Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@09:01:58 GMT

عراق نباید به محلی برای حمله به همسایگان باشد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۲۲۶۱

رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنانی از شکایت نخست وزیر عراق علیه حضور نیروهای نظامی خارجی دفاع کرد و تاکید نمود که عراق نباید محلی برای حمله علیه همسایگان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از المانیتور، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنانی مدعی شد که تصمیم پارلمان عراق برای اخراج نظامیان خارجی بدون اتفاق آراء انجام شد و در واقع روح قانون اساسی عراق را نقض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به ادعای رئیس اقلیم کردستان عراق؛ به نفع اقلیم و تمام عراق است که نیروهای آمریکایی فعلاً باقی بمانند.

بارزانی همچنین شهادت سردار سلیمانی در عملیات تروریستی آمریکا را باعث طوفانی از واکنش‌ها در عراق و آمریکا عنوان کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق در عین حال خاطر نشان کرد که نخست‌وزیر عراق حق دارد از حضور نظامیان خارجی شکایت کند، چون در واقع عملیات آمریکا در فرودگاه بغداد بدون اطلاع دولت مرکزی عراق صورت گرفته است.

نیچروان بارزانی همچنین ایران را همسایه قدیمی عراق دانست و گفت که عراق نباید محلی برای درگیری ایران و آمریکا شود، همان گونه که عراق نباید محلی برای حمله به هماسایگان خود باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، خبرنگار این شبکه در سوریه اعلام کرد که صدای چند انفجار در داخل پایگاه نظامی آمریکا در روستای «الخضراء» در نزدیکی میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی «دیرالزور» در شرق سوریه شنیده شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کانال تلگرام «رووداو» با انتشار تصویری نوشت: اینها موشک هایی است که امشب از منطقه «زمار» در «نینوا» به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه شلیک شد.

منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه غیرقانونی ارتش تروریستی و اشغالگر آمریکا موسوم به خراب الجیر در شمال شرق خبر دادند بر اساس این گزارش، صدای دستکم ۳ انفجار پیاپی از این پایگاه شنیده شد. 

 این حملات بعد از توقف ۲ ماهه حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت. رویترز گزارش داده این حملات از مبدأ موصلِ عراق بوده و تلفات داشته است.

خبرنگار المیادین در حلب گزارش داد: پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • جمهوری اسلامی جنگ طلب نیست اما تعرض به خاک خود را برنمی تابد