Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس خبرنامه منتشر شده در تارنمای رسمی وزارت امور خارجه آمریکا، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور روز جمعه در واشنگتن با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار پیرامون طیفی از مسایل از جمله آنچه «رفتار مخرب ایران در منطقه» عنوان شده، اهمیت همکاری آمریکا و پاکستان در روند صلح افغانستان و روابط اقتصادی دوجانبه گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه پاکستان دیدارهایی نیز با دیگر مقام‌های دولتی و اعضای کنگره آمریکا داشت که طی آن ضمن ابراز نگرانی نسبت به بی‌ثباتی و تشدید مناقشه‌ها در منطقه، بار دیگر از آمادگی دولت اسلام آباد برای کمک به رفع تنش‌ها میان تهران و واشنگتن خبر داد.

قریشی بنابر دستور عمران خان نخست وزیر پاکستان برای پیشبرد ماموریت صلح و تنش‌زدایی در منطقه و تببین مواضع این کشور مبنی بر مخالفت بر هرگونه درگیری در منطقه و مشارکت در ارتقای صلح، پس از سفرهای رسمی به جمهوری اسلامی ایران و عربستان، روز گذشته وارد نیویورک شد.

وی پس از دیدار با دبیرکل سازمان ملل، رئیس مجمع عمومی و رئیس دوره ای شورای امنیت و رایزنی درخصوص تحولات اخیر خاورمیانه، راهی واشنگتن شد.

وزیر امور خارجه پاکستان طی دیروز و امروز با سناتور "لیندزی گراهام" و اعضای کمیته روابط خارجی در سنای آمریکا دیدار کرد.

«جان رود» معاون وزیر دفاع آمریکا نیز به دیدار قریشی رفت و طرفین در این نشست تحولات اخیر در خاورمیانه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدارهای جداگانه با مقامات آمریکایی، آنان از در جریان سفرهای اخیر خود به تهران و ریاض قرار داد و بر لزوم تنش زدایی و حرکت به سوی تعامل و گفت وگو تاکید کرد.

وی با اشاره به نگرانی شدید پاکستان نسبت به آنچه که بی ثباتی در همسایگی این کشور عنوان شد، گفت که اسلام آباد آماده است تا برای کمک به یافتن راه حل مناسب جهت رفع تنش ها میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، نقش آفرینی کند.

برچسب‌ها پاکستان ایالات متحده آمریکا شاه محمود قریشی مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان ایالات متحده آمریکا شاه محمود قریشی مایک پمپئو پاکستان ایالات متحده آمریکا شاه محمود قریشی مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی

وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتای ایرانی، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور بعنوان سرمایه ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

اعلام جزئیاتی از سفر 3 روزه رئیسی به پاکستانرئیسی به پاکستان و سریلانکا می‌رود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و پاکستان
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • امیرعبداللهیان: ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی
  • تاکید وزیران خارجه ایران و عمان بر آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های انسانی