Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی پنتاگون در حالی مدعی عدم پنهان‌کاری یا کوچک نشان دادن تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد شد که پس از یک هفته انکار، روز جمعه به آسیب‌دیدگی یازده نفر اعتراف کرد.

به گزارش ایمنا، پس از آنکه پنتاگون اعتراف کرد ۱۱ نظامی آمریکایی پس از حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد دچار آسیب مغزی شده‌اند، یک سخنگوی این سازمان مدعی شد سران ارتش آمریکا پنجشنبه و یک هفته پس از حمله موشکی از این موضوع اطلاع یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون گفت که وزارت دفاع آمریکا درمورد خسارات جانی حمله موشکی ایران پنهان‌کاری و تلاش برای کوچک‌نمایی آن نکرده است.

این در حالی است که همه مقام‌های آمریکایی از جمله دونالد ترامپ رییس جمهوری، مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا تا روز گذشته مدعی بودند حمله موشکی ایران هیچ کشته یا مجروحی به جا نگذاشته است.

جمعه‌شب سخنگوی پنتاگون اعتراف کرد که ۱۱ نظامی آمریکایی پس از این حمله دچار آسیب مغزی و برای معالجه به کویت منتقل شده‌اند.

به نوشته رویترز، این اعتراف مقام‌های آمریکایی در کم‌ترین حالت باعث ایجاد بحث‌هایی پیرامون برخورد پنتاگون با آسیب مغزی در رده آسیب‌هایی که نیاز به گزارش به مقام‌های بالاتر ندارد، خواهد شد.

به گفته پنتاگون، اولین نظامی آمریکایی با نشانه‌های آسیب مغزی دو روز پس از حمله موشکی از عراق خارج شده و ۱۰ نفر دیگر یک هفته پس از آن منتقل شده‌اند.

پیشتر شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده بود ائتلاف تحت رهبری آمریکا در بیانیه‌ای به رغم انکار پنتاگون اعلام کرد که ۱۱ نیروی نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران آسیب مغزی دیده‌اند.

خبر زخمی شدن ۱۱ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را نخستین بار تارنمای خبری و تحلیلی «دیفنس وان» بامداد جمعه منتشر کرد.

این پایگاه آمریکایی به نقل از چندین مقام نظامی و دفاعی این کشور تأیید کرد که نظامیان زخمی هفته جاری برای مداوا به بیمارستان‌های نظامی آمریکا در کویت و «لندستول» آلمان اعزام شدند تا برای درمان آسیب مغزی و انجام معاینات بیشتر تحت مداوا قرار بگیرند.

منبع: ایرنا

کد خبر 406218

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پنتاگون آمریکا پایگاه آمریکایی عین الاسد حمله موشکی به آمریکا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا غرب با وجود احتمال حمله موشکی ایران بازهم غافلگیر شد؟

عملیات «وعده صادق» باعث تعجب رژیم صهیونیستی و همپیمانانش شد. اگرچه رسانه‌های آمریکایی از احتمال حمله موشکی پهپادی کشورمان خبر داده بودند و بر همین اساس آمریکا و اسرائیل آماده پاسخ متقابل ایران بودند، اما همه آنان اذعان کردند که فکر نمی‌کردند این حمله تا یا این سطح بوده باشد؛ بنابراین سطح حمله پهپادی و موشکی سپاه آنقدر بالا و توان پاسخ گویی ایران گسترده بود که با وجود اطلاع و آمادگی تل اویو و هم پیمانانش باز هم شاهد غافلگیری و بهت صهیونیست‌ها بودیم. درواقع این قدرت نظامی ایران بود که باعث شد طرف مقابل غافلگیر شود.

درواقع از نام این عملیات مشخص است که ایران وعده پاسخ به تهدیدات اسرائیل را داده بود، اما عمل به این وعده آنچنان تاثیرگذار بود که موجب شگفتی در ابعاد مختلف نظامی و استراتژیک شد.

این حمله توان مضاعف بازدارندگی ایران را به خوبی به رخ کشید تا جایی که اغلب کارشناسان و رسانه‌ها علاوه بر تاریخی خواندن این عملیات آنرا نقطه عطف و فصل تازه‌ای برای تغییرات استراتژیک در منطقه و جهان توصیف کردند.

پاسخ ایران حاوی پیام مقتدرانه‌ای بود که سطح بازدارندگی کشورمان را چندین گام جلوتر برد و ضعف طرف مقابل با وجود پشتیبانی چندین کشور غربی تحت هدایت آمریکا را نمایان کرد. 
این حمله مستقیم ظرفیت‌ها و همچنین نقاط ضعف اسرائیل و همپیمانانش در منطقه را آشکار کرد تا جایی که آنان نگران نقاط ضعف شدید خود شدند و ظرفیت بالای جبهه مقاومت نیز بیشتر به چشم آمد.

از همین روست که کارشناسان شرایط سیاسی نظامی منطقه را به دو دوره قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم بندی می‌کنند که نشان می‌دهد این عملیات موجب تحولات شگرفی در مناسبات و توازن قوا در منطقه شده است. حتی مقامات و کارشناسان صهیونیستی نیز به این تغییرات استراتژیک اشاره کرده‌اند. 

موسسه مطالعاتی امنیت ملی اسرائیل به سطح توان بازدارندگی ایران به عنوان یک شاخص مهم امنیتی اشاره و تاکید می‌کند: «از نظر راهبردی آمریکا و اسرائیل نتوانستند بازدارندگی لازم برای جلوگیری از حمله ایران را داشته باشند.»

بلومبرگ از قول رئیس سابق موساد درباره عمق تاثیرات این عملیات می‌نویسد: «حمله ایران ممکن است منجر به تغییر استراتژیک در جنگ و حتی پایان آن شود.»

وبسایت واللای اسرائیل نیز در مطلبی به پاسخ پهپادی و موشکی ایران پرداخت و نوشت که سیاست مهار ایران دیگر از بین رفته است.

«چیم لوینسون»، تحلیلگر هاآرتص نیز در این رسانه صهیونیستی نوشت: «واقعیتی آشکار، قابل پیش‌بینی و صریح وجود دارد که باید آن را دریافت، فهم و پردازش کرده و سپس از آن نتایجی برای آینده استخراج کرد. اعتراف به اینکه باخته‌ایم اصلاً جالب نیست و به همین دلیل است که به خودمان دروغ می‌گوییم.»

ایران اقدامی مشروع برای تنبیه طرف مقابل بکار برد، اما مهم این است که از این فرصت به وجه کاملی بهره برد و سعی کرد بیشترین تاثیرگذاری و بازدارندگی را از این عملیات استخراج کند.

در گفت و گوی تلویزیونی اخیر «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس همین موضوع به طور شاخصی دیده می‌شود. وقتی کامرون این حمله را محکوم می‌کند، مجری از وی می‌پرسد اگر این وضعیت برای انگلیس بوجود می‌آمد و کنسولگری آن بمباران می‌شد چه واکنشی نشان می‌داد که وزیر خارجه انگلیس هم می‌گوید واکنش شدیدی نشان می‌دادیم. موضوعی که مجری به آن جواب می‌دهد خب ایران هم همین کار را انجام داد.

در ادامه توضیحات کامرون بسیار جالب است و می‌گوید‌: «ولی آنان حمله بزرگی را انجام داده‌اند.»‌

بنابراین ایران اگرچه از لحاظ نوع پیش‌بینی پذیر بودن حمله به رژیم صهیونیستی تقریبا آشکار بود که پاسخ متقابل می‌دهد، اما از لحاظ قدرت نظامی، تاکتیک نبرد و نوع تکنولوژی و دقتی که در این عملیات به خرج داد طرف مقابل را که ائتلافی از آمریکا و اسرائیل و کشور‌هایی مانند انگلیس و فرانسه بودند را به شدت شگفت‌زده کرد و درواقع غافگیری طرف مقابل که سطح بازدارندگی ایران را به شدت افزایش داد نسبت به توان و تکنولوژی و پیشرفت نظامی ایران بود که باعث شد توازن قوا در سطح منطقه و جهانی تغییرات چشمگیری یابد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • روایت رسانه‌های اسرائیلی از پنهان‌کاری ارتش صهیونیستی درباره موفقیت‌های عملیات «وعده صادق»
  • نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • چرا غرب با وجود احتمال حمله موشکی ایران بازهم غافلگیر شد؟
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • چرا اسرائیل هیچ گزینه خوبی برای پاسخ به ایران ندارد؟
  • تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود
  • تفاوت اف ۲۲ و جنگنده جی ۲۰ چیست؟
  • اف-۲۲ آمریکایی بهتر است یا جنگنده جی-۲۰ چین؟