Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@15:42:18 GMT

جلب سرمایه‌گذار برای احداث بخش غربی خط ۱۰ مترو

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۵۳۱۷

جلب سرمایه‌گذار برای احداث بخش غربی خط ۱۰ مترو

مدیرعامل شرکت مترو تهران از تلاش برای جلب سرمایه گذاری در خصوص احداث بخش غربی خط ۱۰ مترو به طول ۱۶ کیلومتر خبر داد.

به گزارش «تابناک»، علی امام درگفت‌وگو با ایسنا، در مورد راه اندازی خطوط جدید مترو در پایتخت گفت: طرح جامع حمل و نقل تهران توسط مشاور ایرانی و فرانسوی مورد بازنگری قرار گرفت و ساخت چهار خط مترو در این طرح جامع امکان سنجی، تأیید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که بر اساس این طرح شهرداری تهران می‌بایست تا افق ۱۴۲۰ خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ مترو را طراحی و تکمیل کند، تصریح کرد: این مطالعات باید به تأیید و تصویب سازمان‌های بالادست برسد که در گام اول شورای ترافیک تهران این طرح جامع را تصویب کرد و در مرحله نهایی شورای عالی ترافیک کشور باید طرح جامع حمل و نقل تهران را به تصویب برساند که جلسات تخصصی آن در حال برگزاری است و امیدواریم تا پایان سال جاری طرح جامع حمل و نقل تهران در شورای عالی ترافیک کشور به تصویب برسد.

امام با بیان این که به موازات این طرح در حال انتخاب مشاور ذی‌صلاح هستیم که به نظر می‌رسد مشاور تا پایان دی ماه طی مناقصه‌ای انتخاب شود، اظهار کرد: مشاور وظیفه دارد که علاوه بر امکان سنجی خطوط جدید، پلن نهایی مسیر خطوط و سایر الزامات ایجاد خطوط جدید مترو را شناسایی و اعلام کند.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان این که از بین خطوط طراحی شده جدید، خط ۱۰ مترو به صورت ویژه مورد مطالعه قرار گرفته است، ادامه داد: خط ۱۰ مترو مسیری شرقی- غربی دارد که به طول ۴۱ کیلومتر طراحی شده و از اتوبان شهید باقری آغاز و پس از گذشتن از محدوده نمایشگاه بین‌المللی به سمت سعادت آباد رفته و نهایتا منطقه ۵ و ۲۲ تهران را پوشش داده و در ایستگاه وردآورد به خط ۵ مترو خواهد رسید.

امام با بیان این که نمایشگاه بین المللی تهران برای ساخت این خط مترو اعلام آمادگی کرده و این در حالی است که شهرداری منطقه ۲۲ نیز پیش قدم احداث این خط مترو است، گفت: بر همین اساس جلسات زیادی با سرمایه گذاران مختلف برگزار کردیم تا در مورد مدل مالی و نحوه مشارکت در احداث خط ۱۰ مترو به جمع بندی برسیم که مقرر شد کارگروه مشترکی فی مابین شرکت مترو، شهرداری منطقه ۲۲ و سرمایه گذاران ایجاد شود تا بتوانیم به یک مدل مالی در مورد احداث خط ۱۰ مترو برسیم.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان این که این اولین بار در تاریخ ساخت مترو است که از سرمایه گذاران استفاده خواهد شد اظهار کرد: برای احداث خط ۱۰ مترو ۲۲ هزار میلیارد تومان لازم است اما اولویت ما بخش غربی خط ۱۰ مترو است که در این بخش غربی از محدوده نمایشگاه بین‌المللی تا منطقه ۲۲ به طول ۱۶ کیلومتر تحت پوشش مترو قرار خواهد گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه رابرت مک ایر محمدرضا پهلوی تمساح گاندو سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مترو تهران خط ۱۰ مترو سرمایه گذاری جذب سرمایه شهرداری تهران مکانیسم ماشه رابرت مک ایر محمدرضا پهلوی تمساح گاندو سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)

 ایل بختیاری در اواخر دوران قاجار تاثیر بسیار زیادی بر وقایع و رویدادهای سیاسی ایران داشت. در این دوران سران این ایل به دلیل قراردادی که با شرکت‌های نفت خارجی در حفظ امنیت جاده‌ها و تاسیسات نفتی جنوب غرب کشور بسته بودند، از درآمدهای سرشار نفتی برخوردار شدند. این درآمدها به اضافۀ نفرات آماده به رزمی که آن‌ها در اختیار داشتند، از ایل بختیاری یک قدرت تاثیر گذار در سپهر سیاست ایران ساخته بود.

به گزارش فرادید، به همین جهت بود که ورود سران ایل بختیاری به میدان انقلاب مشروطه از رویدادهای موثر در پیروزی این جنبش به شمار می‌آید. پس از مشروطه برخی از سران این ایل مانند سردار اقبال و محمد تقی اسعد بختیاری (امیر جنگ) به نمایندگی مجلس رسیدند.

اما روی کار آمدن رضاخان اوضاع متفاوتی را برای سران ایل بختیاری پدید آورد. در سال 1312 جمعی از سران بختیاری از جمله سردار اقبال، امیر جنگ و جعفرقلی‌خان سردار بهادر به دستور رضاخان به زندان افتادند و برخی از آن‌ها در همانجا به دستور شاه به قتل رسیدند.

عکس‌هایی که در اینجا ملاحظه می‌کنید مربوط به اوایل دوران سلطنت پهلوی یعنی حدودا بین سال‌های 1302 تا 1316 است؛ در این عکس‌ها جمعی از دختران سران ایل بختیاری از جمله بی‌بی افسر اسعد (دختر محمدتقی خان امیر جنگ)، بی‌بی خاور اسفندیاری بختیاری (دختر سردار اقبال)، بی‌بی اختر اسعد (دختر محمد تقی خان امیر جنگ) و نازی خانم (دختر نجف‌قلی صمصام‌السلطنه) حضور دارند.

عکس‌های اول و دوم در محوطۀ کافه بلدیه تهران گرفته شده‌اند که از نخستین کافه‌های شهر تهران به شمار می‌آمد و در محل کنونی تئاتر شهر واقع شده بود.

دومین عکس در منطقۀ درکۀ تهران گرفته شده است.

عکس آخر در یک باغ خصوصی در شمیران تهران ثبت شده است.

    کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • قطار ملی ساخت ایران به زودی وارد خطوط مترو می شود
  • سرمایه گذاری 10 میلیارد یورویی روسیه در خطوط شرقی
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • الحاق سرمایه گذار بخش خصوصی به اجرای طرح گردشگری آشوراده + فیلم
  • حواشی «مست عشق» همچنان ادامه دارد/ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟