Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@16:58:36 GMT

به امید لبخند دوباره‌اش

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۶۶۴۸

به امید لبخند دوباره‌اش

فروردین ٩٨ با سیل پلدختر و اهواز راهی آن دیار شدیم تا شاید با تولیدات رسانه‌ای بتوانیم شور و نشاط جهادگران و در عین حال خستگی‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزیشان را نشان بدهیم  وامید را به دل‌های مردم برگردانیم.

محسن ذوالفقاری/

فروردین ٩٨ با سیل پلدختر و اهواز راهی آن دیار شدیم تا شاید با تولیدات رسانه‌ای بتوانیم شور و نشاط جهادگران و در عین حال خستگی‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزیشان را نشان بدهیم  وامید را به دل‌های مردم برگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن روزها خدا کمک کرد، سوژه‌های خوبی پیدا شد و تولیدات خوبی هم داشتیم. دست آخر هم شانسمان زد، دیدار با حاج قاسم نصیبمان شد که لبخند رضایتش قوت قلب بچه‌ها در پایان سفر بود... الحمدلله.

حالا و در دی‌ماه ٩٨ سیل دیگری اتفاق افتاد. این بار هم به عشق حاج قاسم و به امید لبخند رضایت مجددش از همان روز اول خبر، دوربین‌ها و تجهیزات را آماده و خودمان را برای رفتن مهیا کردیم ولی به علت مشکلات متعدد معطل ماندیم. امروز بالاخره با کمک و هماهنگی پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران مشکلات برطرف شد. وقتی عکس شهید قاسم سلیمانی را به ماشین زدیم و راه افتادیم به سمت سیستان و بلوچستان، داشتم به این فکر می‌کردم که اول سال کجا تصورش را می‌کردیم عکس‌هایی که داریم با خوبی و خوشی از ایشان می‌گیریم، آخر سال، آن هم به این شکل به کارمان بیاید! داشتم به این فکر می‌کردم که اگر معتقدیم شهیدان زنده‌اند، پس حتماً سردار سلیمانی، جایی در سیستان و بلوچستان منتظرمان است تا مثل سال پیش که با لبخند رضایتش کارهایمان را تأیید کرد، امسال هم دستمان را بگیرد.

این نکته را هم خوب است بگویم که ما کاری به کم‌کاری فلان خبرگزاری، ارگان و سازمانی نداشتیم و نداریم و تا جایی که بتوانیم، مثل اول سال، کمک کار و یار و یاور سیل‌زده‌ها هستیم. در سیل پلدختر و اهواز با وجود کمی ارتباطات و مشکلاتی که داشتیم، نماهنگ‌ها و کلیپ‌هایمان را به صدا و سیما، اخبار و عکس‌هایمان را هم به خبرگزاری‌ها و فایل‌ها و متن‌هایمان را به گرافیست‌ها رساندیم. امیدواریم در این سفر هم بتوانیم تأثیرگذار باشیم.

پ ن: شاید دیر حرکت کرده باشیم ولی درد عذاب وجدان مانع رفتنمان نشد... دعا کنید مؤثر باشیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سحرگاه بیم و امید ۴محکوم به مرگ پای چوبه دار

  به گزارش خبرنگار جام‌جم، چهار محکوم به مرگ از روز سه‌شنبه به انفرادی زندان قزلحصار کرج منتقل شده بودند تا سحرگاه چهارشنبه بیست‌و‌نهم فروردین امسال حکم‌شان اجرا شود. 

اولین زندانی فرشید بود‌. او بیست‌و‌پنجم خرداد سال ۱۳۹۹ پسر‌خاله‌اش را همراه همسر و دختر خردسال او در برج مسکونی سپید باغ فیض در غرب تهران به قتل رسانده بود‌. ‌او مدتی بعد در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و خانواده قربانیان برای او درخواست قصاص کردند. متهم نیز در جلسه محاکمه گفت‌: پسر‌خاله‌ام و همسرش تحصیلکرده بودند. او برج‌ساز بود و وضع مالی خوبی داشت. قبل از قتل یک تلویزیون ۶۰ میلیون تومانی خریده و می‌خواست خودروی لکسوس هم بخرد‌. همسرم مدام زندگی‌مان را با زندگی آنها مقایسه و مرا تحقیر می‌کرد و از او کینه داشتم. روز حادثه به خانه‌شان در همان برج محل سکونت خودم، رفتم‌. فهمیده بودم ارث کلانی به او رسیده و ‌می‌خواهد به برجی در جردن برود‌. دوباره باید تحقیر می‌شدم‌. عصبانی شده و با برداشتن چاقو ضربه‌ای به گردنش زدم که فوت شد. دخترش مقابل در آمد که خواستم او را دور کنم اما چاقو به دختر اصابت کرد و فوت شد. سراغ زنش رفته و از ترسم او را در اتاقش کشتم. 
قضات پس از محاکمه، فرشید را به سه بار قصاص محکوم کردند که این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد.

میلاد دومین محکوم به قصاصی بود که سحرگاه دیروز پای چوبه دار رفت. میلاد دوازدهم آبان سال ۹۶ زنی را به قتل رساند بود‌. پس از گزارش ناپدید شدن این زن از سوی خانواده‌اش، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند. روز بعد کیف او را که مدارک هویتی در آن بود پاکبانی در مقابل یک تالار عروسی در پایتخت پیدا کرد. در ادامه تحقیقات معلوم شد او با میلاد در ارتباط بوده که او بعد از ۱۰ روز فرار بازداشت شد. ‌میلاد به قتل اعتراف کرد و گفت‌: با این زن آشنا شده بودم‌. او از من به‌دلیل مشکلات مالی‌اش به دفعات پول قرض گرفت و بدهی‌اش را که ۵۰ میلیون تومان بود پس نمی‌داد و هربار مهلتی برای پرداخت آن می‌خواست‌. روز حادثه سوار خودرویم شد و در جاده تهران – کرج در تردد بودیم‌. خواست تا او را به خانه دوستش ببرم که با هم به سفر بروند. از او خواستم پولم را پس دهد که دعوای‌مان بالا گرفت و با دستمال پارچه‌ای که در خودرویم بود، خفه‌اش کردم‌. جسد را هم در جوی آب سه‌راه اندیشه انداختم. 
این متهم نیز پس از محاکمه در دادگاه کیفری حکم قصاص گرفت و بعد از تایید حکمش، پرونده او به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران رفت‌. 

زندانی سوم شهرام نام دارد‌. او یکم اردیبهشت سال ۹۴ زنی از اقوام‌شان را به قتل رسانده و جسد او را در حیاط ویلایی در فشم دفن کرده بود‌. شهرام در تحقیقات گفته بود چون پاسخ‌ منفی برای ازدواج با این زن گرفته، او را کشته است‌. با اعترافش، جسد را هم پلیس کشف کرد. ‌مرد جوان در جلسه محاکمه در دادگاه کیفری یک استان تهران گفت‌: ۱۰ سال قبل از حادثه شوهر این زن مرده بود و حضانت فرزندانش را داشت.  من از اقوامش بودم. زن و بچه داشتم اما به‌علت علاقه به این زن می‌خواستم با او هم ازدواج کنم که قبول نکرد. روز حادثه از خانه بیرون آمد و در مسیرش قرار گرفته و خواستم سوار ماشینم شود. دوباره از او خواستگاری کردم که باز هم جواب رد داد و با روسری‌اش خفه‌اش کرده و جسد را در حیاط ویلایم در فشم دفن کردم. 
این مرد نیز حکم قصاص گرفته و پرونده‌اش با تایید رای به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شده بود‌. 

چهارمین زندانی مهرشاد است. او اوایل سال ۹۴ زنی جوان را به‌عنوان مسافر سوار کرد و با تهدید، این زن را به حاشیه تهران برد و با زور و تهدید مورد تجاوز قرار داد‌. با شکایت این زن، او تحت تعقیب قرار گرفت و بعد از مدتی بازداشت، به زندان افتاد. این مرد در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و حکم اعدام گرفت. با تایید رای پرونده‌اش در دیوان عالی کشور، پرونده به شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد‌. 

​​​​​​​این چهار محکوم به مرگ، سحرگاه چهارشنبه بیست‌و‌نهم فروردین امسال در محوطه زندان قزلحصار کرج پای چوبه داررفتند. اولیای‌دم قربانیان هم به آنجا آمده بودند. اولین نفر فرشید پای چوبه دار رفت و التماس‌هایش بی‌نتیجه بود و اولیای‌دم زن جوان، او را نبخشیدند و قصاص شد. بعد از آن میلاد پای چوبه دار رفت که التماس‌های او نتیجه داد و خانواده مقتول به او مهلت ۲۰ روزه دادند‌. شهرام سومین اعدامی بود که توانست از فرزندان و مادر مقتول‌ مهلتی سه ماهه برای جلب رضایت بگیرد. سرانجام نوبت به مهرشاد مرد متجاوز رسید‌. او پیش از این دو بار پای چوبه دار رفته بود؛ یک بار با اعاده دادرسی حکمش متوقف شد. یک‌بار هم موقعی که پای چوبه دار رفت توبه‌نامه نوشت که حکم او دوباره متوقف شد‌. با رد توبه‌نامه و اعاده‌ دادرسی‌اش، دیروز برای سومین‌بار پای چوبه دار رفت که این‌بار هم به خاطر طرح اعاده‌ دادرسی در دیوان عالی کشور، حکم او به‌طور موقت متوقف شد و این سه نفر به سلول‌های خود در زندان بازگشتند.

دیگر خبرها

  • سحرگاه بیم و امید ۴محکوم به مرگ پای چوبه دار
  • بیشترین مطالبه مردم استان سمنانی از دولت «آب و رفع تنش آبی» است
  • واکنش سیدحسین به محرومیت: لبخند!(عکس)
  • پورموسوی: ساعت‌ها برای جذب بازیکن‌خارجی وقت گذاشتیم
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • بازگشت لبخند به صورت سرمربی پرسپولیس (عکس)
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • هشدار ستاره بارسا: به خاطر رئال حق ناراحتی نداریم
  • لبخند، لبخند و لبخند؛ شب دلچسب عثمان دمبله مقابل بارسلونا و هوادارانش / عکس
  • قهرمانی تیم امید در مسابقات لیگ برتر فوتسال شاهین دژ