Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه با اعلام خسارت اولیه ۷۰۰ میلیارد تومانی سیل سیستان و بلوچستان به راه هاگفت: بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده مناطق سیل‌زده پس از تصویب اعتبار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  محمد اسلامی با اشاره به این که در سیل اخیر، حضور همه دستگاه ها باعث شد تا امدادرسانی به موقع صورت گیرد،  اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه میزان خسارت واردشده به راه ها، پل‌ها، آبروها و ابنیه فنی راه های این استان بالغ بر 700 میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: بیش از 800 راه روستایی سیستان و بلوچستان دچار آسیب یا انسداد شده بود که باهمت راهداران و استفاده از 375 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بازگشایی راه ها صورت گرفت.

وی تصریح کرد:با این وجود اکنون حدود 30 مسیر روستایی به طور کامل بازگشایی نشده است و همکاران ما در تلاش برای باز کردن راه های باقی‌مانده هستند. این روستاها عموما در مسیر رودخانه‌ها هستند و تا زمانی که آب به‌طور کامل فروکش نکند نمی توان کار بازگشایی را انجام داد.

وی با بیان این‌که اولویت این است که راه‌های اصلی مسدود نباشد، گفت: رسیدگی به وضعیت مسکن و خانه‌های آسیب‌دیده نیز در برنامه های وزارت راه قرار دارد. بنیاد مسکن در استان مستقر شده و در حال شناسایی، ارزیابی و انجام اقدام‌های اجرایی است تا هم اقلام مورد نیاز مردم در اختیارشان گذاشته شود و هم کار بازسازی خانه‌ها آغاز شود.  باید بتوانیم اعتباراتی را برای بازسازی مناطق سیل زده مصوب کنیم و بعد از آن کار بازسازی را شروع خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اولویت اصلی وزارت راه این است که تردد برقرار شود و در گام دوم به دنبال تثبیت ترددها هستیم تا ترددها برقرار بماند. در گام بعدی نیز به دنبال بازسازی هستیم که همه این سه مورد به شکل متوازن در حال انجام است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیل مسکن وزیر راه و شهرسازی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی محور فاریاب _کهنوج

یوسف میرشکاری با تقدیر از اهتمام ویژه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان فاریاب و راهداران در بازگشایی محور فاریاب _کهنوج که در ایاب و ذهاب مردم و مسافران اختلال جدی ایجاد کرده بود، گفت: چندین نقطه از مسیر تخریب شده بود که با تلاش همگانی این محور بازگشایی و تردد در آن بدون هیچ مشکلی برقرار است.

وی وضعیت راه‌های اصلی و روستایی را مثبت ارزیابی کرد و از اقدامات لازم برای بازگشایی چند راه روستایی خبر داد که در حال انجام است.

میرشکاری همچنین از آغاز بازدید کارشناسان از مزارع و باغات و اعلام برآورد خسارات قطعی خبر داد و افزود: به مزارع گندم آسیب جدی وارد شده که در حال برآورد خسارت هستیم.

فرماندار فاریاب با اشاره به وضعیت تردد در سطح شهر گفت: هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و شهرداری وظیفه‌اش را به درستی انجام داده است.

وی بارش‌های اخیر را بدون خسارت جانی دانست.

 هم اکنون آسمان جنوب کرمان صاف و هیچ گونه بارندگی وجود ندارد، اما بر اساس نظرات کارشناسان تا بعداظهر امروز ۳۰ فروردین احتمال بارش‌های نقطه‌ای و پراکنده در برخی از مناطق وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی سیل به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • بازگشایی محور فاریاب _کهنوج
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
  • ۲۰۲ تیربرق در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب دچار خسارت شد
  • بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان
  • خسارت ۱۸۰۰ میلیاردی سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت بارندگی شدید به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • بازگشایی محور گلشن به سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان