Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کانون انجمن صنفی کارگران با بیان اینکه در ایران قوانین بیمه بیکاری متفاوت از دیگر کشور‌ها است گفت: دولت هیچ پیش بینی بودجه‌ای برای این بیمه در طول سال انجام نمی‌دهد. تاریخ انتشار: 00:30 - 28 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۷۲۹۸

ناصر چمنی رئیس کانون انجمن صنفی کارگران در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص بیمه بیکاری اظهار کرد: طبق قوانینی که در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد، صندوقی تحت عنوان بیمه بیکاری در کشور نداریم، اما درصدی از حق بیمه‌ای که کارگران واریز می‌کنند مربوط به بیمه بیکاری آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارگرانی که به هر دلیل از کار خود خارج شوند، نسبت به سابقه کار خود بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که سقف این بیمه حدود ۵۰ ماه است یعنی تا سقف ۵۰ ماه به حساب این افراد حق بیمه بیکاری واریز می‌شود.
رئیس کانون انجمن صنفی کارگران بیان کرد: در برخی از کشور‌ها این بیمه بیکاری مستقل از هر نهاد و سازمانی است و برای خود صندوق جداگانه دارد یعنی سیاست آن به گونه‌ای است که دولت باید به افراد بیکار حق بیمه پرداخت کند.
چمنی ادامه داد: در ایران قوانین بیمه بیکاری متفاوت از دیگر کشور‌ها است و دولت تمام امور آن را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کرده است.
وی ابراز کرد: سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت بیمه بیکاری قبول هزینه کرده و دولت هیچ پیش بینی بودجه‌ای برای این بیمه در طول سال انجام نمی‌دهد.
نماینده کارگران در شورای عالی کار مطرح کرد: دولت باید قوانین بیمه بیکاری را همانند کشور‌های دیگر رعایت و اجرا کند تا بیکاران جامعه درآمدی از سمت دولت داشته باشند، همچنین این موضوع می‌تواند نرخ بیکاری را در کشور کاهش دهد.


چمنی اظهار کرد: سیاست‌های دولت برای پرداخت بیمه بیکاری باید به گونه‌ای باشد که یا برای این افراد اشتغال زایی کند و یا حق بیکاری آن‌ها را پرداخت کند.


بیشتر بخوانید: بیش از ۳۴۴ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کردیم + جزئیات

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی اخبار اقتصادی بیمه اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تندباد و بارش های رگباری در راه است/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات

صادق ضیاییان درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی پنج شنبه (٣٠ فروردین‌ماه) اظهارکرد: پنج شنبه تداوم بارش‌های رگباری و گاهی رگبار شدید، توام با رعدوبرق و تگرگ و وقوع تندباد موقتی در بخش‌های جنوب شرقی کشور و ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق به‌ویژه طی نیمه اول روز به سبب جاری شدن سیلاب، احتمال اصابت رعدوبرق و تگرگ، طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط و پرتاب به سبب وزش باد شدید، فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی، طبیعت گردی و پروازهای تفریحی مخاطره آمیز است.

وی اضافه کرد: از عصر پنجشنبه با تضعیف این سامانه از شدت بارش‌ها کاسته و در منطقه کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی جمعه (٣۱ فروردین‌ماه) گفت: به سبب وقوع ناپایداری‌های همرفتی به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، بخش‌هایی از ارتفاعات البرز و ارتفاعات جنوب شرق کشور، شرایط برای افزایش ابر و وقوع رگبار موقتی و رعدوبرق و تگرگ مهیا می‌شود.

وی توصیه کرد: با درنظر گرفتن وقوع رگبار و رعدوبرق طی ساعات بعدازظهر، جمعه نسبت به زمان بندی مناسب صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط جوی نامناسب اقدام شود. با توجه به بارش‌های قابل ملاحظه طی روزهای گذشته و پر آبی رودخانه‌ها و دره‌ها در نواحی جنوبی و جنوب شرقی از انجام برنامه‌های دره‌نوردی اجتناب شود.

ضیاییان در پایان گفت: با توجه به شرایط فصلی وقوع بهمن بهاره به‌ویژه در مناطق مستعد ارتفاعات البرز، شمال غرب و ارتفاعات مستعد زاگرس، از تردد در مناطق مستعد وقوع بهمن و قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی اجتناب شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جوسازی علیه ساماندهی معافیت‌ها / پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • جوسازی علیه ساماندهی معافیتها/ پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • تندباد و بارش های رگباری در راه است/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟