Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@11:15:36 GMT

استفاده از نمک برای مقابله با سرطان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۴۶۷۹

استفاده از نمک برای مقابله با سرطان

ساعت24 - نتایج بررسی انجام شده روی موش‌ها نشان داد می‌توان از نمک به عنوان ترکیبی برای مقابله با بیماری سرطان استفاده کرد.

محققان در تحقیقات خود توانستند با استفاده از نانوذرات سدیم کلراید سلول‌های سرطانی را نابود کنند.

 طی دهه‌های گذشته محققان داروهای مختلفی را برای مقابله با بیماری سرطان تولید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند بسیاری از این داروها ممکن است به بافت‌های سالم بدن نیز آسیب وارد کند.

گروهی از محققان دانشگاه جورجیا در آتن به بررسی تاثیر سدیم کلراید یا نمک که به شکل نانوذرات هستند بر سلول‌های سرطانی پرداختند. سدیم کلراید برای بدن حیاتی است، هرچند وجود آن در جای اشتباه می‌تواند به از بین رفتن سلول‌ها منجر شود و به همین دلیل کانال‌های یونی موجود در غشای پلاسمایی که سلول‌ها را احاطه دارند مانع از ورود نمک می‌شوند.

حفظ تعادل در سلول بین یون‌های سدیم و کلراید در خارج و پتاسیم در داخل می‌تواند عامل فرآیندهای بسیاری باشد که به حمایت از هومئوستازی (به معنای حفظ شرایط پایدار و ثابت) کمک می‌کند. سلول‌ها از این فرآیند برای حفظ شرایط داخلی استفاده می‌کنند.

محققان برای بررسی فرضیه مطرح شده خود نانوذرات سدیم کلراید را به تومورهای سرطانی تزریق کرده و میزان رشد آن‌ها را تحت کنترل قرار دادند. آنان رشد این تومورها را با موش‌های تحت کنترل که این میزان از سدیم کلراید را به شکل محلول و نه نانوذرات دریافت کرده بودند، مورد مقایسه قرار دادند.

 به نقل از مدیکال نیوز تودی، محققان دریافتند: نانوذرات سدیم کلراید رشد تومورها را حدود 66 درصد در مقایسه با محلول سدیم کلراید کاهش می‌دهد. علاوه بر این، تزریق نانوذرات سدیم کلراید به هیچ یک از اندام‌های موش‌ها آسیبی وارد نکرده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سرطان نمك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت

پهپادهای مجهز به صفحات خورشیدی از نور خورشید برای شارژ مجدد باتری‌های خود استفاده می‌کنند. با این قابلیت می‌توانند در هنگام پرواز نیز باتری‎های خود را شارژ کنند. این موضوع بدین جهت اهمیت دارد که دریافت خودکار انرژی در طی مسیر پرواز، به حفظ عملکرد مستقل و مناسب پهپاد، آن هم برای مدت زمان نسبتا زیاد، کمک می‌کند؛ چرا که نیاز شارژ مجدد باتری‎های پهپادها در ماموریت‌های عملیاتی به ویژه در موقعیت‌های دور یا غیرقابل پیش‌بینی بیش از پیش احساس می‌شود.

پژوهشگران دانشگاه "یوهانس کپلر لینز" فناوری‌هایی را توسعه داده‎‌اند که می‎توان از آن در ساخت پهپادهای جدید با چنین قابلیت‎هایی استفاده کرد. ابداع و توسعه استفاده از سلول‌‎‎های خورشیدی بر روی پهپادهایی با داشتن طیف متنوعی از ماموریت‎ها مثل ماموریت‌های شناسایی نظامی یک قابلیت بسیار مناسب می‎باشد؛ چرا که سلول‎های خورشیدی انعطاف پذیر و در تولید انرژی برای مدت زمان زیادی خودکفا است. صفحات خورشیدی "دو بعدی" و یا "سه بعدی پروسکایت" از جمله این ابداعات فناوری پهپادهای مدرن می‌باشد. پایداری نسبتا بالا و توان خروجی تا حدود 45وات، از جمله ویژگی‎های قابل توجه این صفحات است که عملکرد پیشرفته‎‌ای را ارائه می‌دهد. این میزان چگالی توان، باعث تمایز این صفحات از سایر فناوری‌های خورشیدی شده است.

انعطاف پذیری صفحات خورشیدی با پروسکایت

محققان با تحقیق بر روی مواد جدید به ماده تازه‌ای به نام "پروسکایت" روی آورده‌اند که توانایی ساخت سلول‌های خورشیدی فشرده و انعظاف پذیر را به آنها می‎دهد. سلول‌های خورشیدی پروسکایت انرژی خورشیدی ارزان‎تر و با کارایی بیشتر را ارائه می‌دهند و در تبدیل نور خورشید به الکتریسیته برای حرکت پیشران پرنده‎هایی همچون پهپادها بسیار خوب هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های این سلول‎ها پوشش چرخشی و چاپ جوهرافشان آنهاست که نسبت به سلول‎های سیلیکونی متمایز هستند؛ ضمن اینکه روش‎های تولید آنها ساده‎‌تر و مقرون به صرفه‌تر است؛ چرا که ضخامت سلول‌های خورشیدی دو بعدی یا سه بعدی پروسکایت با بازدهی۲۰.۱ درصد و انعطاف‌پذیری بسیار مناسب کمتر از۲.۵ میکرومتر می‎باشد.

همچنین مدارهای الکتریکی مستقل سلول‌های خورشیدی بسیار سبک و منعطف هستند که 20 برابر نازک‌تر از تار موی انسان است و هرجایی که نور خورشید باشد، برق لازم وسایل مختلف الکترونیکی را تامین کند. استفاده ازمواد فتوولتائیک قدرتمند با بسترهای پلاستیکی شفاف ترکیب شده باعث مقاومت خوبی در برابر نفوذپذیری حرارت و رطوبت می‌شود. به این دلیل که ساخت سلول‌های خورشیدی با قابلیت انعطاف پذیری زیاد، بسیار پایدار و مطمئن با توان برتر نسبت به وزن به محاسبات ظریفی نیاز دارد.

مسئولان این پژوهش صنعتی گفته‎اند:«فتوولتائیک‌های سبک ، سازگار و بسیار مناسب و توانمند، توانایی تولید و توسعه نسل بعدی فناوری این سامانه‎های پیشران خورشیدی را برای ما آسان‌تر می‎کند.»

همچنین، پژوهشگران این پژوهش گفته‌اند:«رویکرد دو مرحله‌ای در ساخت سلول‌های خورشیدی با فناوری پروسکایت، به شکل قابل توجهی پایداری عملیاتی آنها را بهتر کرده است.» این موضوع که یک پهپاد مستقلا بدون شارژ یا سوخت گیری مجدد زمینی، بتواند به شکل خودکار در حین پرواز شارژ شود برای محققان اهمیت زیادی دارد.  

لازم به ذکر است، حدود30 سلول در این صفحات خورشیدی پهپادها به شکلی منظم گنجانده شده که توانایی پرواز مستقل از شارژ مجدد زمینی را به آن می‎دهد. این موضوع نشان داد صفحات خورشیدی کارایی و طول عمر بالایی نسبت به سایر باتری‌ها به ویژه باتری‎های لیتیومی دارد. ماموریت‎های رزمی، ماموریت‌های نقشه برداری از سطوح مختلف زمین در مقیاس زیاد، ماموریت‎های جستجو و نجات از جمله مهم‌ترین وظایف پهپادهای مجهز به سلول‎‌های خورشیدی می‌تواند باشد.

حمید اسدی – خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت
  • از عمر جاودان «عروس دریایی نامیرا» چه می‌دانید!
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان
  • ابداع باتری سدیمی جدیدی که در چند ثانیه شارژ می‌شود
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه با دستاورد محققان ایرانی