Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار خود با همتای کانادایی از همکاری‌های کنسولی، فنی و قانونی میان کشورهای آسیب دیده در سانحه هواپیمای اوکراین خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت: امروز در عمان با شامپانی، وزیر امور خارجه کانادا دیدار کردم تا بر سر همکاری‌های قانونی، فنی و کنسولی میان کشورهایی که تحت تاثیر تراژدی هواپیما PS752 قرار گرفتند صحبت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر تداوم تبادل نظر میان متخصصین توافق کردیم. از سیاسی‌سازی این تراژدی باید جلوگیری و بر روی خانواده‌های جان‌باختگان باید تمرکز شود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدجواد ظريف سقوط هواپیمای اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست بریکس در مسکو با اشاره به تحولات منطقه گفت: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف فوری جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم غزه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری؛ معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس به مسکو سفر کرده، با حضور در این نشست درباره تحولات منطقه گفت: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه از لبنان گرفته تا عراق و دریای سرخ، توقف فوری جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه و برقراری آتش‌بس فوری کامل و پایدار است.

وی تصریح کرد: در حالی که اسرائیلی‌ها مردم غزه را از دسترسی به آب، غذا و دارو محروم کرده‌اند، آمریکا با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها از اشغالگران و متجاوزان صهیونیست حمایت می‌کند.

باقری همچنین گفت: از این رو، توقف سریع و بدون قید و شرط نسل‌کشی در غزه که یک ضرورت جهانی است، مستلزم توقف کمک‌ها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا از اسرائیل به ویژه در زمینه ارسال تجهیزات و سلاح‌های تهاجمی به این رژیم است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در بخشی از صحبت‌های خود تاکید کرد: تا زمانی که پدیده اشغال و تجاوز وجود داشته باشد، انتظار برای حل پایدار موضوع فلسطین با واقعیت منطبق نیست.

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس امروز 6 اردیبهشت با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (2024) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکوباقری به روسیه سفر می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد