Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز جمعه اعلام کرد از زمان حمله نیرو‌های خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های موسوم به «ارتش ملی لیبی» به طرابلس پایتخت این کشور، ۱۵۰ هزار نفر از جمله ۹۰ هزار کودک مجبور به ترک منازل خود شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونیسف افزود به سبب درگیری‌هایی که از آوریل گذشته در غرب لیبی آغاز شده است، هزاران کودک لیبیایی در شرایط وخیمی زندگی می‌کنند. در حملات بی هدف به مناطق مسکونی غرب لیبی صد‌ها غیرنظامی و کودک کشته شده اند و ۳۰ مرکز خدماتی نیز در غرب لیبی هدف حمله قرار گرفته اند و فعالیت ۱۳ مرکز از این مراکز متوقف شده است.

صندوق کودکان سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر در لیبی خواست از به کارگیری کودکان در فعالیت‌های نظامی و استفاده از آن‌ها در درگیری‌ها خودداری کنند.

نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی "خلیفه حفتر" که سال‌ها با حمایت عربستان سعودی، مصر، امارات و برخی کشور‌های غربی بر شرق لیبی سیطره دارد، طی چند ماه اخیر به سمت شمال این کشور پیشروی کرده است. حفتر چهارم آوریل ۲۰۱۹ به نظامیان تحت امر خود فرمان داد به طرابلس پایتخت لیبی حمله کنند. این اقدام وی از سوی جامعه جهانی محکوم شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هشدار یونیسف بحران در لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۳۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری در مازندران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی آمار معاینات انجام شده نزاع، سال گذشته در استان را ۱۹ هزار ۲۵۷ نفر (۱۲ هزار ۵۵۲ نفر مرد و ما بقی زن) اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشت.

عباسی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با عدد ۳ هزار ۱۳۱، بابل با عدد ۲ هزار ۲۹۱ و نوشهر، چالوس با عدد هزار ۹۵۲ نفر و کمترین نزاع در شهرستان سوادکوه با عدد ۳۷۱ نفر ثبت شده است.

وی گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، خرداد با ۲ هزار ۴، مرداد با هزار ۱۸۳۴ و تیر با هزار ۷۲۷ به ترتیب بیشترین و بهمن ماه با هزارو ۳۱۷ نفر کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضائی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

کد خبر 6085034

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری در مازندران
  • یونیسف: کشتار کودکان در غزه باید متوقف شود
  • یونیسف: کشتار کودکان فلسطینی متوقف شود
  • از ابتدای جنگ غزه حدود ۱۲ هزار کودک آسیب دیده‌اند