Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوگانگی اظهارات آقای روحانی، با رویه دولت وی، تعجب محافل رسانه‌ای را برانگیخته است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه‌هایی مانند همشهری و سازندگی، با اشاره به سخنان روحانی درباره سقوط هواپیمای مسافربری، تیتر‌هایی مانند «دادگاه ویژه سقوط» و «دادگاه ویژه با قاضی عالی‌رتبه» را انتخاب کردند. اما دیگر محافل رسانه‌ای با وجود تأکید بر لزوم روشن شدن ابعاد حادثه تلخ سرنگونی هواپیما و بررسی قصور و تقصیر‌های احتمالی، مشی و رویه دولت را خلاف این مطالبه روحانی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به عنوان مثال آقای روحانی هرگز خواستار تشکیل دادگاه درباره بی‌تدبیری اخیر بنزین که خسارت‌های بزرگی برای کشور و جان مردم داشت، برخورد دو قطار و قربانی شدن ۴۸ زائر حرم رضوی، فاجعه معدن زمستان یورت، خسارت‌ها و تلفات حاصل از بی‌تدبیری و کم‌کاری مدیران ذی‌ربط در سیل‌های گلستان و خوزستان و لرستان، بی‌کفایتی‌های اقتصادی منتهی به نابودی صد‌ها هزار شغل و... نشده است.
در همین زمینه، وبسایت مشرق نوشت: آقای روحانی همزمان با اشاره به صداقت مثال‌زدنی سپاه و شخص سردار حاجی‌زاده در «به گردن‌گرفتن همه تقصیرها»، پیشنهاد می‌دهد یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی‌رتبه تشکیل شود.
سؤالی که از روحانی مطرح می‌شود این است که آیا رئیس‌جمهور همین اراده و انگیزه را برای رسیدگی به سایر حوادث و کشته‌های آن نیز دارند؟
البته از اینکه دادگاه به‌همراه یک قاضی عالی‌رتبه تشکیل شود نباید هراسید؛ زیرا نهاد و نیرویی که به هر دلیل دچار خطای انسانی شد، تقصیر را در بالاترین سطح به گردن گرفته است. می‌شود به واسطه بررسی‌های یک تیم تحقیقاتی، مابقی سؤال‌ها و ابهامات را نیز پاسخ داد و عادلانه به پرونده رسیدگی کرد.
اما موضوعی که می‌بایست قبل از کهنه‌شدنش به آن توجه شود و مورد بررسی قرار بگیرد، تصمیم بنزینی دولت روحانی است که تا به امروز مسئولیت تبعات سنگین و ویرانگر آن را برعهده نگرفته است.
در پی تصمیم آکنده از بی‌تدبیری روحانی مبنی بر افزایش ۳ برابری قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن بدون پیوست امنیتی، رسانه‌ای و اجتماعی و همچنین بدون مشورت و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم، اتفاقاتی در کشور به وجود آمد که در نوع خود بی‌نظیر بود و سطح درگیری‌ها در نقاط مختلف به حدی از خشونت رسید که بنا بر برخی روایت‌ها، ۱۷۰ نفر جان باختند و هیچ یک از مسئولان دولتی از جمله شخص روحانی، مسئولیت خون‌های ریخته‌شده پای این تصمیم را برعهده نگرفت. منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور سقوط هواپیمای اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس رسیدگی شود

به گزارش خبرنگار مهر، مالک شریعتی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار کرد: حدود شش ماه است که ما گزارش نهایی تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی را تهیه و جهت بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه دادیم، اما هنوز بررسی این گزارش در دستور کار این کمیسیون قرار نگرفته است.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس خطاب به رئیس مجلس، تاکید کرد: با توجه به اینکه فرصت زیادی تا پایان مجلس یازدهم باقی نمانده است، به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تذکر دهید تا این گزارش را در دستورکار قرار داده تا زودتر گزارش این تحقیق و تفحص در صحن مجلس قرائت و تعیین تکلیف شود.

کد خبر 6078467 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • حضور مایلی کهن در دادگاه به خاطر قلعه‌نویی
  • بررسی پرونده «ایسنا» و «سازندگی» در دادگاه مطبوعات
  • رسیدگی به دو پرونده در اولین جلسه سال جدید دادگاه مطبوعات
  • بررسی پرونده‌های خبرگزاری ایسنا و روزنامه سازندگی در دادگاه مطبوعات
  • عدم درج قیمت بیشترین تخلف صنوف
  • گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس رسیدگی شود
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان
  • دادگاه منافقین برگزار می‌شود
  • آغاز دوباره دادگاه منافقین از ۲۸ فروردین
  • بررسی| آیا واقعا بدترین وضعیت طلا در دولت رئیسی بوده است؟