Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز جمعه، قیمت جهانی طلا رشد کرد اما از لحاظ هفتگی بدترین هفته در ۲ ماه اخیر به ثبت رسید؛ داده‌های اقتصادی قدرتمند چین و امضای توافق تجاری اولیه آمریکا و چین ریسک‌پذیری را در بازارها افزایش داد تا سرمایه‌گذاران از سوی سرمایه‌های امنی نظیر طلا و اوراق قرضه، به سوی بازارهای سهام روانه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از اینکه بر اساس شاخص‌های منتشر شده، اقتصاد چین عملکرد مطلوبی داشته و رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ به رقم قابل‌توجه ۶.۱ درصد رسیده است، با فضای مثبت ایجاد شده پس از امضای توافق فاز اول چین و آمریکا که انگیزه تاجران و سرمایه‌گذاران را تقویت کرد، سهام جهان رکورد زدند.
قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۵۵۶.۵۶ دلار رسید. اما قیمت طلا از لحاظ هفتگی حدود ۰.۴ درصد افت کرد که بیشترین افت آن از ۸ نوامبر تا کنون است.
قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۵۵۶.۷۰ دلار رسید.
اما در بازار ارز داده‌های اقتصادی امروز باعث شد تا نرخ برابری یوآن با دلار همچنان تقویت شود و با ۰.۲۸ درصد رشد به ۶.۸۵۷۹ واحد برسد.
نرخ برابری دلار با ین ژاپن همچنان بالا باقی ماند و ۱۱۰.۱۴ واحد شد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران قیمت جهانی طلا رشد قیمت جهانی طلا توافق تجاری آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی

هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (سه شنبه ۷ فروردین) بازار طلای تهران با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت به ۳۹ میلیون تومان رسید.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (سه شنبه ۷ فروردین) بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران ۳۹ میلیون تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت ۳۶ میلیون تومان دادوستد شد.

قیمت نیم‌ سکه در روز جاری با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به نرخ ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله شد. قیمت ربع سکه نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

سکه گرمی نیز امروز بدون تغییر قیمت، ۷ میلیون تومان دادوستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران سه میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

افت قیمت در بازار داخلی طلا در حالی بود که بهای طلا در بازارهای جهانی امروز از حدود ۲۱۷۰ دلار به ازای هر اونس به حدود ۲۱۹۸ دلار هم رسید و در آستانه فتح دوباره کانال ۲۲۰۰ دلاری قرار گرفت. با این حال پس از چند ساعت و تا لحظه تنظیم خبر، بهای اونس جهانی به ۲۱۸۳ دلار بازگشت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سومین رکوردشکنی بهای جهانی طلا در یک ماه اخیر/ هر اونس ۲۲۱۲ دلار شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • سقوط بیت‌کوین
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۷ فروردين