Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@05:45:10 GMT

استفاده از نمک برای مقابله با سرطان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۴۳۴۲

استفاده از نمک برای مقابله با سرطان

محققان در تحقیقات خود توانستند با استفاده از نانوذرات سدیم کلراید سلول‌های سرطانی را نابود کنند.



طی دهه‌های گذشته محققان دارو‌های مختلفی را برای مقابله با بیماری سرطان تولید کرده‌اند. هرچند بسیاری از این دارو‌ها ممکن است به بافت‌های سالم بدن نیز آسیب وارد کند.



گروهی از محققان دانشگاه جورجیا در آتن به بررسی تاثیر سدیم کلراید یا نمک که به شکل نانوذرات هستند بر سلول‌های سرطانی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





سدیم کلراید برای بدن حیاتی است، هرچند وجود آن در جای اشتباه می‌تواند به از بین رفتن سلول‌ها منجر شود و به همین دلیل کانال‌های یونی موجود در غشای پلاسمایی که سلول‌ها را احاطه دارند مانع از ورود نمک می‌شوند.



حفظ تعادل در سلول بین یون‌های سدیم و کلراید در خارج و پتاسیم در داخل می‌تواند عامل فرآیند‌های بسیاری باشد که به حمایت از هومئوستازی (به معنای حفظ شرایط پایدار و ثابت) کمک می‌کند. سلول‌ها از این فرآیند برای حفظ شرایط داخلی استفاده می‌کنند.



محققان برای بررسی فرضیه مطرح شده خود نانوذرات سدیم کلراید را به تومور‌های سرطانی تزریق کرده و میزان رشد آن‌ها را تحت کنترل قرار دادند. آنان رشد این تومور‌ها را با موش‌های تحت کنترل که این میزان از سدیم کلراید را به شکل محلول و نه نانوذرات دریافت کرده بودند، مورد مقایسه قرار دادند.



محققان دریافتند: نانوذرات سدیم کلراید رشد تومور‌ها را حدود ۶۶ درصد در مقایسه با محلول سدیم کلراید کاهش می‌دهد. علاوه بر این، تزریق نانوذرات سدیم کلراید به هیچ یک از اندام‌های موش‌ها آسیبی وارد نکرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سلامتی نمک سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپاسم عضلانی زیاد نشانه این بیماری خطرناک است

به گزارش خبرآنلاین، تجربه اسپاسم عضلانی هر چند وقت یکبار موردی غیرعادی نیست اما باید به آنها توجه کرد.

ایسنا در گزارشی به نقل از هلث نوشت: مانند بسیاری از عملکردهای بدن ما ازجمله تنفس، گوارش، گشاد شدن مردمک چشم، اسپاسم عضلانی نیز غیرارادی است. به عبارت دیگر، ما هیچ کنترل آگاهانه روی زمان وقوع این انقباضات دردناک عضلانی نداریم.

اسپاسم عضلانی می‌تواند به دلایل بی‌شماری مانند پاسخ به دمای گرم، ننوشیدن آب کافی، یا گرم نکردن بدن قبل از تمرین رخ دهد. به گفته کارشناسان بهداشت، در برخی موارد، اسپاسم عضلانی می‌تواند به‌طور متناوب نشان‌دهنده وجود تومور مغزی باشد و به‌طور خاص، اسپاسم عضلانی در ارتباط با تومور مغزی اغلب به شکل انقباض، اسپاسم عضلات یا تشنج است.

انواع تشنج مرتبط با تومورهای مغزی

پس از تشنج، تقریبا از هر ۱۰ نفر، سه نفر با تومور مغزی تشخیص داده می‌شوند این تشنج‌ها می‌توانند اشکال مختلفی داشته باشند. تشنج میوکلونیک شامل یک یا چند اسپاسم عضلانی است. از سوی دیگر، فردی که تشنج تونیک-کلونیک را تجربه می‌کند، ممکن است قبل از شروع انقباضات عضلانی، بیهوش شود.

تشنج‌های میوکلونیک، پرش‌های ناگهانی یک ماهیچه یا گروهی از ماهیچه هاست که شبیه به شوک ناگهانی است و معمولا این تشنج‌ها بیشتر از یک یا دو ثانیه طول نمی‌کشند و ممکن است فقط یک بار رخ دهد یا گاهی در یک زمان کوتاه، تعداد زیادی پشت هم پیش می‌آیند.

تشنج تونیک-کلونیک، قابل توجه‌ترین نوع تشنج است. هنگامی‌که فرد دچار این نوع تشنج شد، بدن سفت می‌شود و شروع به لرزش می‌کند. بازوها و پاها پرش ریتمیک دارند و هوشیاری خود را از دست داده و حتی گاهی اوقات کنترل مثانه یا روده خود را از دست می‌دهد.

سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) اعلام کرد که تشنج‌های مرتبط با تومور مغزی ممکن است در اندام منفرد یا در کل بدن رخ دهد. در تحقیق موردی منحصر به فرد در سال ۲۰۰۸ که در سالنامه آکادمی عصب‌شناسی هند (Academy of Neurology) منتشر شد، مردی در اواسط ۳۰ سالگی با اسپاسم عضلانی در مچ پا، زانو و لگن همراه با علائم دیگر مواجه شد. از نظر پزشکی که به آن اسپاسم فلکسور گفته می‌شود، محققان خاطرنشان کردند که این نوع اسپاسم عضلانی معمولا در ارتباط با رشد غیر طبیعی بافت در ستون فقرات دیده می‌شود، با این حال، متعاقبا تشخیص داده شد که بیمار دچار تومور مغزی است. در اسپاسم فلکسور عضلات به قدری سفت می‌شوند که اندام‌ها خم شده و به سختی راست خواهند شد.

پرش چشم و سایر علائم اولیه بالقوه تومور مغزی

انقباض عضلانی مرتبط با تومور مغزی ممکن است در مقیاس کوچکتر به جای تجربه تشنج در کل بدن نیز رخ دهد. کارشناسان مرکز سرطان مافیت (Moffitt) گزارش کردند که انقباض چشم نیز می‌تواند به تومور مغزی اشاره کند، به ویژه آنهایی که در ساقه مغز، لوب تمپورال یا لوب اکسیپیتال قرار دارند.

خبر خوب این است که اسپاسم عضلانی به‌طور کلی به‌عنوان نشانه اولیه تومور مغزی در نظر گرفته می‌شود. علائم هشدار دهنده اولیه تومور مغزی ممکن است شامل سردرد، گزگز یا بی‌حسی در اندام‌ها، حالت تهوع، استفراغ، مشکل در راه رفتن یا حفظ تعادل، تغییرات خلقی، مشکلات حافظه و غیره باشد.

دکتر لارنس دنیلز، جراح مغز و اعصاب اطفال گفت: «اگر برخی از این علائم را دارید، قطعا باید به دنبال توجه پزشک باشید. اگر ما با تومور کوچکتر و کمتر درگیر روبرو هستیم، درمان آن آسانتر از تومور بزرگتر و گسترده‌تر است».

با کمک اسکن‌های تصویربرداری، پزشک شما می‌تواند تشخیص وجود تومور را تایید یا هر گونه شرایط سلامت جایگزینی که ممکن است باعث علائم شما شود را شناسایی کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884781

دیگر خبرها

  • ساخت سلاح لیزری با نانوذرات توسط دانشمند ایرانی
  • 7 نشانه مهم تومور مغزی
  • ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان
  • تاثیر ترکیب گیاهی زرشک در مقابله با سرطان ریه
  • استفاده از اوریگامی DNA برای تولید واکسن ضدسرطان
  • مقابله با یکی از مخوف‌ترین تومور‌های سرطانی
  • اسپاسم عضلانی زیاد نشانه این بیماری خطرناک است
  • اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی است؟
  • مقابله با یکی از مخوف‌ترین تومورهای سرطانی
  • مقابله با سخت‌ترین تومورهای سرطانی پستان با اسب تروجان در ابعاد نانو