Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم استان قزوین، فعالان فرهنگی، اجتماعی و جهادی و نیز کلیه دستگاه‌ها و ارگان‌های استان برای یاری‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان به صورت یکپارچه قرارگاه شهید سلیمانی را تشکیل داده‌اند، علاوه بر کمک‌های نقدی برنامه ریزی ارسال تجهیزات و نیروی انسانی نیز در همین قرارگاه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، گروه‌های مردمی و جهاد در قزوین از سال‌های گذشته در قزوین برای کمک به رفع محرومیت و مشکلات هم‌وطنان فعال بودند، از تأمین بسته‌های غذایی برای نیازمندان در شب عید و ماه رمضان، تا تأمین لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت در ابتدای ماه مهر و تأمین لباس برای کودکان نیازمند در شب عید و کلی کار خیر و جهادی دیگر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های گذشته مصطفی بهرامی و همکارانش با شنیدن اخبار سیل لرستان و زلزلهٔ کرمانشاه، با راه‌اندازی پویشی تحت‌عنوان پویش پشت‌گرمی توانستند تعدادی واحد مسکونی برای سیل‌زدگان لرستان و زلزله‌زدگان کرمانشاه بسازند و یا واحدهای تخریبی آن‌ها را تعمیر کنند. حالا این گروه جهادی در ماجرای سیل سیستان‌وبلوچستان نیز دست از کار نکشیده و به یاری سیل‌زدگان این استان شتافته است. البته این بار ماجرا کمی متفاوت از سال‌های گذشته است و به همت امام جمعهٔ مردمی شهر قزوین، همهٔ ادارات و ارگان‌ها، خیرین و فعالین استان تصمیم گرفته‌اند دست در دست هم بگذارند و یک‌پارچه شوند تا تحت عنوان قرارگاه شهید سلیمانی به داد مردم مظلوم سیستان‌وبلوچستان برسند.

 

مصطفی بهرامی، فعال فرهنگی و اجتماعی استان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در این باره گفت: با توجه به تجربیاتی که طی سال‌های گذشته در کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان سایر استان‌ها داشتیم، در ماجرای سیل ناگوار سیستان و بلوچستان سعی کردیم برای دریافت کمک‌های مردمی به‌صورت متمرکز و قرارگاهی عمل کنیم.

قرارگاه شهید سلیمانی به ابتکار امام جمعۀ مردمی

وی افزود: آیت‌الله عابدینی، امام جمعهٔ شهر قزوین، در جلسه‌ای که با مسؤولین، گروه‌های مختلف و فعالین اجتماعی استان داشتند این پیشنهاد را ارائه کردند که در طرحی استانی که مزین به‌نام سردار شهید سلیمانی برپا می‌شود بحث کمک به سیل‌زدگان استان سیستان‌وبلوچستان را آغاز کنیم.

بهرامی اظهار کرد: در ادامه اقدام به تعریف شماره حسابی به‌نام قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی کردیم تا تمام افراد، گروه‌ها و ارگان‌هایی که در قزوین قصد کمک به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان را دارند زیر پرچم آن کمک‌های نقدی را جمع‌آوری کنند.

این فعال فرهنگی در ادامه عنوان کرد: هماهنگی‌هایی با ادارات و سازمان‌های مختلف مانند شهرداری، هلال‌احمر، برخی از نمایندگان مجلس، سپاه و ارگان‌های دیگر صورت گرفته و قول‌هایی نیز گرفته‌ایم که از ابتدای هفتهٔ جاری کمک‌ها و مساعدت‌هایی در این زمینه داشته باشند.

 

در ارسال محموله‌های کمکی، باید مسائل بومی مردم منطقه لحاظ شود

بهرامی خاطرنشان کرد: امام جمعهٔ قزوین طبق هماهنگی‌هایی که با ارتش داشته‌ قرار بر این است که یک هواپیمای C130 را برای ارسال اقلام کمکی مردم قزوین در اختیار قرار دهند تا محموله‌های کمکی مردم قزوین را از تهران به سیستان‌وبلوچستان ببرند.

وی در رابطه با نوع کمک‌های مردمی بیان کرد: تفاوتی که سیستان‌وبلوچستان با سایر استان‌ها دارد بحث بومی این منطقه است، به این معنا که مردم این منطقه پوشش مخصوص خود را دارند و لباس‌هایی که از استان‌هایی مانند قزوین به این منطقه ارسال می‌شود، بعضاً برای مردم این منطقه کاربردی ندارد، زیرا با پوشش و فرهنگ آن‌ها سازگار نیست، هم‌چنین مردم این منطقه کنسرو خور نیستند و ترجیحشان به استفاده از غذا است؛ بنابراین در ارسال کمک‌ها این موارد باید لحاظ شوند.

هنوز امکان اعزام نیروی انسانی فراهم نیست

این فعال فرهنگی در ادامه مطرح کرد: نکتهٔ حائز اهمیت این است که هنوز سطح آب منطقه فروکش نکرده که میزان خسارات استان برآورد شود تا نیروهای مردمی و جهادی از استان‌های دیگر به این استان اعزام شوند، بعضاً کمک‌رسانی‌های فعلی به این استان از طریق هلی‌کوپتر انجام می‌شود، بنابراین فعلاً امکان اعزام نیروی انسانی جهت بحث امدادرسانی و کمک وجود ندارد.

کمک در تأمین کالاهای ضروری زندگی برای سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان

بهرامی تأکید کرد: استان قزوین به همت مؤسسهٔ بنیان ازدواج تجربهٔ خوبی در بحث تهیهٔ جهیزیه و کالاهای موردنیاز خانواده‌های نیازمند در سیل لرستان داشت و بیش از 280 سری لوازم خانگی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و افراد نیازمند این استان اهدا نمود، در بحث سیل سیستان‌وبلوچستان نیز هماهنگی‌هایی با این مؤسسه صورت گرفته و استارت کار برای این موضوع نیز زده شده است.

وی اضافه کرد: مساجد نیز در بحث جمع‌آوری اقلام کمکی مردم پای کار آمده‌اند و کالاهایی از قبیل پتو، موکت و آب‌معدنی و وسایل موردنیاز دیگر را جهت ارسال به این استان جمع‌آوری می‌کنند؛ هم‌چنین با جبههٔ فرهنگی و گروه‌های جهادی استان‌های دیگر هماهنگ شده‌ایم که به محض فروکش کردن آب در این استان اعزام نیروی انسانی جهت کمک داشته باشیم.

این فعال اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در هفته‌های اخیر اتفاقات ناگواری در کشور رخ داده است که برخی اذهان کمی از موضوع سیل سیستان‌وبلوچستان غافل شده‌اند، به‌عبارت بهتر ما اکنون تا حدودی در تور رسانه‌ای دشمن گیر کرده‌ایم، بنابراین صداوسیما و تمامی رسانه‌ها و فعالین فضای مجازی باید دست به‌کار شوند و اخباری را نشر دهند که منجر به راه‌اندازی موجی عظیم جهت کمک به مردم سیل‌زدهٔ سیستان‌وبلوچستان ایجاد شود تا مردم مظلوم این استان از غربتی که در آن گرفتار شده‌اند، بیرون بیایند؛ این موضوع همتی جمعی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی سیل سیستان و بلوچستان امدادرسانی جهاد امام جمعه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل

 شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی راهداران جنوب استان برای بازگشایی محورهای مسدود شده، اظهار داشت: در پی بارش‌های سیل‌آسا، شاهد آبگرفتگی و انسداد ۲۰ محور مواصلاتی در سطح جنوب استان بودیم که با تلاش بی‌وقفه راهداران محورهای ارتباطی در حال بازگشایی می باشند.

وی با بیان اینکه محور نیکشهر به چابهار یکی از محورهای مهم مواصلاتی در جنوب استان است، افزود: با توجه به اهمیت سلامت جان مسافران، شخصاً در محل حاضر شدم و از نزدیک در جریان عملیات امدادرسانی به مسافران گرفتار در سیل قرار گرفتم.

مبارکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در بامداد ۲۹ فروردین ماه سال جاری،مسافران دو اتوبوس که در سیل گرفتار شده بودند، نجات یافته و به مکانی امن انتقال یافتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در پایان از هموطنان خواست تا از تردد غیرضروری در محورهای مواصلاتی، به ویژه در مناطق سیل‌زده خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ‌اقدامات ‌سپاه در کمک به سیل زدگان ‌سیستان و بلوچستان
  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد
  • رئیسی پیگیر‌ وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد
  • میدان‌داری سپاه/ از آزادسازی گروگان تا خدمت‌ به سیل‌زدگان
  • تشریح امدادرسانی نیروی زمینی سپاه به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی سپاه به سیل‌زدگان بلوچستان+ فیلم
  • اقدامات نیروی زمینی سپاه جهت کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • عکس/ امدادرسانی به سیل زدگان کرمان و سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) امدادرسانی به سیل زدگان کرمان و سیستان و بلوچستان
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل