Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: عماد افروغ جامعه شناس سیاسی، با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری درباره صیانت از ایام‌الله، گفت: اگر فردی رمزآلود بودن این جهان را درک نکند نمی‌تواند تبیین درستی از اتفاقات و دستاوردها داشته باشد.این مسائل یک تفکر، فرهنگ و یک مکتب دیگری است.اولین گام این است که ابتدا درک درستی از شهادت، جهاد، فلسفه تاریخ و ذات ادیان به دست بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم شهادت سپهبد شهید سلیمانی را به درستی تبیین کنیم باید فهم درستی از دین، وحی، اسلام و تشییع داشته باشیم، ادامه داد: برای شناخت دین نیز باید انسان را به خوبی بشناسیم که اگر اینگونه نشود دچار تفاسیر متعددی خواهیم شد که نمونه آن تفسیر وهابی، داعشی و تفسیر ناب اسلامی است به اعتقاد بنده انسان شناسی مقدم بر دین‌شناسی است.

این جامعه‌شناس سیاسی تصریح کرد:ابتدا باید یک نگاه فرادینی داشته باشیم و با یک نگاه عقلی و فلسفی تکلیف انسان را مشخص کنیم بعد برویم به سمت دین‌شناسی پس از آن است که مشخص می‌شود خیلی از پیام‌های که دین به ما می‌دهد در فطرت ما به ودیعه گذاشته شده است یعنی اگر به درستی انسان‌شناسی کنیم به خداشناسی می‌رسیم.

افروغ با بیان اینکه در جلسه گذشته شورای عمومی پیشنهاد دادم که تبیین دستاوردهای شهادت شهید سپهبد سلیمانی در دستور کار قرار گیرد که مورد استقبال قرار گرفت، افزود: به اعتقاد بنده باید یک سلیمان‌شناسی دقیقی را به دست بیاوریم و مشخص شود که وی چه مشی و منشی داشته و نسبتش با انقلاب اسلامی و رهبری و نوع مواجه‌اش با مسائل داخلی و خارجی چگونه بوده است.شهید سلیمانی به معنای واقع کلمه الگوی اخلاص و عمل بود که باید تبیین شود.البته قرار بود در جلسه بعدی نشست شورای عمومی این موضوع در دستور کار قرار گیرد که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در بیانات گذشته خود همواره بر آگاهی نسل جوان از احوالات شهدا و چهره‌های ملی و دینی تاکید دارند و از بیگانیگی برخی از جوانان با این موضوع گلایه داشته‌اند، اضافه کرد: رهبر انقلاب بارها بر نهادینه کردن این موضوع تذکراتی داده‌اند، متاسفانه برخی از دولتمردان به عمد یا به سهو فراموشکار هستند در اتفاقات گاهاً موجی از هیجان ایجاد می‌شود اما از این هیجان استفاده نمی‌شود.

این جامعه‌شناس سیاسی با بیان اینکه از این هیجانات برای ساماندهی اوضاع استفاده نمی‌کنیم و شرایط عادی کشور با شرایط غیرعادی متفاوت است، افزود: باید با نظام‌سازی و برنامه‌سازی شکاف‌های که بین زمان‌های عادی و غیرعادی کشور وجود را پرکنیم.

افروغ با تاکید براینکه باید تغییری در شکاف حرف و عمل در کشور ایجاد شود، اظهار داشت: در برخی از امور رشد ناهماهنگی داشته‌ایم که در همین راستا برخی اعتقاد دارند چون به بحث دفاعی توجه ویژه‌ای شده است از بحث‌های اقتصادی غافل شده‌ایم که اینگونه نیست، تبیین بنده این است که اگر به همان میزان که به بحث دفاعی توجه شده به بحث اقتصادی توجه می‌کردیم امروز رشد هماهنگ می‌داشتیم البته بخشی از این موضوع به دلیل مدیریت ناهماهنگ در کشور است.مدیریت در بخش دفاعی انقلابی است اما در بحث اقتصادی-سیاسی مدیریت بوی از انقلابی بودن نبرده است.

وی با بیان اینکه رهبری در برخی مواقع بیاناتی دارد و عده‌ای لبیک‌های صوری می‌گویند این در حالی است که امروز ما نیازمند لبیک‌های عملی هستیم، اظهار داشت:فرق شهید سلیمانی با برخی از دولتمردان ما این است که شهید سلیمانی اهل حرف نبود و بیشتر اهل عملیاتی کردن موضوعات بود.

این جامعه شناس سیاسی با بیان اینکه با نگاه جاری و علوم انسانی فعلی نمی‌توانیم درک درستی از ایام‌الله داشته باشیم، گفت: امام خمینی(ره) اعتقاد داشت، قرآن، انسان، طبیعت سر است و جسم هم غیب است که نشان از جهان‌بینی الهی وی دارد باید جهان‌بینی‌ها اینگونه شود که دارای یک مبداء و مقصد است.

افروغ تصریح کرد:بحث‌های درخصوص ایام‌الله را باید الگوهای عینی برایشان تعریف کنیم که یک نمونه‌اش سردار سپهبد سلیمانی است و این مصادیق را در کتب درسی دبستان تا دانشگاه تدریس کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: عماد افروغ رهبر انقلاب سردار شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورینیو: در ساختار اشتباه نباید نقش فراتر از مربی ایفا کرد؛ می‌خواهم انتخاب درستی داشته باشم

مورینیو معتقد است فقط در دوران پورتو، چلسی (دوره اول)، اینتر و رئال مادرید تنها روی وظیفه مربی‌گری‌اش تمرکز کرده است. 

طرفداری | آقای خاص که این روزها در خارج از فضای فوتبال به فعالیت می‌پردازد، پای صحبت با فابریتزیو رومانو نشسته است. ژوزه مورینیو طی مصاحبه مفصل با خبرنگار ایتالیایی، در مورد موضوعات مختلفی صحبت کرده است. او از سیاست آاس رم برای تحمیل «شغلی فراتر از سرمربی» ابراز نارضایتی کرد. سرمربی قهرمان لیگ برتر، لالیگا و سری آ همچنین ایده انتقال به فوتبال ملی یا لیگ عربستان را نیز رد نکرد. 

ژوزه مورینیو آماده بازگشت است 

من آماده آغاز کارم هستم. گاهی اوقات وقتی از یک باشگاه جدا می‌شوید، احساس نیاز به استراحت، فکر کردن و پردازش مسائل دارید. در این مورد، یک روز بعد از جدایی‌ام از رم، آماده بازگشت بودم. فکر می‌کنم قوی‌ام، حساس خوبی دارم و عاشق کارم هستم. واقعا آماده‌ام اما نمی‌خواهم انتخاب اشتباهی داشته باشم. نمی‌توانم فقط به خاطر احساس و فشار برای بازگشت، هر پیشنهادی را قبول کنم. باید صبور باشم. معمولا شروع کار در ماه مارس یا آوریل بسیار دشوار است، بنابراین هدف من تابستان خواهد بود. 

مورینیو حتی در روزهای بدش نیز به فینال می‌رسد 

به نظر می‌رسد چنن موضوعی (دو فینال با رم) اتفاق نیفتاده است، چون وقتی مردم در مورد من صحبت می‌کنند، معمولا بیشتر بر اتفاقات 8، 15 یا ۲۰ سال پیش تمرکز می‌کنند. مربیان بزرگ زیادی در اروپا وجود دارند و آن‌ها به طور معمول تیم‌های برتر را با شانس بیشتری برای رسیدن به فینال‌ها هدایت می‌کنند. در سال‌های اخیر، من به سه فینال رسیدم، یکی با منچستریونایتد و دو تا با رم. اگر فقط دو سال گذشته را در نظر بگیریم، من تنها کسی هستم که دو فینال اروپایی داشته‌ام. بنابراین با کمی شوخی و در عین حال با افتخار به این موضوع نگاه می‌کنم، زیرا با رسیدن به فینال در باشگاهی بدون سابقه در اروپا، متوجه می‌شوید که واقعا کار ویژه‌ای انجام داده‌ایم. این فصل فینال نخواهم داشت اما امیدوارم سال بعد تنها کسی باشم که طی چهار سال، سه فینال را تجربه می‌کند.

نقشی فراتر از مربی در رم اشتباه است 

هواداران رم احساس می‌کنند که من تمامی توانم را ارائه کردم. به خاطر شخصیتم همیشه فراتر از یک مربی خواهم بود. در برخی از ساختارهای باشگاهی، شما باید همزمان مربی، مدیر فنی، مدیر ارتباطات و چهره‌ای باشید که از باشگاه و بازیکنانش دفاع می‌کند. این چیزی است که مردم متوجه آن می‌شوند. اما در عین حال یک مربی چنین چیزی را دوست ندارد. من می‌خواهم فقط مربی باشم. سناریوی ایده‌آل این است که باشگاه ساختاری داشته باشد که به مربی اجازه دهد تا در زمین، در محل تمرین، در رختکن و کنار زمین، فقط مربی باشد. من در اینتر مربی بودم، در رئال مادرید مربی بودم، در چلسی در دوره اولم مربی بودم. در پورتو هم مربی بودم. در برخی از باشگاه‌های دیگر، من مربی نبودم. این موضوع برای یک مربی بسیار دشوار است. اما در هر باشگاه فوتبالی که کار می‌کنم، می‌بینند که من پیراهن باشگاه را تن می‌کنم و برای آن‌ها می‌جنگم.

مورینیو از پاسخ منفی به پرتغال پشیمان نیست 

دو بار با پرتغال فرصت «لطفا بیا، این جایگاه مال شما است» را داشتم. یک بار زمانی که در رئال مادرید بودم و هدف این بود که به صورت پاره وقت سرمربی پرتغال باشم. وقتی فلورنتینو پرز گفت که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست، فهمیدم که کار تمام است. 

پشیمانی بابت پاسخ منفی دوم در دوران آاس رم؟ نه، پشیمان نیستم. چون از دلیل پاسخ منفی‌ام راضی هستم. بنابراین پشیمانی ندارم. 

اگر قبل از جام جهانی، یورو، کوپا آمریکا یا جام ملت‌های آفریقا به من پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی بدهید، می‌گویم بله. اما دو سال انتظار، مطمئن نیستم از آن لذت ببرم.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • نمونه هایی از کلام علما درباره مسجد مقدس جمکران | مسجد جمکران 1072 ساله شد
  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • زاکانی : مراسمی مانند «شهر رمضان» الگوهای موفقی هستند | عید سفر نمی‌ روم و مشغول خادمی مردم هستم
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • ماجرای تصرف توپخانه عراق بدون تلفات به روایت یک شاهد عینی
  • مورینیو: در ساختار اشتباه نباید نقش فراتر از مربی ایفا کرد؛ می‌خواهم انتخاب درستی داشته باشم
  • رشد ۷ درصدی تولید بنزین در ۱۴۰۲/ ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی امسال آغاز می‌شود
  • آغاز عملیات پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت