Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیلاب زاهدان، حمایت از مدافعان آسمان وطن، تخلفات یک مجتمع تجاری معروف و قطار تهران-ورامین؛ گزارش پیگیری سوژه‌های شما در «فارس من» را مطالعه کنید.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ صفوف متحده‌ی مردم تماشایی است. وقتی باتمام وجود برای یاری‌ هموطنان سیل‌زده‌ روانه شدند. وقتی تمام‌قد پشت مدافعان آسمان وطن ایستاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش این هفته‌، تصویر همین مهربانی‌ها است. تصویر ملتی زخم‌خورده که قامت خم نمی‌کند؛ دردآشنا و بزرگوار. تواتر کمپین‌های شما برای رسیدگی به اهالی شریف زاهدان در «فارس من»، پیگیری موضوع را به اولویت اصلی تبدیل کرد. بعلاوه ده‌ها پویشی که برای حمایت از نیروی هوافضای سپاه و سردار گران‌قدر امیرعلی حاجی‌زاده تشکیل شد. موضوعات دیگری هم البته روی میز همکاران من برای پیگیری قرار داشت. همراه من باشید با این گزارش.

 

اول| از رنجی که نوادگان رستم می‌برند؛ این قسمت: سیلاب خانمان برانداز

صبوری اهالی سیستان‌وبلوچستان ستودنی است. مردمی که با همه‌ی کاستی‌ها می‌سوزند و می‌سازند. حالا درگیر سیلند. سیلاب خانمان‌براندازی که زار و زندگی‌شان را با خود بُرد. بنی آدم اما اعضای یکدیگرند! مگر می‌شود هر گوشه‌ای از این سرزمین تماشایی، بلایی نازل شود و دیگران تماشاچی باشند؟! حاشا به غیرت ایرانی. از همان ساعت‌های اول حادثه، گروه‌های امدادی از نقاط مختلف راهی آن سامان شدند. پویش‌های فراوانی هم با همین نیت در «فارس من» به ثبت رسید. برای حمایت و پشتیبانی از آن‌ها. برای اطلاع بیشتر این گزارش را ببینید: سیل، محرومیت سیستان‌وبلوچستان را به صدر مطالبات مردم تبدیل کرد

گروه‌های مختلف خبرگزاری برای همین به‌خط شدند. دست‌کم کاری که اهالی رسانه می‌توانستند انجام دهند، انعکاس واقعیت‌ها و رساندن صدای محرومیت‌ها بود. گزارش بچه‌های فارس‌پلاس باعنوان «چند فریم از سیل سیستان‌وبلوچستان» در این‌باره خواندنی است: «دار و ندار بسیاری از سیستانی‌ها در سیل ناگهانی از دست رفته. از چهاردیواری‌شان مانده تلی از گل و لای. دلخوشی‌های کودکان محروم روستایی هم زیر آوار. امام جمعه شهرستان سرباز  از همان روزی که سیل، مردم سیستان را غافلگیر کرد به میدان آمد.»

در ادامه نویسنده تلاش می‌کند با ارائه‌ی چند خُرده‌روایت تماشایی دیگر، نقش نیروهای جهادی، مسؤلان و پاسداران انقلاب اسلامی را برای نجات مردم نشان دهد. مثلاً: «فرقی نمی‌کند برای نجات جان آدم‌ها کجای این سرزمین و در کدام موقعیت باشند. جان بر کف مقابل توپ و تانک، یا  پنجه در پنجه سیل. حالا در میان صدها روستای سیل زده، این ماشین‌ها و راکبانش شده‌اند امید سیل‌زدگان.» ادامه‌ی این گزارش را از اینجا بخوانید. تماشای این ویدئو بیشتر از این‌ها می‌تواند عمق فاجعه را نشان دهد:

حالا یک هفته از آن سیلاب ویران‌گر می‌گذرد. مجاهدات امدادگران ادامه دارد. سخنگوی سازمان مدیریت بحران درباره آخرین اقدامات انجام‌شده به خبرنگار ما می‌گوید: «حدود ۲۴۵ روستا از نظر آب آشامیدنی مشکل دارد که در ۹۳ روستا شریان آب وصل شده و در دیگر روستاها به دلیل وجود آب و خطر برق‌گرفتگی، جریان همچنان قطع است. به روستاهایی که تردد زمینی امکان‌پذیر است بطری‌های آب ارسال شده و در روستاهایی که مشکل جاده‌ای دارد و دسترسی به آن نداریم با استفاده از بالگرد بسته‌های آب به این مناطق نیز ارسال شده است.»

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه سیل در استان سیستان و بلوچستان فروکش کرده و بارندگی هم نداریم، گفت: «متأسفانه در برخی خانه‌ها آب وجود دارد که با کمک نیروهای جهادی و همت مردم منطقه نسبت به خروج آب از خانه‌ها و تمیز کردن منازل اقدام شده است.» آقای سخنگو هم‌چنین درباره تسهیلات و کمک‌های بلاعوضی که برای رفع مشکلات مردم انجام‌شده هم توضیحاتی ارائه کرد. مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرای فرمان امام هم از اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان برای جبران خرابی‌های سیلاب خبر داد. وی در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «قرارگاه ستاد اجرایی فرمان امام در سیستان و بلوچستان مستقر بوده و از ساعات اولیه سیل اقدامات امدادی و خدمات رسانی را آغاز کرده است. اقلامی مانند پتو، چادر، غذا، آب معدنی و اقلام دیگر در نقاط بحرانی توزیع شده و در مجموع ۹ قرارگاه فرعی نیز راه‌اندازی شده و  ۲۴ ساعته غذای گرم توزیع می‌شود. دام های مردم منطقه تلف شده است که در حد توان ۲ تا ۳ هزار راس دام به ساکنین داده خواهد شد تا جبران شود.»

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بیان کرد: «با هماهنگی بنیاد مسکن نیز به بازسازی خانه‌ها کمک خواهیم کرد. کار مهم دیگر این است که به دنبال وقوع سیل قطعا بخش زیادی از اشتغال مردم از بین رفته است، راهکار و تلاش ما این است که  ۲ تا ۳ هزار شغل خانگی خرد نیز برای مردم منطقه ساماندهی و ایجاد می‌کنیم.»

رئیس اداره برنامه‌بودجه استان هم از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت‌ها خبر داد. وی در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «با ابلاغ محمد باقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور این مبلغ در قالب تنخواه برای پرداخت‌ خسارت‌های مردمی و هزینه‌های ناشی از سیل به استان تخصیص پیدا می‌کند.» امیدواریم. پرداخت هرچه سریعتر این عدد و رقم‌ها می‌تواند خیلی زود خسارت‌های ناشی از سیلاب را اعاده کند. «فارس من» هم‌چنان پیگیر ماجرا است.

 

دوم| تداوم حمایت‌ها از مدافعان آسمان وطن؛ مردم در «فارس من»: حاجی‌زاده یک قهرمان است!

 ابهامات سقوط آن پرواز لعنتی ادامه دارد. بوئینگ هواپیمایی اوکراین که ده‌ها نفر از هموطنان‌مان را آسمانی کرد. مطلبی که روز گذشته در خطبه‌های مقام معظم رهبری هم بود. نیروی هوافضای سپاه و فرماندهی آن ولی از همان ابتدا همه‌ی مسؤلیت فاجعه را گردن گرفت. سردار امیرعلی حاجی‌زاده ظهر روز چهارشنبه جلوی دوربین‌ها رفت تا به همه بگوید شرمنده‌ی مردم ایران است و برای هر نوع مجازاتی «گردنش از مو نازک‌تر است.» شهامت و مسؤلیت‌پذیری سردار البته مجالی شد برای عقده‌گشایی‌ها. کسانی که همه‌ی این سال‌ها چشم دیدن امنیت آسمان ایران و اقتدار قوای مسلحه‌ی کشور را نداشتند. مردم اما جان‌فشانی‌ و فداکاری‌های مدافعان آسمانش را فراموش نکردند.

در همین «فارس من» ده‌ها کمپین تقدیر و تشکر از سردار تشکیل شد. البته که مجال انتشار همه‌شان نبود. ناچاراً فقط چند مورد از آن‌ها را تأیید کردیم. همان‌‌ها مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت. از جمله در یکی از این کمپین‌ها آمده بود: «دمت گرم سردار که آنقدر شهامت داری یک‌تنه همه مسئولیت‌ها را می‌پذیری و عذرخواهی می‌کنی. کاش تمام مسئولان شهامت شما را داشتند، یادمان نرود این حادثه عمدی نبوده و چند روز قبل ساعت ۲ بامداد به خاطر چه چیزی الله اکبر می‌گفتیم.» برای اطلاعات بیشتر درباره این سوژه‌ها، این گزارش را بخوانید: مردم در «فارس من»: زحمات شما فراموش نمی‌شود

 

گذشته از تواتر حامیان سوژه‌ها، مطالعه‌ی کامنت‌های ذیل مطالب هم خالی از لطف نیست. بالغ بر ۱۰۰۰ دیدگاه زیر هرکدام از سوژه‌ها به ثبت رسیده که نمایان‌گر حرف‌ها و ایده‌های شما است. آن‌ها را اینجا و اینجا مطالعه کنید.

 

سوم| ماجرای تخلفات یک ساختمان لاکچری؛ «پالادیوم» تخریب می‌شود؟

پالادیوم از آن ساختمان‌های لاکچری است. از آن سوپرمال‌های بِرندفروشی که در شمال تهران قد علم کرده. سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر اما معتقد است سازندگان آن در حین اجرا مرتکب تخلفاتی شده‌اند. از جمله تبدیل زمینی که قرار بوده بعنوان پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد به ساختمان و احداث یک زیرگذر و یک پُل برای متصل کردن آنها به هم. مردم هم در «فارس من» با تشکیل یک کمپین خواستار اجرای عدالت و رسیدگی به تخلفات آن شدند: «یکسال از طرح علنی موضوع تخلفات شهرسازی عدیده مجموعه پالادیوم می‌گذرد؛ هنوز شهرداری تهران قصد رسیدگی به این پرونده را ندارد. چرا؟»

پیگیری موضوع روی میز همکاران من در گروه اجتماعی قرار داشت. آن‌ها مطلب را از اعضای شورای شهر، شهردار منطقه یک و یک عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان پیگیری کردند. باوجود اصرار نمایندگان مردم در شورا مبنی بر محرز بودن تخلفات و رأی صادره در کمیسیون ماده ۱۰۰، شهردار منطقه یک گفته هنوز ابلاغ رسمی و قانونی به دستش نرسیده. عضو هیأت رئیسه نظام مهندسی هم معتقد است ۸ میلیارد تومانی که مالک برای احداث پل هزینه کرده، می‌تواند گره‌های ترافیکی را باز کند. برای اطلاعات بیشتر در این‌باره این گزارش را بخوانید: ساخت و ساز غیرقانونی کار دست شهرداری داد/ «پالادیوم» در آستانه تخریب

 

چهارم| پیگیری مطالبه مردم در فارس من؛ قطارهای خط «تهران-ورامین» بیشتر شود

مردم نوشته بودند: «باعنایت به حجم انبوه مسافران در مسیر تهران به شهرستان‌های حومه و باتوجه به کمبود تعداد قطارهای این میسر، هر روزه بسیاری از مردم در این مسیر از سوار شدن به قطار باز می‌مانند و یا با مشقت بسیار تا مقصد سرپا می‌ایستند. لذا از مسئولین محترم خواهشمندیم یا تعداد واگن‌های این قطار را افزایش دهند و یا به تعداد قطارهای این مسیر افزوده گردد.» کمپین آن‌ها نزدیک به ۲۰۰ امضا بعنوان حمایت جمع کرد. برای همین روی میز پیگیری‌های همکاران من در تحریریه قرار گرفت.

همکاران من موضوع را از معاون مسافری راه‌آهن پیگیری کردند. میرحسین موسوی درباره مطالبه مردم به خبرنگار ما گفت: «محور ریلی تهران-ورامین-پیشوا-گرمسار در جنوب شرقی تهران یکی از پرتردد‌ترین کریدورهای مسافری حومه‌ای کشور است که در رتبه چهارم از منظر تقاضای سفر در همه مسیرهای حومه‌ای و منطقه ای قرار دارد. این قطارها از تهران تا پیشوا حدود ۵۲ کیلومتر سیر می‌کنند و تا گرمسار حدود ۱۱۴ کیلومتر سیر داشته و در مسیر خود به شهرهای ری، قرچک، باقرآباد، ورامین، پیشوا و گرمسار خدمات رسانی دارند.»

 

وی بیان کرد: «تعداد رام قطار روزانه در سال ۹۲ در این محور ۴ سیر روزانه بوده است که در مجموع تعداد ۱۴۰ هزار مسافر سالانه را جابه‌جا می‌کرد. ولی با رشد تعداد سیرها در سال ۹۷ به ۲۰ سیر روزانه، تعداد مسافر با رشد چشم‌گیر۱۰ برابری به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است. در سال 98 نیز شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قدم‌های موثری برای توسعه قطارهای حومه‌ای در این محور برداشته است به نحوی که با افزایش ۶ رام قطار روزانه و رشد ۱۵ درصدی صندلی ایجادی، در مجموع  روزانه ۲۶ رام قطار در این خط خدمات رسانی می‌کند.» این شد یک خبر خوب؛ از راه‌آهن جمهوری اسلامی باید تشکر کرد.

 

روزهای سختی است؛ مردم این ساعت‌ها بیشتر از همیشه گرفتارند. آن جوهره‌ی پاک اما هم‌چنان در رگ‌های ایرانی است. همین ماجرای سیلاب یا سقوط هواپیما نشان داد صفوف ساکنان سرزمین آریا تا چه اندازه متحد است. «فارس من» همیشه در کنار شما است. برای پیگیری غم‌ها و مطالبات‌تان روی ما حساب کنید. پیگیری سوژه‌های شما اولویت نخست همه‌ی گروه‌های خبرگزاری است. نباید فراموش کرد: شما سردبیر فارس هستید!

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس من خبرگزاری فارس سردار حاجی زاده سیل زاهدان محمد آزادی پالادیوم تخریب پالادیوم کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران قطار ورامین گرمسار ورامین راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه تنظیم‌گری و نظارت بر فرایندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند، گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارایه خواهد شد.

جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتاً خوبی بین تهیه‌کنندگان، سکوها و ساترا وجود دارد.

وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

رییس رسانه ملی درباره عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تاکنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد.

جبلی پوشش عملیات «وعده صادق» و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

کد خبر 6087901 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم