Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قانون ارتقای بهره‌وری اظهار کرد: دستورالعمل پرسنل بالینی نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی در سال ۸۸ به دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد؛ این مصوبه با هدف ارتقای اثربخشی سرمایه نیروی انسانی نظام سلامت و افزایش کارایی پرستاران تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس قانون ارتقای بهره‌وری، ساعت کاری پرستاران با توجه به سابقه نوبت کاری‌های متعارف، ۸ ساعت در هفته کم می‌شود و نظارت جدی بر اجرای این قانون انجام می‌گیرد.   حضرتی تأکید کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت ارتقای وضع معیشتی پرستاران است. ما تمام تلاش خود را انجام داده تا تعرفه خدمات پرستاری، رونق بیشتری بگیرد.   او افزود: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت، توسعه پرستاری جامع نگر در سراسر کشور است، زیرا این موضوع منجر به صرفه‌جویی اقتصادی در حوزه سلامت و ارتقای نظام بهداشتی و درمانی می‌شود، همچنین باعث کاهش میزان ضریب اشغال تخت بیمارستانی و مراکز درمانی خواهد شد.   معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: پرستاری جامع نگر باعث شده تا موضوع کمبود نیرو تا حدی برطرف شود؛ به همین منظور وزارت بهداشت اقدامات متعددی را در دستور کار خود قرار داده است.بیشتر بخوانید: پرستاران یک قدم به فرسودگی شغلی نزدیک ترند حضرتی گفت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت، پیشگیری بر درمان و مراقبت‌های اولیه است؛ در این برنامه پرستاران نقش اساسی را خواهند داشت به طوری که نظام خدمات جامع و همگانی سلامت بر طبق برنامه نظام ارجاع پزشک خانواده انجام می‌گیرد.
او یادآوری کرد: توسعه مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل، راه‌اندازی مراکز ارائه خدمات مراقبتی درمانی طولانی مدت و مشارکت فعال پرستاران در طرح‌های مختلف پیشگیری و حتی درمان مثل کمپین فشار خون از جمله اقدامات مهم معاونت پرستاری وزارت بهداشت محسوب می‌شود.
انتهای پیام /    

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند

ایاد بهادری منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر بهداشت در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان دو طرح بهداشت و درمان افتتاح و کلنگ زنی شدند، ابراز داشت: مرکز جامع سلامت میغان افتتاح و عملیات اجرایی پایگاه سلامت فدک آغاز شد.

وی ضمن بیان اینکه مرکز جامع سلامت میغان با زیر بنای ۴۱۰ متر به دست وزیر بهداشت افتتاح شد، افزود: برای اجرای این پروژه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه پایگاه سلامت فدک نیز با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع کلنگ زنی شد، ابراز داشت: اعتبار این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال است.

بهادری منفرد ضمن بیان اینکه بازدید از بیمارستان امام حسین این شهر دیگر برنامه وزیر بهداشت بود، تصریح کرد: در این سفر توسعه فضای فیزیکی این دانشگاه با وزارت بهداشت پیگیری شده است.

وی بابیان اینکه وزیر بهداشت از مرکز غربالگری، تشخیص و درمان این بیمارستان نیز بازدید کرد، افزود: توسعه این مرکز نیز با وزارت بهداشت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 6082130

دیگر خبرها

  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد