Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@05:04:14 GMT

نخست‌وزیر اوکراین استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۱۶۱۳

نخست‌وزیر اوکراین استعفا کرد

نخست وزیر اوکراین استعفا کرد و ریاست جمهوری این کشور در حال بررسی این استعفا است.

به گزارش ایمنا به نقل از روزنامه "کی‌یف پست"، این استعفا در حالی در صفحه فیس‌بوک نخست‌وزیر اوکراین منتشر می‌شود که دیروز (پنجشنبه ۲۶ دی) فایل صوتی جلسه محرمانه‌اش با اعضای کابینه در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هونچاروک این فایل‌های صوتی را دستکاری شده و ترکیبی از چندین جلسه کابینه خواند که باهدف ایجاد تصور بی‌احترامی تیم او به رئیس جمهوری اوکراین منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استعفانامه هونچاروک، «گروه‌های ذی‌نفوذ که به دنبال دسترسی به جریان‌های مالی هستند» متهم شناخته شده است. وی در این استعفا نوشته است: من عهده‌دار این مقام شدم تا برنامه رئیس‌جمهوری را اجرا کنم؛ این استعفا را برای زدودن هر تردیدی در احترام و اعتمادم به رئیس جمهوری می‌نویسم.

ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرده که در حال بررسی این استعفاست.

در این فایل‌های صوتی، نخست‌وزیر از حاضران جلسه می‌خواهد تا دلایل مشکلات اقتصادی به زبان ساده به زلنسکی گفته شود زیرا او(رئیس جمهوری) چندان از اقتصاد سر در نمی‌آورد.

منبع: ایرنا

کد خبر 406153

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نخست وزیر اوکراین استعفا ریاست جمهوری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولبا: غرب اوکراین را تنها گذاشته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر خارجه اوکراین از تعلل غرب برای ارسال کمک به این کشور انتقاد کرد.

«دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد: احساس می‌کنیم که غرب دستانش را پشت کمرش گره کرده و ما را در جنگ تنها گذاشته است.

وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد که اوکراین دیگر نمی تواند یک کشور مستقل در نظر گرفته شود، زیرا کی یف به کمک اتحادیه اروپا و ایالات متحده وابسته است.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با انتقاد از کاهش حمایت غرب از کی‌یف، گفت که جهت مذاکره به منظور دریافت کمک نظامی بیشتر، درخواست برگزاری جلسه با شورای اوکراین-ناتو را مطرح می‌کند.

زلنسکی گفت: اوکراین درخواست برگزاری جلسه با «شورای اوکراین-ناتو» را خواهد داد تا درباره محافظت از حریم هوایی، تامین جنگ افزار ضد جنگنده و سامانه‌ها و موشک‌های مرتبط بحث و تبادل نظر کنیم.

کد خبر 6081382

دیگر خبرها

  • کولبا: غرب اوکراین را تنها گذاشته است
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور در پی عملیات «وعده صادق»
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • پریدر استعفا داد،جوانمرد تنها گزینه جدی/ حضور سرپرست و نایب رئیس سابق فدراسیون شطرنج در انتخابات
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو
  • اسلواکی : مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • فوری؛ سرمربی تراکتور استعفا کرد