Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: طرح راه اندازی شهرکهای صنعتی مشترک با کشورهای همسایه عملیاتی می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، بهنام شهدی که  به شهرستان مهاباد سفر کرده بود در خصوص طرح شهرکهای صنعتی مشترک با کشورهای همسایه، گفت: یکی از برنامه هایی که در سالهای گذشته پیگیر آن بودیم شهرکهای صنعتی مشترک با کشورهای همجوار است این موضوع قبلا طرح و الان در حال پیگیر عملیاتی شدن آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این خصوص با ترکیه در سالها گذشته اقداماتی صورت گرفته و توافقنامه های اولیه انجام و پیگیر عملیاتی شدن آن هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: اجرای این طرح باعث می شود که ارزش افزوده و قیمت تمام شده محصول کاهش یابد و بتوانیم محصولات خود را با قیمت کمتر و حقوق ورود و خروج کمتر صادر کنیم و همچنین می توان از استعداد و پتانسیل کشور همسایه هم بیش از پیش استفاده کرد.

 شهدی اضافه کرد:  در مرحله بعد و در آینده در نظر داریم با عراق وارد مذاکرات شویم و شهرکهای صنعتی مشترک را با آنها توافق و انجام دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از استعدادها و ظرفیت هایی که استان آذربایجان غربی دارد بحث پایانه ها و ظرفیت تجارت مرزی با کشورهای همسایه است، افزود: افزایش صادرات به کشورهای منطقه، رایزنی هایی با کشورهای اوراسیا، سی آی اس و کشورهای همسایه از اولویت های برنامه های اقتصادی ما است.

وی در ادامه از افزایش صادرات از استان خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال یک میلیارد و ۴۲۴ میلیون دلارصادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد افزایش را نشان می دهد در واردات هم ۶۵۰ میلیون دلار بود افزایش ۷۷ درصدی داشت که تراز مثبت را نشان می دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: اولویت ها و فرصت های سرمایه گذاری خود را برای استان و شهرستان تعیین کردیم تا اگر سرمایه گذار داخلی و خارجی ورود پیدا کند با اولویت طرحهای دانش بنیان در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم و از این ظرفیت ها سعی می کنیم به نحو احسن استفاده کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد ایران عراق شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: با راه‌اندازی ۱۹۴ واحد، ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در استان محقق شد و به مرحله بهره‌برداری رسیدند که زمینه اشتغال برای حدود ۱۱ هزار نفر در استان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: میزان اشتغال این واحد‌ها پارسال نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶۰ درصد و تعداد پروانه‌های بهره‌برداری نیز در این بازه مقایسه ای، ۵ درصد افزایش یافته است.

سرتیپی ادامه داد: پارسال همچنین حدود هزار و ۲۰۰ جواز تاسیس در آذربایجان‌غربی صادر شد که ۱۵ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این واحد‌ها ۴۳۵ هزار میلیارد ریال بوده و ۲۹ هزار نفر با راه‌اندازی آنها مشغول کار خواهند شد.

۲ هزار و ۲۸ واحد صنعتی تولیدی در آذربایجان‌غربی در حال فعالیت است که برای فعال‌سازی این واحد‌ها در استان ۱۵۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و با بهره برداری از این واحد‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۶۱ هزار نفر فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین
  • بازدید فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از پایگاه های عملیاتی مناطق مرزی بوکان
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد