Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه آمریکایی با بیان اینکه نشست استپ، حلقه‌ای برای بیان دیدگاه دانشمندان جهان اسلام است، گفت: جایزه مصطفی (ص) باعث می‌شود دانشمندان مسلمان دنبال هدفی مشخص باشند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به منظور ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشور‌های اسلامی طرحی به عنوان «نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشور‌های اسلامی» “Science and Technology Exchange Program (STEP) in Islamic Countries” در دستور کار بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرحی که ضمن تبیین گفتمان علم و فناوری و توسعه شبکه ارتباطات دانشمندان جهان اسلام، به زمینه‌سازی برای ایجاد هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های علمی می‌پردازد و زمینه توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه را در کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی مهیا خواهد کرد؛ الی الچائر، متخصص کودکان و استاد دانشگاه آمریکایی بیروت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره نقش نشست‌های علمی از جمله نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در رشد علمی جهان اسلام گفت: این نشست در گردهم‌آوردن دانشمندان مختلف مسلمان، حول یک محور که علم است، بسیار موفق عمل کرده است.   الی الچائر ادامه داد: زبان علم با دیگر زبان‌ها متفاوت است و کمترین کشمکش در آن نسبت به دیگر رشته‌هایی که انسان‌ها دنبال می‌کنند، وجود دارد. برای نمونه در سیاست، اقتصاد، منابع معدنی و طبیعی، کشمکش‌ها و درگیری‌های زیادی وجود دارد؛ اما در خصوص موضوعات علمی این چنین نیست و علم مورد علاقه همه افراد است. همینطور فناوری، حوزه‌ای است که همه به آن علاقمند هستند.
این متخصص کودکان و استاد دانشگاه آمریکایی بیروت بیان کرد: نشست‌ استپ، اولین گام است که می‌تواند دانشمندان مختلف را دور هم گردآورده تا هم به دیدگاه و بینش مشترکی برای پیشرفت دست پیدا کنند و هم از دستاوردهایشان با یکدیگر سخن بگویند و آن‌ها را دسته‌بندی کنند؛ مانند یک ملت بزرگ. افزون‌بر این معتنقدم این نشست‌ علمی، یک خصوصیت منحصر‌بفرد دیگری نیز دارد و آن، گردآوردن دانشمندان مسلمان یک جا و در یک نشست چندروزه است.
وی با اشاره به اینکه برپا کردن این جوایز کمک شایانی به رشد علم و فناوری در جهان اسلام می‌کند، گفت: برپایی جوایزی مانند جایزه مصطفی (ص)، انگیزه خوبی به دانشمندان مسلمان می‌دهد تا سخت‌تر و بیشتر تلاش کنند و همچنین دنبال یک هدف مشخص باشند و با یکدیگر همکاری کنند. امروز در جهان اسلام، جایزه‌ای به این اندازه اهمیت مالی چندانی ندارد؛ جایزه مصطفی (ص) اولین جایزه در نوع خود است که استعداد و توانایی خارق‌العاده در جوامع مسلمان و تلاش‌های علمی و کوشش فراوان آن‌ها را شناسایی کرده و از آنان تقدیر می‌کند.
الی الچائر عنوان کرد: افراد و نهاد‌های بسیار اندکی وجود دارند که نقاط مثبت چنین گردهمایی‌ها را می‌بینند و این جنبه مفیدی است که در حال روی‌دادن است و نه تنها برای جامعه مسلمانان بلکه برای کل بشریت فایده دارد که دانشمندان برای راحت‌ترشدن زندگی کل بشریت چه اقداماتی را انجام می‌دهند. این بسیار مهم و مثبت است و بنیاد مصطفی (ص) این کار را به شکل بسیار جدی و متفاوتی انجام می‌دهد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشست استپ جایزه مصطفی ص رشد علمی دانشمندان جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان گفت: ایران با حفظ اصول نظامی و انسانی از امنیت کشور دفاع کرد.

او افزود: اقتدار دفاعی کشور و موفقیت‌های اخیر ثمره تلاش جوانان ایرانی است که با وجود ۴۵ سال تحریم‌های سخت، از خاک وطن هزاران کیلومتر آن طرف، دشمن را مورد هدف دقیق خود قرار می‌دهد و در این دستاورد باید از تهرانی مقدم‌ها، جوانان نخبه کشور و نیرو‌های مسلح که مردانه ایستادند و مقاومت کردند، یاد و تقدیر کنیم.

امام جمعه همدان تأکید کرد: در این دفاع مشروع تلاش شد مردم آسیب نبینند و فقط مراکز نظامی را نشانه گرفت تا اصل انسانی رعایت شود در حالیکه اسرائیلی‌ها در حمله به غزه هزاران زن و کودک را شهید کرد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با اشاره به اینکه در دوره قبل مسأله برجام از سوی آمریکایی‌ها و کشور‌های اروپایی بحث برجام موشکی شد و کشورمان به این پیشنهاد تن ندادند، گفت: اگر برجام موشکی منعقد می‌شد، دیگر نمی‌توانستیم با صلابت مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و این عظمت خلق شده نشان از سیاست‌های درست در برابر مسایل نظامی است.

او  بی‌توجهی به ساحت‌های درگیری را نقطه ضعف دشمن دانست و گفت: دشمنان که در میدان نظامی شکست خورد، تلاش می‌کنند در عرصه رسانه خود را پیروز نشان دهد در حالیکه اگر پاسخ کشورمان نبود، ما را ترسو خطاب می‌کردند و اگر جواب می‌دهد و مردم کشته نمی‌شوند، می‌گویند موفق نشده‌اند و مردم کشته شوند هم می‌گویند نسل کشی کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تبیین درست واقعیت‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: کسانی که در فضای گفتمانی قرار گرفته‌اند و یا مسوول رسانه هستند، باید توجه کنند که توجه به فضای رسانه مهم است و باید تلاش کنند که در جنگ رسانه‌ای تدبیر لازم را داشته باشند تا دشمن سواستفاده نکند.

شعبانی موثقی با اشاره به حجاب و عفاف گفت: افرادی که مخالف حجاب هستند، از این فضای رهاشدگی آسیب می‌بینند.

او افزود: رها کردن حجاب و برهنگی باعث آسیب زدن به خانواده‌ها می‌شود و انتظار می‌رود همه نخبگان جامعه باید به این موضوع دغدغه داشته باشند و رفتن به سمت برهنگی آسیب غیرقابل جبران خواهد بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در طرح حجاب نیاز به برخورد‌های سخت نیست، تصریح کرد: باید در این فضا مراقبت کرد و تذکرات با لطافت و با برخورد مناسب باشد.

 

دیگر خبرها

  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید
  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • وبگاه بین المللی تحریم علمی رژیم صهیونیستی رونمایی شد
  • اساتید دانشگاههای جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند