Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@22:21:50 GMT

بهره‌برداری 50 درصد سهمیه احداث گلخانه در نهاوند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۴۱۵۶

بهره‌برداری 50 درصد سهمیه احداث گلخانه در نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: 50 درصد سهمیه احداث گلخانه در نهاوند مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

علی کمالی‌نژاد امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: بر اساس سند توسعه استان همدان، سهمیه احداث گلخانه نهاوند در سال جاری به میزان هفت هکتار در نظر گرفته شد که تاکنون سه و نیم هکتار از آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و چهار هکتار دیگر نیز در حال احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشت گلخانه‌ای به عنوان سیاست راهبردی وزارت جهاد کشاورزی یکی از شیوه‌هایی است که می‌تواند مزایای خوبی از جمله اشتغالزایی بالا و تولید محصولات باکیفیت را در بخش کشاورزی به دنبال داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند اضافه کرد: با توجه به بحران کم‌آبی و خشک شدن برخی چشمه‌ها در سال‌های اخیر که موجب چالش‌های جدی در بخش‌های مختلف استان به خصوص بخش کشاورزی شد توسعه واحدهای گلخانه مد نظر مسوولان قرار گرفت.

وی افزود: شهرستان نهاوند به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در زمینه کشت گلخانه‌ای نیز پیشتاز بوده و در این زمینه موفقیت‌های خوبی داشته است.

کمالی‌نژاد گفت: در حال حاضر در این شهرستان ۴۳ گلخانه فعال وجود دارد که برای ۴۳ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مجتمع‌های گلخانه‌ای مجوز احداث ۱۵ واحد گلخانه‌ای کوچک نیز صادر شده است افزود: با توجه به اینکه مجتمع گلخانه‌ای ۱۴ هکتاری روستای «علمدار» و فاز دوم مجتمع گلخانه‌ای «شهر برزول» نیز در حال احداث است با بهره‌برداری این مجتمع‌ها برای ۱۴۵ نفر دیگر اشتغال دائم ایجاد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در ادامه از احداث اولین مجتمع گلخانه هیدروپونیک استان در نهاوند به عنوان تحولی نوین در شیوه کشت گلخانه‌ای یاد کرد و افزود: کشت گلخانه‌ای هیدرو پونیک یا آبکشت شیوه‌ای نوین است که راهکاری مهم در صرفه‌جویی مصرف آب و خاک و جلوگیری از هدررفت این منابع پایه و افزایش تولید محصولات کشاورزی به شمار می‌رود.

وی افزود: مجتمع گلخانه‌ای هیدروپونیک نهاوند اولین مجتمع استان است که در سطح چهار هکتار با سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی در این شهرستان در حال اجراست و با بهره‌برداری از آن برای ۱۴۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: گلخانه استان همدان کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمیق ترین چاه آب شرب غرب کشور با طراحی مجدد دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین ؛محمد محمدی با اعلام این خبر افزود: پس از اینکه چاه مجتمع زرانگوش شهرستان بدره به عنوان عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور به عمق ۳۰۰ متر، حدود یکماه پیش به علت فرسودگی و اتمام عمر مفید از مدار بهره‌برداری خارج شد، امروز جمعه با تلاش همکاران دفتر انرژی و سیستم‌های کنترل معاونت بهره برداری و توسعه آب و نیرو‌های بهره برداری شهرستان بدره پس از طراحی مجدد و جایگزینی کلیه منصوبات قدیمی با افزایش دبی ۳۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بهره برداری مجدد از این چاه، مشکل تامین آب روستا‌های "چشمه شیرین"، "دول گلاب"، "گله دار"، "زید"، "تلخاب"، "زرانگوش" و روستای آهنگران بخش هندمینی مرتفع گردید.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان، اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را ۳ میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات عمرانی برشمرد و خاطرنشان ساخت: در این مدت آب این بخش از طریق تصفیه خانه آب دربند و آبرسانی سیار تامین می‌شد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • عمیق ترین چاه آب شرب غرب کشور با طراحی مجدد دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفت
  • احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳