Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش وپرورش سیستان‌و‌بلوچستان از ورود آب به مدارس و غیرقابل استفاده بودن آنها خبر داد و گفت: در حال حاضر، دانش‌آموزان در چادر تحصیل می‌کنند. ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

حمیدرضا  رخشانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت مدارس، دانش‌آموزان و معلمان درگیر سیل در استان سیستان‌و‌بلوچستان اظهار کرد: دو گروه از مدارس را داریم، نخست مدارسی که آب وارد آنها شده و حتی در برخی مدارس تا  یک متر آب وجود دارد و مشکلاتی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آب باید از طریق پمپاژ تخلیه شود و روند کار طولانی است همچنین نم‌گیری دیوارها در آینده مشکلاتی را برای دانش‌آموزان ایجاد خواهد‌ کرد بنابراین این مدارس فعلاً قابل استفاده نیستند و دانش‌آموزان در چادر تحصیل می‌کنند.

ارسال کانکس به دشتیاری، قصرقند و کنارک ضروری است

مدیرکل آموزش وپرورش استان سیستان‌و‌بلوچستان گفت: نمی‌توان به مدت طولانی دانش‌آموزان را داخل چادر نگه داشت و باید از کانکس استفاده شود، ارسال کانکس به مناطق دشتیاری، قصرقند، کنارک و بخش‌های حاشیه‌ای چابهار بسیار مهم است که درخواست کانکس را ارائه کرده‌ایم.

رخشانی ادامه‌داد: گروه دوم مدارسی هستند که آب وارد آنها نشده و آبگرفتگی اطراف مدرسه را داریم، در این مدارس دانش‌آموزان به کلاس‌های درس می‌روند.

تخریب کامل سرویس بهداشتی و سیم‌کشی برخی مدارس

وی با اشاره به اینکه مشکل عموم مردم، ورود آب در برخی مناطق به داخل منازل است و معلمان نیز با این مشکل مواجه هستند، گفت: در بخشی از مدارس، سرویس‌های بهداشتی کاملاً تخریب شده یا تاسیسات لوله‌کشی آب و سیم‌کشی برق ساختمان تخریب شده است‌ البته هنوز به  بعضی از روستاها به دلیل از بین رفتن جاده‌ و زیرساخت‌ها دسترسی نداریم اما تصور می‌کنیم در مجموع 96 مدرسه در سطح استان سیستان و بلوچستان مشکل جدی دارند که دانش‌آموزان را در چادر یا کانکس تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات دیگر افزود: با اعزام گروه کارشناسی به مناطق و شهرستان‌ها درحال برآورد شرایط به‌ویژه موضوع مهم استحکام و ضریب ایمنی ساختمان‌ها و فضاهای آموزشی هستیم.

ارسال تجهیزات آموزشی و بخاری نفتی سایر استان‌ها به بلوچستان

به گزارش تسنیم، مهراله رخشانی‌مهر‌؛ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز با ارسال نامه‌ای به مدیران کل آموزش و پرورش 4 درخواست کمک به استان‌های درگیر سیل جنوب شرق کشور را مطرح کرد که بدین شرح است: 

1. اهدا و ارسال بخاری‌های نفتی سالم مازاد "پرتابل" مدارس که در فرآیند استانداردسازی سیستم گرمایشی از مدار خارج شده‌اند برای استفاده مردم آسیب‌دیده  از سیل.

2. ارسال تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی برای استفاده دانش‌آموزان مدارس مناطق سیل‌زده.

3. کمک و یاری در انجام تعمیرات مدارس آسیب‌دیده نیازمند تعمیرات اساسی.

4.کمک به تعمیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و موتورخانه‌های آسیب دیده".

همچمین فریبرز حمیدی؛ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان‌وبلوچستان گفته بود: وزیرآموزش و پرورش با هدف رصد مشکلات ناشی از سیل و امدادرسانی به مدارس درگیر دستور تشکیل کمیته مدیریت بحران درآموزش و پرورش را صادر کرد همچنین تمام  مدارس، اردوگاه‌ها، اماکن و نمازخانه‌های آموزش و پرورش در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفته است.

سیستان‌وبلوچستان| نیاز 40 میلیاردی برای ساخت 56 مدرسه آسیب‌دیده در سیلامدادرسانی به بیش از 74 هزار حادثه دیده در سیل جنوب سیستان و بلوچستانامیر حیدری خبر داد: اجرای روزانه 10 سورتی پرواز بالگردهای نزاجا برای کمک به مردم سیل زده جنوب شرق کشور

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان دانش‌آموزان سیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دانش آموزان سیل سیستان و بلوچستان دانش آموزان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، آموزش در مدارس  یازده شهرستان فارس به علت هشدار قرمز هواشناسی، به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد: به دلیل هشدار هواشناسی، دانش‌آموزان مدارس شهرستان‌های مهر، لامرد، لارستان، گراش، اوز، جویم، خنج، فراشبند، قیرکارزین ، داراب و زرین دشت، امروز سه‌شنبه، ۲۸ فروردین به صورت غیرحضوری و در شبکه شاد آموزش می‌بینند.

دیگر خبرها

  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند