Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@08:11:06 GMT

بارش برف و باران در محورهای 9 استان کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۶۴۶۹

بارش برف و باران در محورهای 9 استان کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در برخی از محورهای 9 استان کشور خبر داد.

نادر رحمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از بارش باران در برخی از محورهای استان تهران، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، گیلان و خرم‌آباد خبر داد و گفت: بارش برف را نیز در اکثر محورهای استان البرز، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شاهد هستیم، لذا در محورهای استان‌های مذکور، لغزندگی گزارش شده است و رانندگان باید هنگام رانندگی، فاصله طولی با خودروی جلویی را حفظ کنند تا مشکلی به‌وجود نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بارش برف در ارتفاعات چالوس نیز گزارش شده است.

وی با اشاره به مه‌‌گرفتگی و کاهش دید در برخی از محورهای استان مرکزی، زنجان، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گفت: درحال حاضر تردد در محور اسالم- خلخال و اردبیل- سراب با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: هم‌اکنون ترافیک در آزادراه تهران- کرج و آزادراه کرج- قزوین محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس نیمه‌سنگین است و همین وضعیت در محور شهریار- تهران، شهرقدس- تهران و پاکدشت- تهران نیز گزارش شده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به کشور، به هموطنان توصیه می‌شود برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور با شماره 88255555 تماس بگیرند.

انتهای پیام/4110/

منبع: آنا

کلیدواژه: پلیس راهور نادر رحمانی کنترل ترافیک راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران آماده بارش‌های فراگیر بهاری | صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های اردیبهشتی | تهران چه روزهایی بارانی است؟

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، فارس، یزد، نیمه غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، اردبیل، گیلان، غرب مازندران باران، رگبار و وزش باد شدید موقتی را تجربه می‌کنند. در مناطق مستعد بارش تگرگ دیده می‌شود و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.»
فریبا گودرزی افزود:‌ «فعالیت سامانه بارشی امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت) برای استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شرق فارس و دامنه و ارتفاعات استان‌های سمنان، کرمان، مازندران و گیلان با هشدار زرد همراه است.»
احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله مخاطرات هشدار زرد است.

بیشتر بخوانید:
ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه | امروز کدام مناطق بارانی است؟

به گفته گودرزی این شرایط پیش‌بینی شده در همه استان‌های کشور به جز سیستان و بلوچستان در روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) نیز ادامه دارد. در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، اصفهان، یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد بارش‌های شدیدتری رخ می‌دهد.»
در استان‌های شمال غرب، غرب کشور و همین‌طور در مناطق شرقی کشور رگبار پراکنده باران دارد و روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) به جز نوار غربی کشور، در سایر مناطق کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود.
گودرزی درباره روند کاهش دما گفت: «دوشنبه (۳ اردیبهشت) و سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) کاهش دما به ویژه برای سواحل و شمال شرق کشور را شاهد خواهیم بود.»
امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت) و فردا دوشنبه (۳ اردیبهشت) آب‌های خلیج‌فارس و روزهای سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) و چهارشنبه (۵ اردیبهشت) آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان و در روزهای سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) و چهارشنبه (۵ اردیبهشت) دریای خزر مواج و متلاطم است.
آسمان تهران نیز کمی ابری است و در بعضی ساعات با افزایش ابر همراه خواهد بود. نوسانات دمایی پایتخت نیز بین ۲۹ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. بارش‌ باران بهاری در تهران برای روزهای دوشنبه (۳ اردیبهشت) و سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) پیش‌بینی شده‌است.

بیشتر بخوانید:
آخرین خبرها از سیل جنوب | اینجا هنوز در محاصره آب است

کد خبر 845815 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي استان‌ کرمان

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی در معابر اهر بر اثر بارش باران و تگرگ + فیلم
  • بارش باران در محور‌های البرز/جاده چالوس باز است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • ببینید | تصاویری از بارش ناگهانی باران در تهران؛ تگرگ و رعد و برق در راه است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • ایران آماده بارش‌های فراگیر بهاری | صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های اردیبهشتی | تهران چه روزهایی بارانی است؟
  • تعداد راه‌های مسدود شده در شهرهای جنوبی کشور به ۱۵ محور رسید
  • رگبار باران، گردوخاک و تگرگ در اغلب مناطق کشور