Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@18:35:06 GMT

کلاهبرداری با کارت بانکی فامیل

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۴۷۰۳

کلاهبرداری با کارت بانکی فامیل

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، بیست و چهارم مرداد امسال خانمی ۲۷ ساله با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، به حساب بانکی‌ام مبالغی واریز و سپس برداشت شده است به گمانم کسی با حساب بانکی من کار می‌کند در نهایت نیز مبلغ ۳ میلیون تومان در چندین نوبت از حساب خودم کم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این شکایت کارآگاهان پلیس فتا هنگام تحقیقات مقدماتی، ۱۵ فقره پرونده مشابه دیگر نیز که به این پلیس ارجاع شده بود را بررسی کردند و سرانجام موفق شدند در تحقیقات پلیسی، هویت متهم را که مردی ۳۲ ساله بود به همراه مخفیگاهش شناسایی کنند.

سرهنگ تورج کاظمی - رئیس پلیس فتای تهران- گفت: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت متهم در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی فعال است و از خریداران درخواست می‌کند که بیعانه خرید کالاها را به شماره کارت‌هایی که مربوط به اقوام و آشنایان متهم است واریز کنند و سپس متهم ارتباطش را با خریداران قطع می‌کرد.

با هماهنگی‌های قضایی متهم در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

 با حضور شاکی در پلیس فتا، وی با مشاهد متهم به کارآگاهان گفت: او یکی از اقوامم است و به سبب رابطه فامیلی و اعتمادی که به وی داشتم برای یکسری کارهای مالی، کارت بانکی‌ام را مدتی به امانت در اختیارش قرار داده بودم.

متهم در بازجویی‌های انجام شده اظهار کرد، در سایت‌های خرید و فروش، آگهی کالا درج می‌کردم و با شناسایی خریداران از آنها می‌خواستم که بیعانه کالا را به مشخصات کارتی که از قبل تهیه کرده بودم و مربوط به دوستان و یا اقوامم بود، واریز کنند و از سویی دیگر با دسترسی به اطلاعات کارت عابر بانک اقوامم، وجوه واریزی را برداشت می‌کردم و گاهی نیز وجوه بیشتری را از حسابشان برداشت می‌کردم.

سرهنگ کاظمی با اشاره به اینکه متهم مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از حساب مال باختگان برداشت کرده بود، افزود: با اقرار صریح متهم به جرم ارتکابی، متهم به همراه شاکیان پرونده به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای معرفی شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پایتخت جرم خرید و فروش رئیس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟

سقف برداشت از حساب‌های بانکی که بصورت حضوری و غیرحضوری با تصمیم بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه افزایش یافته بود به حالت قبل بازگشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با تصمیم بانک مرکزی و در راستای مصوبات شورای پول و اعتبار، آستانه‌های برداشت مقرر در دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص همزمان با آغاز سال جدید افزایش یافت.

بانک مرکزی همزمان با ابلاغ این تصمیم تأکید کرده بود که این اقدام پس از تمهید اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور، تا انتهای فروردین ماه 1403 اجرایی می‌شوند.

برهمین اساس نیز در هفته‌های گذشته، سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی از مبلغ یک میلیارد ریال، به دو میلیارد ریال افزایش یافته بود.

همچنین هر مشتری حقیقی مجاز بود از کلیه حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را بصورت غیرحضوری برداشت نماید. این آستانه پیش تر معادل یک میلیارد ریال تعیین گردیده بود.

بر همین اساس، مشتریان حقیقی که متقاضی برداشت مبالغ بیش از دو میلیارد ریال از حساب‌های خود می‌باشند، مجاز بود تا سقف چهار میلیارد ریال از حساب را بصورت حضوری از طریق شعب بانکی برداشت نموده و برداشت مبالغ بالاتر از چهار میلیارد ریال نیز صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز بود.

باتوجه به اتمام مهلت تعیین شده توسط بانک مرکزی برای افزایش سقف برداشت از حساب‌های بانکی افراد به صورت حضوری و غیرحضوری، از ابتدای اردیبهشت ماه این سقف به حالت قبل بازگشته است.

بنابراین سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی مبلغ یک میلیارد ریال خواهد بود. ضمن اینکه هر مشتری حقیقی مجاز خواهد بود از کلیه حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ یک میلیارد ریال برداشت کند.

همچنین سقف برداشت مشتریان حقیقی بصورت حضوری از طریق شعب نیز 200 میلیون تومان خواهد بود، این رقم در ماه نخست سال جدید به 400 میلیون تومان افزایش یافته بود. برداشت مبالغ بالاتر از رقم تعیین شده صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • کاهش سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت
  • تصمیم جدید درباره سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد