Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از نهایی شدن گزارش این کمیته خبر داد و گفت: این گزارش در اختیار هیئت‌رئیسه پارلمان قرار دارد و تا پایان سال قرائت می‌شود. ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

احمد انارکی محمدی رئیس کمیته تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در چند روز گذشته گزارش این کمیته در کمیسیون اقتصادی پارلمان قرائت و تصویب شد و برای قرائت در صحن پارلمان تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شد، گفت: این گزارش در نوبت قرائت در صحن علنی پارلمان قرار دارد و تا پایان سال جاری قرائت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب شد

وی ادامه داد: روندی که ما در کمیته درباره این تحقیق و تفحص دنبال کردیم این بود که تکالیف انجام نشده از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شود که به همین دلیل قدری زمان این تحقیق و تفحص طولانی شد.

نماینده رفسنجان در مجلس با اعلام اینکه در گزارش کمیته به دستگاه‌های که تکالیف خود را انجام نداده‌اند اشاره شده است، اضافه کرد: دستگاه‌‌های مختلف مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا ارز حدود 230 تکلیف برعهده دارند که خیلی از این تکالیف برزمین مانده است اما در حین انجام تحقیق و تفحص انجام شده تکالیفی که انجام نشده بود را به دستگاه‌ها گوشزد کردیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در گزارش نهایی که توسط هیئت تحقیق و تفحص جمع‌بندی شده است پیشنهاد اصلاح قانون را داده‌ایم، اظهار داشت: برخی از دستگاه‌های مرتبط با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده‌اند برخی امکانات از جمله دستگاه‌های ایکس‌ری در مبادی ورودی کشور کمتر وجود دارد که این موضوعات را پیگیری کردیم که در برخی از مبادی گمرکی این دستگاه‌ها نصب شدند.

رئیس کمیته‌ تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: پرونده‌های درباره قاچاق کالا و ارز به صورت خرد و سازمان یافته به دست کمیته رسیده بود که آنها را بررسی کردیم و پیگیر این پرونده‌ها بودیم که در قوه‌قضائیه یا برای آنها حکم صادر شود و یا اگر حکمی صادر می‌شد اجرا شود.

انارکی‌محمدی اضافه کرد: در کمیته تحقیق و تفحص به دنبال این بودیم که رئیس‌جمهور به عنوان رئیس ستاد یا نماینده ویژه‌ او در جلسات شرکت کنند تا مصوبات با امضای آنها اجرایی شود که خوشبختانه این اقدام نیز در روند تحقیق و تفحص انجام شد و مقرر شد اگر رئیس‌جمهور در جلسات ستاد شرکت نکرد نماینده ویژه‌ او با حق امضا مصوبات در جلسات شرکت کند.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس نمایندگان مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۴۲ میلیارد ریالی قاچاقچی دخانیات

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، تقی حسام، مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: پرونده قاچاق انواع کالای دخانی شامل توتون و تنباکو به ارزش ۴۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالای دخانی کشف شده، متهم را به پرداخت ۴۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد.

حسام گفت: با گزارش مأموران نیروی انتظامی پیرامون کشف کالای قاچاق، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

کد خبر 6081167

دیگر خبرها

  • تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر
  • کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت
  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • کشف بیش از ۹۱ میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت
  • محکومیت ۴۲ میلیارد ریالی قاچاقچی دخانیات
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی