Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@19:25:28 GMT

استعفای نخست‌وزیر اوکراین رد شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۶۲۶۷

استعفای نخست‌وزیر اوکراین رد شد

رئیس‌جمهور اوکراین استعفای نخست‌وزیر این کشور را رد و اعلام کرد تصمیم گرفته است فرصت دیگری به وی و دولتش برای حل مشکلات مردم بدهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا راشا تودی، ولادیمیر زلنسکی اعلام کرد قصد دارد فرصت دیگری به «اولکسی هونچاروک» که استعفا کرده بود، بدهد.

زلنسکی در یک فیلم ویدئویی که به‌وسیله دفتر ریاست جمهوری اوکراین منتشر شد، گفت: من نامه استعفا را دریافت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره درگیری‌ها یا رسوایی اخیر، من تصمیم گرفتم تا به شما و دولت‌تان فرصت دیگری بدهم تا برخی از مشکلاتی که مردم درباره آن نگران هستند، حل کنید.

یکی از وظایف جدید دولت اوکراین، اقدام درباره حقوق وزیران و شرکت‌های دولتی این کشور است. دلیل استعفای نخست‌وزیر اوکراین، درز محتوای تماس تلفنی وی بود که در آن زلنسکی را به دلیل «درک بدوی» از اقتصاد، «احمق» خطاب کرده بود.

این رسوایی جدید برای مقام‌های عالی‌رتبه اوکراینی در حالی است که این کشور پیش از آن نیز دچار چنین مشکلی شده بود. چند ماه پیش بود که یک افشاگر، محتوای تماس تلفنی زلنسکی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را فاش کرد که در آن ترامپ به‌طور ضمنی از تعلیق کمک نظامی به اوکراین تا زمان دریافت امتیاز خبر داده بود.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: استعفا نخست وزیر اوکراین رئیس جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به دنبال تصویب کمک‌ها به کی‌یف در مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که اوکراین با حمایت ایالات متحده، افغانستان دوم نخواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه از تصویب کمک 60 میلیارد دلاری برای اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا قدردانی کرد اما از واشنگتن خواست تا فوری این لایحه را به قانون تبدیل کند و انتقال واقعی تسلیحات را پیش ببرد.

وی در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی بیان کرد که تصویب این لایحه یک پیام قدرتمند به روسیه ارسال می‌کند که واشنگتن در کنار کی‌یف می‌ایستد و به افغانستان دوم تبدیل نخواهد شد.

رئیس جمهور اوکراین در این گفتگو ابراز داشت: فکر می‌کنم این حمایت واقعا نیروهای مسلح اوکراین را تقویت می‌کند و ما یک شانس برای پیروزی خواهیم داشت. 

زلنسکی خاطر نشان کرد: ما واقعا باید این را به مرحله نهایی برسانیم تا اینکه کمک ملموسی برای سربازان به زودی در خط مقدم دریافت کنیم.

 مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با 311 رای موافق و 112 رای مخالف در نهایت کمک 60.84 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا کمک به اوکراین را تصویب کرد

این لایحه اکنون به مجلس سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است فرستاده خواهد شد و به احتمال زیاد در آنجا مورد تایید متحدان دولت جو بایدن قرار خواهد گرفت.

این طرح ماه‌هاست به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تقریبا 26 ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد و روسیه به آرامی در حال پیشروی در شرق اوکراین است و بمباران‌های خود را علیه شهرهای اوکراین افزایش داده است.

سنا قرار است روز سه‌شنبه روند بررسی لایحه تصویب شده توسط مجلس نمایندگان را آغاز کند. انتظار می‌رود تصویب نهایی بعضی اوقات در هفته آینده صورت گیرد که این مساله مسیر را برای امضای نهایی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هموار می‌سازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد