Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: یک میلیون راس دام در سیستان و بلوچستان در معرض نابودی قرار دارند.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی در رابطه با خسارت ناشی از سیل در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به بارندگی بی سابقه‌ای که در منطقه سیستان و بلوچستان بوده از همان ساعات اولیه طبق دستور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، گروه‌های مختلف عازم این منطقه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی ادامه داد: حجم بارندگی بسیار سنگین بوده و خسارات وارده به زمین‌های کشاورزی و دامداری‌ها بسیار بالا است، اما در این زمینه نمی‌توان در حال حاضر آمار رسمی را اعلام کرد و میزان خسارت همچنان در حال ارزیابی است.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به میزان خسارت به دام‌های مناطق سیستان اذعان کرد: در رابطه با دام‌هایی مانند بز، بزغاله و گوسفند، انبارهای خوراک دام دامداری‌ها خسارت دیده و از روز گذشته بیش از ۱۵۰۰ تن انواع نهاده مانند ذرت، جو و سبوس برای این استان ارسال شده و به صورت منطقه‌ای و به مرور در استان توزیع خواهد شد.

وی افزود: این خوراک دام با اعلام نیازی که روستاهای منطقه داشتند و با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در حال توزیع است تا به دست دامدارانی که در این زمینه خسارت دیده‌اند، برسد.

رضایی عنوان کرد: تا چند روز آینده شرایط منطقه پایدار خواهد شد و باید به این مناطق کمک شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: بزرگترین کمک ما تأمین علوفه دامی برای دامداران بوده، اما گروه‌های دامپزشکی هم در منطقه مستقر شده اند و مباحث بهداشت دام و دفن بهداشتی لاشه‌های باقی مانده را پیگیری می‌کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان به صورت قطعی رقمی برای برآورد خسارت به بخش کشاورزی و دامداری استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد، اما حدود یک میلیون رأس دام تحت تأثیر سیلاب قرار گرفته و علوفه یا محل نگهداری آن‌ها از بین رفته است.

رضایی تصریح کرد: در روستاهایی که حجم آب سنگین بوده و روان آب در آن حرکت کرده، میزان خسارت بیشتری دیده شده است.

وی افزود: تمام گروه‌ها اعم از وزارت راه، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در تمام قسمت‌های استان به صورت گروه به گروه در حال بازدید هستند و اوضاع را تحت بررسی گرفتند تا مشکلات مردم منطقه سریع‌تر برطرف شود.

کد خبر 406168

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دامداری سیل سیستان و بلوچستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کنگری افزود: وزارت جهاد کشاورزی با ورود به بازار حبوبات، نظارت های لازم را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: هم اکنون توزیع کالاهای اساسی همچون برنج و شکر با نرخ مصوب در حال انجام است به طوری‌که محدودیتی در عرضه وجود ندارد.

او با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی هرکیلو شکر را با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به بنکداران می‌دهد، افزود: بنکداران شکر را با قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار اتحادیه‌ها قرار می دهند و در نهایت با نرخ مصوب ۲۸ هزار تومان باید به دست مصرف‌کننده برسد.

این ۶ کالا ارزان شدند | نبض قیمت خوراکی‌ها در ۱۴۰۲

کنگری قیمت هرکیلو برنج هندی برای مصرف کننده را ۳۵ هزارتومان و برنج پاکستانی ۳۸ هزارتومان اعلام کرد و گفت: برنج خارجی در حال تامین است و هم اکنون محدودیتی در این زمینه نداریم.

او ادامه داد: تجار و واردکنندگان ملزم هستند واردات برنج خارجی را منوط به خرید برنج ایرانی انجام بدهند، به طوریکه به‌ازای واردات هر ۲ کیلوبرنج خارجی یک کیلوبرنج ایرانی از کشاورزان خریداری کنند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه قیمت حبوبات در بازار آزاد متفاوت شده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی با ورود به بازار حبوبات نظارت های لازم را انجام می‌دهد.

کد خبر 844817 برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار برنج وزارت جهاد کشاورزی شکر

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی شد+عکس
  • نشست مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی مازندران
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • بیش از ۹۰۰ هزار تن هندوانه خارج از فصل در سیستان و بلوچستان تولید شد
  • خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد
  • هشدار وزارت جهاد کشاورزی به گران‌فروشی جوجه یک‌روزه گوشتی
  • خرید بیش از دوهزار تن گندم از کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان
  • باد و باران به ۶۲ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد
  • خسارت ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کاشمر