Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@06:40:27 GMT

غذای خانگی بخورید

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۴۳۲۸

غذای خانگی بخورید

طبق گفته محققان افرادی که به طور مرتب در خانه وعده‌های غذایی می‌پزند، احتمالا رژیم غذایی با کیفیت‌تری دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طبق گفته محققان  افرادی که به طور مرتب در خانه وعده‌های غذایی می‌پزند، احتمالاً رژیم غذایی با کیفیت‌تری دارند، اما ارتباط بین پخت و پز در خانه و کیفیت رژیم غذایی بین جمعیت کم درآمد و کم درآمد متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه که روز دوشنبه در وب سایت دانشگاه میشیگان (UM) منتشر شده، 8 هزار و 668 بزرگسال در سن 20 سال یا بالاتر با داده‌های کامل را تحت بررسی قرار داده است.

شاخص غذا خوردن سالم (HEI) از ۰ تا ۱۰۰ متغیر بود  که ۱۰۰ نمره بهترین و بالاست که نشان دهنده کیفیت بهتر رژیم است. نمره در ۱۳ بخش مؤثر اندازه گیری هر دو گروه مواد غذایی کفایت و اعتدال است.

از مشارکت کنندگان، ۱۳ درصد در خانوارهایی زندگی می کردند که شخصی شام ۰ تا ۲ بار در هفته پخت و پز می کرد، ۲۱ درصد در خانوارهایی زندگی می‌کردند که شخصی شام ۳ تا ۴ بار در هفته می‌پخت، ۳۱ درصد در خانوارهایی زندگی می‌کردند که شخصی در آن ۵ تا ۶ بار شام می‌خورد. هفته  و ۳۶ درصد در خانه‌هایی زندگی می‌کردند که شخصی بیش از ۷ بار در هفته غذا طبخ می‌کردند.

این مطالعه نشان داد که فرکانس پخت و پز بیشتر، بیش از سه بار در هفته، با نمره بالاتر HEI در مقایسه با پخت و پز ۰ تا ۲ بار در هفته همراه بود. در مقایسه با پخت و پز ۰ تا ۲ بار در هفته ، پخت و پز شام بیش از هفت بار در هفته منجر به افزایش ۲.۹۶ امتیاز در کل در کل شد.

به طور خاص، افزایش ۲.۶۸ امتیاز در بین افراد کم درآمد و ۵.۰۸ امتیاز در بین افراد با درآمد بالاتر بود.

محققان گفتند: در حالی که تحقیقات بیشتری برای درک بیشتر تفاوت های سیستماتیک بالقوه بین جمعیت‌های کم درآمد درآمد بیشتر برای آشپزخانه سالم مورد نیاز است، افزایش دسترسی به گزینه‌های غذایی سالم تر ممکن است راه حلی برای کاهش اختلاف بین دو جمعیت باشد.

این مطالعه در جدیدترین شماره «تغذیه بهداشت عمومی» منتشر شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی خانگی سپاهان و بازگشت نساجی به وضعیت باخت/ توقف خانگی مس مقابل ذوب‌آهن

هفته بیست‌ویکم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی سپاهان و آلومینیوم و توقف مس رفسنجان در دیداری خانگی مقابل ذوب‌آهن آغاز شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته بیست‌ویکم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 18:45 امروز (یکشنبه) با انجام سه دیدار همزمان در شهرهای مختلف پیگیری شد که نتایج این دیدارها به شرح زیر است:

* آلومینیوم اراک یک - نساجی مازندران صفر
گل: امیر نوری (44)
اخطار: امین کاظمیان و سیدمهران موسوی از آلومینیوم و امیرمحمد هوشمند از نساجی
نساجی که هفته گذشته پس از هفته‌ها نتیجه نگرفتن، توانست شمس آذر را در قائمشهر شکست دهد، در این هفته دوازدهمین باخت فصل خود را تجربه کرد تا باز هم به وضعیت باخت برگردد.

* مس رفسنجان 2 - ذوب‌آهن اصفهان 2
گل‌ها: جلال‌الدین علی‌محمدی (41) و محمدمهدی محبی (76) برای مس و فریبرز گرامی (4) و رامتین سلیمان‌زاده (14 - گل به خودی) برای ذوب‌آهن
اخطار: فریبرز گرامی، گریگور چابرادزه و پویا مختاری از ذوب‌آهن و حسن جعفری از مس رفسنجان
محمد ربیعی و تیمش باز هم دیداری که در آن پیش بودند را با تساوی پشت سر گذاشتند. آنها در نیم‌فصل هنوز موفق به کسب پیروزی نشده‌اند.

* سپاهان اصفهان 2 - گل‌گهر سیرجان صفر
گل‌ها:رضا شکاری (6) و کاوه رضایی (6+90)
اخطار: فرشاد احمدزاده، رضا شکاری و میلاد زکی‌پور از سپاهان و احمد زنده‌روح از گل‌گهر
فرشاد احمدزاده در دقیقه 81 با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غذای ارزان به قیمت جان
  • معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی
  • هنگام خانه‌تکانی لوازم بازیافتی را دریابید
  • پیروزی خانگی سپاهان و توقف خانگی مس مقابل ذوب‌آهن
  • پیروزی خانگی سپاهان و بازگشت نساجی به وضعیت باخت/ توقف خانگی مس مقابل ذوب‌آهن
  • غذای آلوده عامل ۲۰۰ بیماری/ جزئیات بازرسی‌های بهداشتی از اصناف در تعطیلات نوروز
  • برد خارج خانه رئال با درخشش وینیسیوس
  • رئال از سد اوساسونا گذشت
  •  جلسه خانگی قرآن «عاشقان ثارالله» با ۸۲ سال قدمت در شهرستان ابهر
  • ۱۰ نکته طلایی برای درست کردن غذای خانگی سگ