Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@16:33:14 GMT

بیش از ۸۷۰۰ بقعه و امامزاده در کشور ثبت شده‌است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۴۶۳۳

بیش از ۸۷۰۰ بقعه و امامزاده در کشور ثبت شده‌است

حجت‌الاسلام محمد نوروزپور روز جمعه در همایش آموزشی اعضای هیات امنای بقاع متبرکه و امامزادگان کشور که به میزبانی آستان مقدس امامزاده سیدبهلول خوی برگزار شد، افزود: هم‌اکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بقعه متبرکه در کشور به همت مردم و دوستداران اهل بیت در حال مرمت، احیا و توسعه است.

وی اضافه کرد: استفاده از درآمدهای بقاع متبرکه، امامزادگان و موقوفات برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله کمک به ایتام، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، فقرا و برخی بیماران خاص در محدوده این اماکن مقدس در دستور کار این سازمان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اجرای طرح ملی افق در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور خبر داد و بیان کرد: این طرح نیز با هدف استفاده از ظرفیت این مراکز مذهبی و فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تدوین شده‌است.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در قالب طرح افق ( ایجاد مراکز خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه) از ابتدای امسال ۲۰۰ مرکز در این بقاع راه‌اندازی شده‌است.

حجت‌الاسلام نوروزپور گفت: قرار است که این تعداد طی سال آینده به ۵۰۰ مرکز افزایش یابد.

تبدیل بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی کشور طبق فرمایش مقام معظم رهبری در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته و طرح‌های مختلفی در این راستا طی سال های گذشته اجرایی شده‌است که همچنان ادامه دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 آسیب های اجتماعی استفاده از ظرفیت اوقاف و امور خیریه اهل بیت مقام معظم رهبری قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۵۰۰ زائر نوروزی از اماکن متبرکه کردستان بازدید کردند

حجت الاسلام والمسلمین محمد کاروند گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوشبختانه استقبال زائران نوروزی از اماکن متبرکه بسیار خوب بوده و از تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی به زیارت اماکن متبرکه شاخص استان کردستان رفتند.

وی افزود: همچنین بیش از ۱۰۰۰ نفر در مراسم جز خوانی و افطاری ساده حضور داشتند.

مدیرکل اوقاف کردستان از اسکان ۲۵۰ نفر در امان متبرکه کردستان خبر داد و گفت: بقعه متبرکه امامزاده هاجر خاتون (س) سنندج، بقعه متبرکه امامزاده سید جلال الدین (ع) باباگرگر قروه و قرآن متبرک نگل واقع در روستای نگل پربازدیدترین اماکن گردشگری مذهبی استان هستند.

وی با اشاره به تقابل ماه مبارک رمضان با ایام نوروز خاطر نشان کرد: اداره کل اوقاف کردستان با بهره‌مندی از فعالیت ۲۲ روحانی مستقر در اماکن متبرکه همچنین برپایی غرفه‌های متنوع شرعی، قرآنی و کودکان در تلاش است شرایط را برای تسهیل و رفاه حال زائرین فراهم آورد.

کد خبر 6062676

دیگر خبرها

  • ۵۰ هزار نفر از بقاع متبرکه زنجان در ایام عید نوروز بازدید کردند
  • بازدید و زیارت بیش از ۵۰ هزار نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه زنجان
  • اوج تجلی هنر گچ‌بری در بقاع متبرکه قم
  • ۱۵ بقعه متبرکه سبزوار میزبان طرح آرامش بهاری 
  • دو هزارو ۵۰۰ زائر نوروزی از اماکن متبرکه استان دیدن کردند
  • اسکان ۳۵۰۰ مسافر نوروزی در زائرسراها و کمپ‌های موقت یزد
  • اجرای طرح ضیافت الهی در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای همزمان طرح ضیافت الهی در ۱۴ امامزاده و بقعه متبرکه آذربایجان غربی
  • بیش از ۲۵۰۰ زائر نوروزی از اماکن متبرکه کردستان بازدید کردند
  • رونق گردشگری مذهبی مازندران در بهار قرآن و طبیعت