Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@02:56:18 GMT

افاضلی: نتایج تیم امید قابل پیش‌بینی بود

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۵۳۴۶

افاضلی: نتایج تیم امید قابل پیش‌بینی بود

  «هومن افاضلی» ‌ که خود روزگاری هدایت تیم امید را بر عهده داشته و با این تیم و شرایط آن کاملا آشناست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی یک سال گذشته سه تغییر در کادر فنی آن صورت گرفت.  با این تغییرات گسترده می‌توان گفت که نتایج بدست آمده آبرومندانه بود، چرا که بدتر از این نیز می‌توانست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: علاوه بر این از یاد نبریم تیم امید کشورمان در یکی از گروه‌های سخت این رقابت ها قرار داشت و این خود کار کادر فنی و بازیکنان را دشوارتر از قبل نیز کرده بود.

این مربی درباره دیدارهای این تیم نیز عنوان کرد: از آنجا که نتوانستم بازی‌های این تیم را ببینیم پس نمی‌توانم ارزیابی درستی از عملکرد کادر فنی و بازیکنان در این مسابقات داشته باشم پس اجازه دهید درباره آن صحبت نکنم.

وی درپاسخ به این سوال که چه برنامه ای باید برای تیم امید تدوین شود تا فوتبال ایران پس از ۴۸ سال المپیکی شود، اظهارداشت: متاسفانه به تیم امید در کشور ما به چشم یک تیم پایه نگاه می‌شود، این درحالی است که این تیم به علت اینکه به المپپیک می‌رود از تمامی تیم‌های فوتسال، ‌فوتبال ساحلی و سایرتیم‌های ملی فدراسیون مهم‌تر و به لحاظ ارزش‌گذاری پس از تیم ملی قرار می‌گیرد.

افاضلی اضافه کرد:‌ البته تصور من این است که این نه به این دوره، بلکه به دوره‌های قبلی نیز باز می‌گردد، بنابراین  پیش از هر اقدامی ابتدا باید نگرش مان به این تیم را تغییر دهیم.

تصویری از تازه ترین تیم فوتبال امید که از راهیابی به المپیک باز ماند

سرمربی اسبق تیم امید اضافه کرد: برای اینکه با تیم امید به المپیک برویم به یک برنامه‌ریزی چهار ساله نیاز داریم و باید از این مساله که برای هر ۶ ماه یک نفر را برای هدایت آن  انتخاب کنیم به شدت پرهیز کنیم.  به مربی که انتخاب می‌شود باید زمان داد و با او و تیمش همانند تیم ملی برخورد کنیم. به عنوان مثال همانطور که برای تیم ملی برنامه‌ریزی می‌کنیم و  امکانات در اختیار آنان قرار می‌دهیم باید به این تیم نیز به همان اندازه  بها بدهیم.

وی یادآور شد: البته با شرایط حال حاضر فدراسیون که هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ معنوی با مشکلاتی مواجه است، این شرایط نشدنی است، اما حداقل می‌توانیم  ۷۵ درصد از خدمات و شرایطی که برای تیم ملی فراهم می‌کنیم را در اختیار  تیم امید قرار دهیم.

این کارشناس و مربی لیگ برتری ادامه داد:‌ البته اکنون شرایط این تیم به نسبت قبل بهتر شده است. روزگاری باشگاه‌ها عملا به تیم امید بازیکن نمی‌دادند،  مشکل لباس، ‌پول تو جیبی، برگزاری اردو با تمام بازیکنان در داخل و خارج کشور داشتیم که خوشبختانه این مشکلات دیگر حل شده است.  البته اگر این شرایط پا بر جا بماند به طور قطع سریال ناکامی‌های ما برای صعود به المپیک  طولانی‌تر نیز خواهد شد.

وی همچنین گفت: مربی که برای هدایت تیم امید  انتخاب می‌شود باید چهار سال سرمربی بماند. او در این مدت باید ارتباط نزدیکی با باشگاه پیدا کند و ضمن تعامل مناسب با آنان  از مربیان بخواهد،  بازیکنان زیر ۲۳ سال خود را در دیدارهای باشگاهی و لیگ برتری بیشتر بازی بدهند.

افاضلی تصریح کرد: هرچند تیم فعلی امید ایران، تیم بسیار خوبی است اما تنها چند بازیکن این تیم در باشگاه‌های خود به عنوان بازیکن اصلی به میدان می‌روند و سایر بازیکنان فقط با تیم اصلی تمرین می‌کنند و این چرخه برای کسب موفقیت کافی نیست باید به آنان  بیشتر از گذشته بازی برسد تا به قدر کافی با تجربه شوند و هنگام بازی در تیم امید مقابل رقبای خارجی عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برنامه‌ریزی برای تیم‌های رده سنی نیز گفت : فدراسیون فوتبال در سال‌های گذشته برای تیم‌های رده‌های سنی کارهای خوبی انجام داده است، اما  معتقدم باید برای رده‌های سنی بیش از این وقت گذاشته شود. امروزه چرخه تولید بازیکن در کشور تغییر کرده است. روزگاری بازیکنان فوتبال در زمین‌های خاکی رشد می‌کردند،  اما این امکان دیگر نیست و یا به شدت کاهش پیدا کرده است و خانواده‌ها برای فوتبالیست شدن  بچه‌های خود آنان را به مدارس فوتبال می‌سپارند.

این مربی فوتبال اضافه کرد: به همین علت خانواده بازیکنانی که به لحاظ مالی تمکن کافی ندارند نمی‌توانند فرزندانشان را به این مدارس بفرستند از طرف دیگر زمین خاکی برای رشد و نمو بازیکنان مستعد به قدر کافی نیست. بر همین اساس دیگر نمی‌توانیم  به بازیکن‌سازی در زمین‌های خاکی امیدوار باشیم.

وی ادامه داد:‌ به همین دلیل فدراسیون نیز باید دیدگاه خود در این خصوص را تغییر و به خانواده‌های کم بضاعت و محروم نیز بیاندیشد و بدنبال راه حلی برای فرزندان مستعد آنان نیز باشد تا همچون گذشته، بازیکنان با استعداد بیشتری در چرخه تولید فوتبال قرار بگیرند.

حمید استیلی و همکارانش در تیم فوتبال امید

وی درباره قبول مسوولیت تیم امید از سوی «حمید استیلی» ‌ نیز عنوان کرد: معتقدم در آن شرایط که استیلی مدیریت فنی  تیم را برعهده خود داشت با از خود گذشتگی مسوولیت فنی را نیز پذیرفت تا  تیم بدون راهبر نماند.

تیم فوتبال امید ایران در رقابت‌های انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در تایلند با تیم‌های کره‌جنوبی، ‌ ازبکستان و چین هم گروه بود. از این گروه تیم‌های امید کره‌جنوبی و ازبکستان به مرحله بعدی صعود کردند و تیم ایران نیز با ۴ امتیاز و تنها به علت تفاضل گل قافیه را ازبکستان باخت و  از صعود به مرحله بعد باز ماند.

افاضلی که به تازگی هدایت تیم پارس‌جنوبی جم را نیز برعهده گرفته است درباره دیدار امروز (شنبه) تیمش برابر ذوب آهن نیز گفت: ذوب آهن یکی از تیم‌های خوب و ریشه‌دار فوتبال کشور است و به طور حتم کارآسانی مقابل این تیم نداریم.  البته تمامی تمرکز ما بر روی تقویت و هماهنگی بین بازیکنان خودمان برای شروع نیم فصل دوم است و به چیزی غیر از این نمی‌اندیشیم.

سرمربی پارس‌جنوبی جم درباره جذب بازیکنان جدید این تیم نیز اظهار داشت: متاسفانه تعدادی از بازیکنان در نیم فصل از ما جدا شدند که چند تن از آنان در ترکیب اصلی نیز قرار داشتند با این همه برای تمامی آنان آرزوی موفقیت می کنیم. در همین رابطه چاره‌ای به جز جذب بازیکنان جدید نداشتیم که این اتفاق صورت گرفت.

وی تنها مشکل تیم را هماهنگی بیشتر بین بازیکنان عنوان کرد و افزود: متاسفانه در تعطیلات نیم فصل تعدادی از بازیکنان همراه ما نبودند و به همین علت برای هماهنگی بیشتر نیاز به زمان داریم. امیدوارم امروز بازی خوبی را از هر ۲ تیم پارس جنوبی جم و ذوب آهن شاهد باشیم و کارشناسان و هواداران از آن رضایت داشته باشند.

برچسب‌ها تیم فوتبال امید پارس جنوبی جم تیم فوتبال امید حمید استیلی هومن افاضلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم فوتبال امید پارس جنوبی جم تیم فوتبال امید حمید استیلی هومن افاضلی تیم فوتبال امید پارس جنوبی جم تیم فوتبال امید حمید استیلی هومن افاضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر

حمیدرضا رحیمدل معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان یزد، گفت: از روز گذشته تا پنج‌شنبه صبح، کل مجموعه ستاد مدیریت بحران شهرداری در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار سطح نارنجی، میزان بارندگی قابل توجه برای یزد پیش‌بینی شده است بنابراین آبگرفتگی معابر سطح شهر یزد را خواهیم داشت و باید پمپ‌ها و تجهیزات مورد نیاز سریع پای کار بیاوریم و با سرعت عمل کار کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد عنوان کرد: اقدامات خوبی در یکی دو سال در حوزه مدیریت بحران در خصوص آماده‌سازی کمربند حفاظتی شهر یزد یا همان سیل بند‌های یزد از نظر پاک‌سازی پشت سیل‌بندها، ارتفاعات سیل‌بندها، حجم خاکریز، احداث سرریز و... انجام شده است.

رحیمدل افزود: سه سیل‌بند در سمت پارک کوهستان برای جلوگیری از ورود آب به خیرآباد و عیش‌آباد ایجاد شده است که بتواند این روان‌آب‌ها و سیلابی‌شدن را کنترل کند، در سال ۱۴۰۰ در این نقطه به واسطه سیل خسارت وارد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به هشدار هواشناسی و آبگرفتگی معابر، از شهروندان می‌خواهیم در زمان بارندگی رفت و آمد و تردد غیرضروری در داخل شهر نداشته باشند، چون باعث می‌شود روان‌آب‌ها داخل سطح شهر و خیابان مسیر خود را در کانال‌ها طی نکنند و در سطح معابر بیشتر بمانند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری با بیان اینکه دو کریدور برای عبور روان‌آب‌ها به سمت خارج از شهر وجود دارد، ادامه داد: یکی از این کریدور‌ها چهارراه محمودآباد به سمت بلوار نصر و دروازه قرآن است که کل حجم روان‌آب‌های مناطق دیگر از جمله منطقه چهار، منطقه یک و... در چهاراه محمودآباد جمع می‌شود و به سمت خروجی شهر می‌رود. 

رحیمدل خاطرنشان ساخت: یک کریدور دیگر نیز از میدان حضرت ابوالفضل، میدان همافر به سمت میدان باغ ملی می‌رود، این کریدور وارد مسیل شهر یزد همان رودخانه پشت پل نواب صفوی شود و در بافت تاریخی نیز با لوله‌گذاری که از چهار راه مهدیه به سمت ایرانشهر و انتقال آب به رودخانه شهر یزد انجام شد، مشکل تا حدودی حل شده است.

وی ادامه داد: فقط در دو نقطه با مشکل مواجه هستیم، بلوار فضیلت در منطقه سه که انتقال آب آن حدود ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد و لازم است که امسال حتما تأمین اعتبار آن انجام شود و دیگری میدان ابوالفضل که باید لوله‌گذاری برای آن انجام شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد در خصوص چاه‌های جذبی سطح شهر یزد گفت: تعدادی چاه جذبی در سطح شهر یزد وجود داشت که در بیش از یک سال گذشته ۸۰۰ چاه جذبی دیگر نیز در مناطق پنج‌گانه شهری یزد حفر شد و عمق این چاه‌ها را نیز تا ۲۵ متر افزایش دادیم و لوله‌ای نیز برای خروج هوا در کنار این چاه‌ها نصب کردیم که اقدام بسیار خوبی برای جذب روان‌آب‌ها بود.

وی با بیان اینکه چاه‌های جذبی در زمان جاری‌شدن سیلاب جوابگو نیست، ادامه داد: چنانچه بارش باران در طولانی مدت و با شدت کم وجود داشته باشد چاه‌های جذبی می‌توانند در جذب روان‌آب مؤثر باشند، اما در بارش‌های شدید و کوتاه مدت این چاه‌ها کارساز نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گروه بندی و زمان مسابقات فوتبال مناطق رده سنی امید
  • امید آلومینیوم به ارسال تأییدیه یوئل برای مجوز حرفه‌ای
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • برخی تیم‌ها گل‌های عجیب می‌خورند!
  • کمیاب: لبخند آقای مددی! (عکس)
  • حرفهای متواضعانه اوسمار در تمجید از یحیی و برانکو
  • استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...
  • فوتبال از دریچه فان؛ جود بلینگام پس از گلزنی مقابل بارسلونا
  • رنگرز: باید خوب تمرین کنیم تا در المپیک نتایج قابل قبول بگیریم
  • پیش‌بینی رشد دوبرابری اندروید نسبت به iOS در سال ۲۰۲۴