Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، این داستان اسف‌انگیز یک صعود تبهکارانه به صحنه‌گردانی سِر پِرسی لورن و شرکاست: بعد از اینکه تماشاگران در جای خود مستقر شدند، سِر پِرسی لورن وارد تالار نمایش می‌شود و در را پشت سرش می‌بندد. از میان تماشاگران عبور می‌کند. روی صحنه می‌آید و و در جلوی پرده بسته صحنه می‌ایستد. او مردی حدودا چهل و چند ساله است با سبیلی پرپشت و موهایی که از جلو به سمت عقب سر شانه شده است/ لورن لباس رسمی یک دیپلمات را به تن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای لحظاتی به تماشاگران خیره می‌شود. صدای همهمه که می‌خوابد با دست اشاره‌ای به اتاق نور می‌کند. بلافاصله نور عمومی صحنه و تماشاگران گرفته می‌شود و لکه نوری روی او می‌افتد.

«داستان اسف‌انگیز یک صعود تبهکارانه به صحنه‌گردانی سِر پِرسی لورن و شرکا» نمایشنامه‌ای از غلامحسین دولت‌آبادی است که به تازگی توسط نشر یکشنبه وارد پیشخوان کتابفروشی‌ها شده است.

این نمایشنامه که به کلنل محمدتقی‌خان پسیان، میرزاکوچک‌خان جنگلی و شیخ محمد خیابانی تقدیم شده، یک «جمهوری‌خواهی در دو پرده» است که پرده نخست آن در بازه زمانی خرداد تا آبان ۱۳۰۲ و پرده دوم آن در حد فاصل آبان ۱۳۰۲ تا فروردین ۱۳۰۳ می‌گذرد.

این نمایشنامه بیش از ۵۰ کاراکتر و بیش از ۲۰ بازیگر در نقش‌های متغیر دارد که در ۷۹ صفحه منتشر شده است.

در بخشی از این نمایشنامه چنین آمده است:

«ای شاهزاه‌های قاجاری! ای دوله‌ها و سلطنه‌ها و مُلک‌ها! با شما هستم که من رو با این قزاق وحشی خون‌خوار تنها گذاشتید. شمایی که با هر تشری میدون رو برای این مردک رذل خالی کردید تا به وجیه‌المله بودن‌تون آسیبی وارد نشه و فقط به این فکر کردید که تاریخ در آینده راجع به شما بگه چه مردان مودب و قابل احترامی بودند که پا روی مبادی اخلاق نگذاشتند. نه! تاریخ درباره‌تان خواهد گفت که شما مردان منفعلی بودید که در مقابل چشمان‌تون صعود تبهکارانه‌ی رضاخان رو دیدید و لب دوختید و دست به جلوگیری برنیاوردید. ننگ بر شما!»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نمایشنامه رضاخان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) کتک‌خوردن بوکسور ایرانی از تماشاگران در روسیه

علی هیبتی، مبارز ایرانی MMA به دلیل پا زدن به مجری زن مسئول تابلوی رینگ، از سوی سازمان هاردکور روسیه مادام‌العمر محروم شد و قرارداد او را فسخ کردند.

این ماجرا در جریان مبارزه با آرکادی اوسیپیان رخ داد. هیبتی در راند اول، ناک‌اوت شد و باخت.

پس از مسابقه، حاضران صحنه علی هیبتی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. او پس از مسابقه عذرخواهی هم کرد، اما نه‌تن‌ها روس‌ها مبارز ایرانی را برای همیشه از مسابقات محروم کردند، که تماشاگران روس از خجالت ورزشکار ایرانی درآمدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!
  • (ویدیو) کتک‌خوردن بوکسور ایرانی از تماشاگران در روسیه
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده اش /‌۱۸ نکته جالب درباره پرویز داوودی
  • عملیات وعده صادق دستاورد تدبیر صحنه و میدان