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو
  • تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • آلمان: ما خواستار حفظ آرامش پس از حمله ایران هستیم
  • ۵ نکته از صحت روایت ایرانی‌ها درباره عملیات «وعد الصادق»
  • اردن؛ رفیق دشمن
  • آمریکا: گستردگی شمار پهپاد‌ها و موشک‌ها شلیک شده از سوی ایران غیرمسئولانه بود
  • حتی خود اسرائیلی‌ها نیز خدمت شاه اردن را باور نمی‌کنند | جزئیاتی از همکاری بی‌سابقه اردن با اسرائیل علیه ایران
  • وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی می‌رود
  • حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی