Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@06:26:00 GMT

خودروهای محیط زیست، در انتظار سهمیه بنزین

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۳۹۸۰

خودروهای محیط زیست، در انتظار سهمیه بنزین

ایسنا/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به افزایش سه برابری هزینه‌های گشت‌زنی یگان‌های حافظتی، بر لزوم تخصیص سهمیه بنزین برای خودروهای محیط زیست تاکید کرد.

محمدجواد اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت تخصیص سهمیه بنزین به سازمان‌های حفاظت محیط زیست و جنگل‌ها، گفت: عدم تامین سوخت یگان‌های حافظتی یا عدم در نظر گرفتن بودجه‌ای در این زمینه، در طولانی‌مدت باعث کاهش گشت‌زنی و در پی آن نیز باعث افزایش تخلفات محیط زیستی در مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، فشار بسیار زیادی به سازمان حفاظت محیط زیست وارد کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: عدم تخصیص بنزین به یگان‌های حفاظت محیط زیست، هزینه گشت‌زنی محیط‌بانان را تا سه برابر افزایش داده است. با توجه به تردد خودروها در مناطق جنگلی و کوهستانی، این سازمان‌ حتی قبل از افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین با مشکلاتی مواجه بود و افزایش قیمت بنزین فشار بیشتری بر ما وارد کرده است اما با این وجود تلاش کرده‌ایم گشت‌زنی را به صورت مستمر ادامه دهیم ولی قطعا این مساله در طولانی‌مدت به ما فشار بیشتری وارد می‌کند.

اشرفی عنوان کرد: راهکار رفع مشکلات، تامین سوخت برای محیط زیست یا تخصیص بودجه‌ای برای گشت‌زنی و پایش محیط زیستی و محیطبانی است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه بنزین اردیبهشت‌ شارژ شد | سهمیه باقی‌مانده در کارت های سوخت به ماه بعد منتقل می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سهمیه‌بندی بنزین بر اساس واریز ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی خودروهای بنزین‌سوز و ۲۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت موتورسیکلت‌ها که از ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.

سهمیه‌های بنزین برای خودروهای شخصی و عمومی، بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته، برای دومین ماه ۱۴۰۳ ساعت صفر بامداد امروز یکم اردیبهشت‌ در کارت‌های هوشمند سوخت شارژ شد.

درحال حاضر در هر کارت سوخت خودروهای شخصی ۶۰ لیتر بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر بنزین با نرخ ۳۰۰۰ تومانی به‌صورت سهمیه در ابتدای هر ماه شارژ می‌شود و به‌گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ۹۳درصد از مردم کمتر از ۱۶۰ لیتر در ماه مصرف بنزین دارند و این میزان سهمیه، نیاز آنها را برای ترددهای ماهانه پاسخ می‌دهد.

زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟

در کارت‌های سوخت خودروهای شخصی، امکان ذخیره‌سازی سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ۱۵۰۰ تومانی تا ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر وجود دارد و اگر شخصی، سهمیه ماهانه خود را به‌طور کامل مصرف نکند، سهمیه باقی‌مانده به ماه بعد منتقل خواهد شد؛ اما سهمیه ۱۰۰ لیتری بنزین ۳۰۰۰ تومانی قابل ذخیره‌سازی نیست و مختص مصرف در همان ماه است.

برای افرادی که بیش از ۱۶۰ لیتر در ماه مصرف بنزین دارند و یا به هر دلیل کارت سوخت شخصی به همراه ندارند، باوجود تأکید بر لزوم سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی، کارت‌هایی در جایگاه‌های عرضه سوخت به عنوان کارت‌های اضطراری وجود دارد که نزد متصدیان جایگاه‌ها بوده و می‌توان از این کارت‌ها با نرخ ۳۰۰۰ تومانی در هر لیتر استفاده کرد.

کد خبر 845644 برچسب‌ها سوخت - بنزین (کارت سوخت هوشمند) خبر مهم سوخت - بنزین

دیگر خبرها

  • سهمیه بنزین اردیبهشت‌ شارژ شد | سهمیه باقی‌مانده در کارت های سوخت به ماه بعد منتقل می شود؟
  • سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بدون تغییر در کارت‌های سوخت شارژ شد
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود
  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟
  • سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می شود؟
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟