Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور هندوراس از تصمیم دولت این کشور برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس اشغالی خبر داد. ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۶ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از البیان، «خوان اورلاندو هرناندز» رئیس‌جمهور هندوراس جمعه شب در سخنانی اعلام کرد که دولت این کشور سفارت خود را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «به محض اینکه اسرائیل سفارت خود را در تگوسیگالپا باز کند، هندوراس سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد».

رئیس‌جمهور هندوراس تأکید کرد که «ما فقط منتظر اقدام تل‌آویو هستیم که سفارت خود را در تگوسیگالپا باز کند».

این اظهارت «خوان اورلاندو هرناندز» جمعه شب در حین مراسم تحویل کشتی جنگی که هندوراس از رژیم صهیونیستی خریداری کرده، عنوان شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در دسامبر سال 2017 قدس را به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به‌رسمیت شناخت و دستور انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس را صادر کرد. سفارت ایالات متحده امریکا در تاریخ 14 مه، در هفتادمین سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی به قدس منتقل شد.

انتهای پیام

 

R36442/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل بیت المقدس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل بیت المقدس اسرائیل بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ از نتانیاهو خواست به جنگ غزه پایان دهد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا به سرعت به جنگ غزه پایان دهد و به صلح بازگردد.

 ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز، خطاب به نتانیاهو گفت: باید این موضوع را تمام کنید، سریع انجام دهید و به دنیای صلح بازگردید. ما به صلح در جهان نیاز داریم. ما به صلح در غرب آسیا نیاز داریم.

ترامپ مدعی شد که انتقاد چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا از رژیم صهیونیستی، با انگیزه سیاست داخلی بوده است.

او در اولین روز‌های عملیات ۷ اکتبر از نتانیاهو به دلیل ناتوانی در جلوگیری از آن انتقاد کرد. در همین راستا این اولین باری است که ترامپ پس از عملیات طوفان الاقصی خواستار پایان دادن به جنگ غزه شده است. 

او پیش از این ادعا کرده بود: یک تهاجم وحشتناک وجود داشت و اتفاقاً، اگر من رئیس‌جمهور بودم، هرگز این اتفاق نمی‌افتاد. 

از زمان شروع جنگ، ترامپ چندین بار گفته است که از نتانیاهو به خاطر کمک نکردن او در عملیات تروریستی که منجر به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی شد، ناامید است. ترامپ در ماه‌های اخیر حمایت خود را از رژیم اسرائیل اعلام کرده است، اما از حمایت علنی از نتانیاهو اجتناب کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو در مورد غزه
  • اگر من رئیس‌جمهور بودم جنگ غزه رخ نمی‌داد
  • ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد
  • اذعان تل‌آویو به حمله موشکی علیه «ایلات» اشغالی
  • ترامپ از نتانیاهو خواست به جنگ غزه پایان دهد
  • اعتراف رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به شکست تل آویو
  • درخواست رژیم صهیونیستی برای امضای توافق تبادل اسرا با حماس
  • لاپید: بدون بازگرداندن اسرا پیروز نخواهیم شد
  • تظاهرات صهیونیست‌ها علیه کابینه نتانیاهو در تل‌آویو، قدس و حیفا
  • بحران جدی در روابط آهنین واشنگتن-تل‌آویو