Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@21:15:25 GMT

ترامپ استیضاح خود را مانند یک جوک تعبیر کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۲۳۷۵

ترامپ استیضاح خود را مانند یک جوک تعبیر کرد

باشگاه خبرنگاران جوان: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن انتشار پیامی در حساب توئیتری خود، تاکید کرد که هیچ جرمی مرتکب نشده و فرآیند استیضاح بیشتری شبیه «جوک» است.

وی همچنین این را هم گفت که مورد استیضاح باید فورا از دستور کار خارج شود.

پرونده استیضاح روز سه‌شنبه به سنا واگزار شد و قرار است تا مستندات به طور کامل در سنا ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتورها و همچنین قاضی های فعال در این امر، سوگند یاد کردند که بر اساس عدالت تصمیم بگیرند و نگاه حزبی به مورد استیضاح نداشته باشند.

به نظر می‌رسد که استیضاح رای نمی‌آورد چراکه اکثریت سنا در دست جمهوری‌خواهان است و جمهوری‌خواهان برعکس آنچه سوگند یاد کرده‌اند، به استیضاح رای منفی می‌دهند.

ترامپ متهم است که رابطه خارج از چارچوبی با رئیس جمهور اوکراین برقرار کرده و از قدرت ریاست جمهوری خود در راستای ضربه زدن به رقیب انتخاباتی خود بهره برده است. وی در مقابل این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید که هیچ جرمی در کار نبوده است.

روز گذشته نیز رئیس‌جمهور آمریکا بعد از آنکه رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان این کشور رسما پرونده استیضاح او را درپی رسوایی اوکراین گیت به سنا تحویل داد در توییتی مدعی شد: «من همین الان به خاطر یک تماس تلفنی بی‌نقص، استیضاح شدم.»

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، رسما پرونده استیضاح ترامپ را به مجلس سنا تحویل داد.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی را برای ترامپ به همراه داشته و استیضاح او منجر شده است.

او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ استیضاح رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند

جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن