Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کمیل طیبی اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ نسبت به سال‌های گذشته عملیاتی‌تر است و تا حدودی توانسته قالب برنامه‌محور بودن خود را پیدا کند. دلیل این دیدگاه نسبت به لایحه این است که نگاه دولت در لایحه بودجه  ۱۳۹۹ به درآمدهای واقعی است و این باعث شده سازوکارهای خرید و فروش اوراق بهادار یا عملیات بازار آزاد را در دستور خود قرار دهد تا به عملیاتی شدن بودجه در این شرایط کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه انبساطی به بودجه ۹۹

وی ادامه داد: با توجه به رکود و تورم اقتصادی در کشور، مقداری نگاه دولت به لایحه بودجه  ۱۳۹۹، انبساطی است تا تورم را کاهش دهد. همواره پیش‌بینی درباره عملیاتی‌ شدن درآمدها در بودجه، ۱۰۰ درصد محقق نخواهد شد یا به ویژه زمانی که درآمدها مالیاتی باشند، محقق شدن درآمدها در بودجه با تاخیر اتفاق می‌افتد.

طیبی با بیان اینکه درآمدهای دولت در بودجه با یک وقفه زمانی اتفاق می‌افتند مثلا ممکن است تحقق درآمدهای سال بعد برای سال دیگری اتفاق بیفتد، افزود: محقق شدن منابع درآمدزایی در لایحه بودجه ۱۳۹۹، بستگی به سیستم مالیاتی و درآمد شرکت‌های دولتی دارد اما با توجه اینکه دولت مقداری زمینه‌های خصوصی‌سازی و واگذاری را فراهم کرده، این امر موجب می‌شود درآمدهای درنظر گرفته شده در لایحه بودجه ۱۳۹۹ در همان سال مالی اتفاق بیفتد.

منابع جایگزین درآمدهای نفتی، تامین‌کننده بودجه عمرانی

این کارشناش اقتصادی با تاکید بر اینکه اگر منابع درآمدزایی در نظرگرفته شده درست مورد استفاده قرار بگیرند می‌توان گفت که تا حدودی محقق‌شدن آن‌ها امکان‌پذیر است، گفت: طبیعتا وقتی این نوع منابع، جایگزین درآمدهای نفتی می‌شوند، می‌توانند تامین‌کننده بخش عمرانی بودجه هم باشند تا امیدوار باشیم زمینه برای ایجاد زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی فراهم شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین منابع برای درآمدزایی، آن‌هایی هستند که از جانب سرمایه‌گذاری همچون سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال سرمایه اتفاق می‌افتند؛ اما با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، اگر نگرش منطقه‌ای و توسعه صادرات براساس اقتصاد منطقه‌ای شکل بگیرد می‌تواند به محقق شدن این امر کمک کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مالیات درآمدهای مالیاتی سیستم مالیاتی لایحه بودجه 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد

رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور، بخش اول قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور برای اجرا ابلاغ کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، «قانون بودجه سال 1403 کل کشور (بخش اول)» را برای اجرا ابلاغ کرد.

 هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان ساعتی پیش با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نوشت: در جلسه امروز شورای نگهبان، اصلاحات مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه بودجه سال 1403 کل کشور (بخش اول) «سقف منابع عمومی و مفروضات منابع و مصارف» بررسی و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه بودجه ۱۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری بوشهر
  • تأیید بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در شورای نگهبان
  • ابلاغ بخش اول لایحه بودجه به دولت
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • شورای نگهبان بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور را تایید کرد
  • بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد
  • طحان نظیف: بخش اول منابع عمومی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تائید شد
  • تقویت مشوق‌های سرمایه‌گذاری مولد و رشد صادرات کشور در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • بودجه دارویار کامل محقق نشده است
  • واریز ۲۴۴ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌های خراسان جنوبی