Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه نماز جمعه امروز که به امامت مقام معظم رهبری برگزار شد، در رابطه با رد صلاحیت برخی نامزدهای انتخابات گفت: طبیعتا آن ها حق اعتراض دارند و اعتراضشان را اعلام کردند، البته برخی ها انتظار دارند که ما چشم پوشی داشته باشیم اما قانون اجازه نمی دهد.

وی گفت: تلاش ما این است که در رابطه با بررسی صلاحیت‌ها براساس قانون عمل کنیم، آنچه که قانون مقرر کرده این است که هیچ تعارفی با کسی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعتا نسبت به سلایق سیاسی آن‌ها ما نگاهی نداریم و فقط و فقط مستنداتی است که در پرونده ها وجود دارد و با قوانین انتخابات انطباق دارد.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که گفته می شود برخی با فشار به شورا تاییدیه گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: خیر اینگونه نیست، ما در مرحله گذشته هیات مرکزی و هیات استانی را داشتیم و مرحله کنونی مرحله شورای نگهبان است، اسامی ممکن است  از جهت ترتیبات اداری دیر و یا زود اعلام شود اما آنچه اعلام شده است همگی مصوبات هیات مرکزی و هیات استانی است. در این مرحله هم که امروز در خدمت شما هستیم، مرحله رسیدگی به شکایات است که طبیعتا هر شکایتی باشد بررسی می شود و اگر حقی از کسی تضییع شده باشد طبیعتا احقاق حق خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه گفت: اصلا و ابدا هیچ کس با فشار تایید صلاحیت نشده است و این ها همگی شایعه است، ما نظرات هیات مرکزی را اعلام کردیم که همگی مستند به مدارک قطعی در پرونده های آنان است.

2727

کد خبر 1343312

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شورای نگهبان عباسعلی کدخدایی انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید واگن‌ها باید جهادی باشد تا مردم متضرر نشوند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موضع‌گیری خاصی درخصوص واگن‌ها نداریم و می‌گوییم به درد مردم برسید گفت: این اقدام باید به صورت جهادی انجام شود، هریک روزی که این تایید عقب بیفتد مردم از برخورداری نزدیک به هزار واگن عقب خواهند افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در حاشیه دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: موضع‌گیری خاصی درخصوص واگن‌ها نداریم و می‌گوئیم به درد مردم برسید، این اقدام باید جهادی انجام شود نه اینکه دو تا سه ماه زمان ببرد.

وی افزود: هر یک روزی که تحویل عقب بیفتد مردم از برخورداری از نزدیک به هزار واگن عقب خواهند افتاد. اگر اشکال هم از ما است بگویند رفع کنیم. بحثی نیست؛ ما نمی‌گوییم اشکال از آن‌ها است بلکه می‌گوئیم باید دلسوزانه پیش برویم نه اداری. اینکه می‌گویند طرح فعلاً باقی بماند، درست نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مترو پیش از این نیز کارشناس تأیید بوده است، خاطرنشان کرد: اگر شرکت دیگری تأیید کند باید دو تا سه میلیارد تومان هزینه شود و ما نمی‌خواهیم هزینه اضافی صرف شود.

چمران سپس در صحن شورای شهر، تصریح کرد: کسی که اعضای شورای شهر را به تمسخر می‌گیرد باید بداند که از مسیر همین شورا به عنوان مدیر انتخاب شده است. باید عیوب را بازگو کنیم اما تمسخر هنر نیست. همه در فضای مجازی هنرمند هستند. به جای این کارها باید کار کرد. ما هنوز مشکل واگن‌ها را به سرانجام نرساندیم.
وی گفت: ما همه در یک قایق نشستیم و اگر آسیبی به آن وارد شود، همه آسیب خواهند دید. نه تنها شورا و شهرداری بلکه کشور ما در شرایطی است که به وحدت و همدلی نیاز دارد. کد خبر 745099

دیگر خبرها

  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده است
  • غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند /هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • نتایج آزمون‌های مرکز تایید صلاحیت ایران مورد پذیرش جامعه جهانی
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • تایید واگن‌ها باید جهادی باشد تا مردم متضرر نشوند
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت