Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@03:55:19 GMT

وجود ۱۰ هزار هکتار باغ زیتون در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۵۲۰۵

وجود ۱۰ هزار هکتار باغ زیتون در گلستان

​لطفی زاده گفت: در استان گلستان ۱۰ هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد و ۵ هزار نفر در این باغات مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی لطفی زاده» امروز(شنبه 28 دی) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: زیتون در دنیا نشانه ای از صلح است و نمایانگر ثروت در هر کشور به شمار می رود و در استان گلستان قدمت زیتون به 2 هزار سال می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ادامه داد: در استان گلستان 10 هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد و 5 هزار نفر نیز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

 

لطفی زاده بیان کرد: سالانه 7 هزار تن زیتون در استان گلستان برداشت می شود و اکثر زیتون ها در استان گلستان به شکل دیم کاری است.

 

وی افزود: در استان گلستان به طور میانگین در هر هکتار 2 تن و 200 کیلوگرم باغات زیتون عملکرد دارد و هر ساله 500 تن روغن و 4 هزار تن کنسرو از زیتون استحصال می شود.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد: در سطح استان گلستان 2 میلیون اصله نهال شناسنامه دار وجود دارد و ارزش افزوده باغات زیتون استان گلستان بالغ بر 140 میلیارد تومان برآورد می شود.

 

وی به ویژگی درختان زیتون اشاره کرد و گفت: درخت زیتون توانایی تحمل خشکی را دارد و در شرایط سخت امکان رشد آن فراهم است و به دنبال این هستیم که 50 درصد از مجموع 110 هزار هکتار از اراضی شیبدار استان گلستان زیتون غرس شود.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد نماز جمعه فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما سردار سلیمانی سردار سلیمانی سقوط هواپیمای اوکراینی شهادت سردار سلیمانی رویداد ملی فهما لطفی زاده باغ زیتون زیتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب انبارها؛ گنجینه‌ای منحصر به فرد در ترکمن صحرا

اهالی مناطق ترکمن نشین گلستان با استفاده از تجربه گذشتگان که ابتکاری منحصر به فرد است، در حیاط منازل خود آب انبار ایجاد می‌کنند که در مواقع بحران کم آبی یاری گر است.

آنها با ذخیره کردن آب باران در زمستان و بهار در آب انبار‌ها که در گویش محلی، لاری می‌نامند، در تابستان و به وقت کم آبی، کمتر با مشکل مواجه می‌شوند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • معجزه ۳ روغن طبیعی برای رشد مو
  • تلاش قایقرانان گلستانی برای حضور در تیم ملی
  • حمایت از مردم غزه و فلسطین؛ امروز در گرگان
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • اختتامیه طرح مکنا در یگان‌های مرزبانی گلستان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات گلستان طی امروز و فردا
  • راهپیمایی گلستانی‌ها در حمایت از مردم غزه و فلسطین
  • آب انبارها؛ گنجینه‌ای منحصر به فرد در ترکمن صحرا
  • آب انبارها؛ گنجینه‌ای منحصر به فرد برای استفاده بهینه و ذخیره آب