Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@23:05:27 GMT

پانتا: راهبرد ترامپ در قبال ایران همچنان مبهم است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۲۹۵۹

پانتا: راهبرد ترامپ در قبال ایران همچنان مبهم است

خبرگزاری فارس: «لئون پانتا» وزیر دفاع سابق آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ای از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بدلیل نداشتن راهبردی واضح در قبال موضوعات سیاست خارجی به شدت انتقاد کرد.

وی که با شبکه خبری ان‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، گفت: «این دولت هیچگونه راهبرد واضحی برای تعامل با هرگونه اتفاقی در جهان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما واقعا هیچ سیاستی در قبال کره‌شمالی، روسیه، چین و در واقع هیچگونه سیاستی درباره رویدادها در خاورمیانه نداریم.»

پانتا در ادامه این مصاحبه افزود: «رئیس جمهور درباره خروج از خاورمیانه و ضرورت اینکه کشورهای خاورمیانه باید از خود دفاع کنند صحبت می‌کند اما در پایان درباره توافقی با این کشورها (برای دفاع از آنها و گسیل نیروها) حرف می‌زند.»

وزیر دفاع سابق آمریکا گفت: «آمریکا در حال ارسال پیام‌های مبهم در تعامل با شرایط و رویدادها در منطقه است و احتمال محاسبات اشتباه به دلیل این شرایط مبهم بسیار زیاد بوده و اتفاقی که میان ایران و آمریکا رخ خواهد داد به طور کامل غیر قابل پیش‌بینی است.»

دولت آمریکا که اردیبهشت ماه سال گذشته به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد، در چارچوب سیاست موسوم به «فشار حداکثری» به صورت مداوم بر میزان تحریم‌ها علیه ایران افزوده است. منتقدان این سیاست می‌گویند این سیاست هرچند اقتصاد ایران را با چالش‌هایی روبرو کرده، اما به هیچ‌یک از دو هدف اصلی خود یعنی تغییر سیاست‌های منطقه‌ای ایران و وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به مذاکره با آمریکا، نرسیده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: پانتا ترامپ سیاست خارجی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری نماید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگزاردآمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند