Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای اولین‌بار پس از دهه‌ها سلطه بی‌چون و چرای ایالات متحده پس از جنگ جهانی دوم، حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد با 13 فروند موشک در میان فعالیت همه سامانه‌های پدافندی دشمن و در عین آمادگی همه نیروهایش، به هژمونی شکست‌ناپذیری امریکا پایان داد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، ملت ما در حال پشت‌سر گذاشتن دی‌ماه است، دی‌ماهی که دو هفته آخر آن پر از حادثه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون سخت برای ملت بزرگ ایران که سرافراز از آن بیرون آمدند و مشخصه اصلی آن رویارویی تمام‌عیار نظام سلطه و لشکر ظلم و استکبار در مقابل ایران اسلامی بود. خلق دو ایام‌الله در آن و مجموعه حوادثی که هرکدام نیازمند بررسی و مداقه فراوان است. در اولین حادثه رئیس‌جمهور آمریکا بدون استفاده از عوامل نیابتی، فرمان ترور فرمانده ارشد جمهوری اسلامی ایران، سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، فرمانده بین‌المللی مقاومت را که در قالب سفر رسمی از کشور عراق بازدید می‌کرد، صادر و مسئولیت آن را برعهده گرفت، ارتش آمریکا با زیرپاگذاشتن همه قوانین بین‌المللی آن را انجام داد و آمریکایی‌ها با سال‌ها سابقه پنهان‌کردن جنایت در غرب آسیا و اقصی‌نقاط دنیا این‌بار رسما اعلام کردند که تروریستند.

مردم به صحنه آمدند، تشییع پرشکوه و میلیونی پیکرهای مطهر شهدای مقاومت تبدیل به صحنه‌ای شکوهمند از همگرایی اجتماعی حول گفتمان انقلاب اسلامی و ابراز وفاداری به آرمان‌های امام و بیعت با خط امامین انقلاب شد و یوم‌الله دیگری در تاریخ این سرزمین ثبت شد.در پاسخ به مطالبه رهبری و مردم در انتقام سخت، برای اولین‌بار پس از دهه‌ها سلطه بی‌چون و چرای ایالات متحده پس از جنگ جهانی دوم، حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد با 13 فروند موشک در میان فعالیت همه سامانه‌های پدافندی دشمن و در عین آمادگی همه نیروهایش، به هژمونی شکست‌ناپذیری امریکا پایان داد.

می‌دانیم تجارت سلاح و فروش اسلحه‌های به‌اصطلاح پیشرفته، تجارت اول ایالات متحده در منطقه است و از این رهگذر میلیاردها دلار سلاح پدافندی در منطقه به فروش رسانده است که با این حمله نشان داده شد آن گنبد‌های آهنین بسان خانه عنکبوت بیش نیستند که این روز مبارک یوم‌الله دیگری را در تاریخ جهان ثبت کرد. اما حادثه تلخ و دردناک سقوط هواپیمای اوکراینی که حامل 176 مسافر خصوصا جوانان برومند این سرزمین - که به‌دنبال تحصیل مهاجرت کرده بودند.- سپاهیانی را که از جهاد اصغر پیروزمندانه بازمی‌گشتند، به جهاد اکبر فرا خواند. خبر یک جمله بود و غیرقابل باور: «اشتباه انسانی در شلیک سامانه پدافندی عامل سقوط هواپیمای مسافربری بوده است.»

فرماندهان سپاهی که از رزم با آمریکای جنایتکار بازمی‌گشتند به جمع مردم آمدند و همه مسئولیت را برعهده گرفتند و از مردم عذرخواهی کردند. یادمان نمی‌رود در حادثه مشابه در اصابت موشک پدافندی ناو وینسنس به هواپیمای ایرباس ایرانی در خلیج‌فارس در سال 67 و شهادت 290 مسافر آن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا نشان شجاعت به فرمانده ارشد ناو اعطا کرد و این است تفاوت جبهه حق و باطل که در مواجهه کامل با یکدیگر هستند. اما در این میان اروپایی‌های درمانده برای اینکه از غائله شلیک به جمهوری اسلامی عقب نمانند به مکانیسم ماشه برجام روی آوردند و ماشه‌ای را چکاندند که دیگر تیری نداشت. برجام را موریانه خورده بود و جز توهمی چیز دیگری نیست. اما در این میان جامعه ما کم و بیش شاهد یک خطای انسانی دیگر نیز بود. این خطا در عرصه پدافند فرهنگی رخ داده است. این خطا نه در شلیک که در عدم شلیک هنگام حمله همه‌جانبه فرهنگی و اجتماعی دشمن است.

این خطای انسانی مسئولان پدافند فرهنگی که عهده‌دار مسئولیت دانشگاه‌ها هستند، منجر به از دست دادن تعدادی از جوانان دانشجو نه در هواپیما بلکه در دانشگاه‌های پیشروی کشور شده است. صحنه‌هایی دردناک که دشمن برای پوشش دادن شکست‌هایش به آن متوسل شده و برایش سخنرانی می‌کند و توئیت می‌زند. اما این‌بار نه کسی در قاب تلویزیون آمد که مسئولیت این تلفات دردناک را بپذیرد و نه کسی به‌دنبال اپراتوری است که در پدافند فکری به وظیفه خود عمل نکرده است. صحنه‌هایی که این روزها ترامپ به آن تکیه می‌کند در دانشگاه شهیدبهشتی است. دانشگاهی که دشمن با تحریم آن و ترور استادان این دانشگاه، ازجمله شهید دکتر شهریاری و ترور ناموفق دکتر عباسی در میدان دانشگاه نتوانست در اراده دانشمندان و جوانان مشتاقش ذره‌ای خلل وارد کند.

امروز مسئولان این تقصیر و قصورها در عرصه پدافند فرهنگی و اجتماعی سرزمین ما از هجمه تمام‌عیار فرهنگی دشمنان آشکار کجایند. در صحن دانشگاه آنچه نباید، اتفاق می‌افتد، شعارهایی هنجارشکنانه و دشمن شاد‌کن که حتی از شنیدن آن شرم داریم و کار تا آنجا پیش می‌رود که اندک دانشجویان به صحنه آورده شده در یک نمایش مضحک، به شست‌وشوی چهره آلوده و پلید آمریکای جنایتکار پرداختند و دستاویزی برای بازسازی چهره شکست‌خورده ترامپ در تغییر رفتار ملت بزرگ و آمریکاستیز و استکبارستیز شدند، درست است که در یک دانشگاه 20 هزار نفری جمع‌شدن 200 نفر به‌معنای نظر دانشجویان نیست، اما همان‌طور که در حادثه غم‌انگیز سقوط هواپیمای اوکراینی ملت ابراز تاسف و تاثر کرد، از دست دادن یک نفر هم برای ما مهم است.

سوال اینجاست که چه کسی باید مسئولیت بپذیرد و آیا بسان آن فرمانده شجاع و صادق از صحنه جنگ بازگشته جرات عذرخواهی از ملت بزرگ ایران را داریم. روی سخن من با دانشجویانی که احیانا سوالاتی در ذهن دارند یا اعتراض‌هایی دارند، نیست؛ روی سخنم به خودم و دیگر مدیران و مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها در سال‌های متمادی اخیر است. بپذیریم که در تربیت اجتماعی نسل جوان در انجام رسالت خود کوتاهی کرده‌ایم و بی‌شک در آنچه انجام داده‌ایم کم‌توفیق بوده‌ایم. پای صحبت جوانان ننشسته‌ایم و شبهات را به هنگام خود پاسخ نداده‌ایم. وظیفه ما صرفا آموزش عالی نبوده است که در آموزش کم‌وبیش موفق بوده‌ایم، چراکه دانش‌آموختگان دانشگاه‌های پیشروی ما بدون هیچ کاستی در آموزش جذب بدنه پژوهشگری دانشگاه‌های پیشروی جهان شده‌اند. ما در تربیت اجتماعی کم‌کاری کرده‌ایم، دانشگاه از مردم صبار و شکور جامعه پیشروی استکبارستیز جامانده است. شبهات، جوان دانشگاهی را به‌خود مشغول کرده است.

در پایان سخن بهره می‌برم از نامه 31 نهج‌البلاغه امیرالمومنین (ع) به فرزندشان در بازگشت از جنگ صفین که فرمود: «فرزندم قبل از آنکه بعضی از خواهش‌های نفس تو یا فتنه‌های دنیا نسبت به تو از من سبقت گیرد پس همچون شتر سرکش شوی، زیرا دل جوان چونان زمین کشت نشده است، که هر بذری در آن افکنند، می‌پذیرد. من نیز پیش از آنکه دلت سخت شود و خردت مشغول شود، به ادب آموزیت پرداختم. تا با اندیشه‌ای استوار در کارها به امری روی ‌آوری که مردم کارآزموده تو را از طلب و آزمودن آن بی‌نیاز ساخته‌اند.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: امریکا حمله موشکی ایران پایگاه عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن استقلال نباید در تیم ملی بازی می کرد | کاری که انجام شد واقعا خنده دار بود

به گزارش همشهری آنلاین علی اصغر مدیرروستا درمورد برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ترکمنستان، اظهار داشت: شرایط زمین چمن مصنوعی ورزشگاه به حدی بد بود که اصلا نمی‌توان از لحاظ فنی درمورد این بازی حرف زد اما همین که تیم ما توانست سه امتیاز بازی را به دست آورده و دروازه‌اش را بسته نگه دارد تا به مرحله بعدی صعود کند، خوب بود.وی افزود: هرچند زور ترکمنستان به ما نمی‌رسید اما به دنبال ارائه فوتبال اصولی بود زیرا تحت هر شرایطی بازی‌سازی را از دروازه‌بان خودش شروع می‌کرد. آنها می‌خواهند در سال‌های آینده حرف برای گفتن داشته باشند. ترکمنستان در تهران هم فوتبال تک ضرب خوبی بازی می‌کرد اما زورش نمی‌رسید. هرچند با این وضعیت از اصول خود عدول نکرده و تحت فشار هم کارشان را انجام می‌دادند.

شیب جوان‌گرایی قلعه‌نویی باید تندتر شود مدیرروستا درمورد اینکه با وجود چنین وضعیتی و در شرایطی که امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت به محمد قربانی برای اولین بار بازی بدهد، انتقاداتی علیه کادرفنی بابت استفاده بیشتر نکردن از نفرات جوان مطرح شده است، گفت: همانگونه که خود قلعه‌نویی گفت او قصد دارد با شیب ملایم از جوانان استفاده کند. در همین ۲ بازی هم نفراتی مثل حزباوی، قربانی و آزادی اولین بازی ملی خود را انجام دادند اما این شیب خیلی ملایم است و امیدواریم در آینده تندتر شود. البته این جوانان در بازی‌هایی محک می‌خورند که سطح حریف به ما نزدیک‌تر باشد. به هر جهت باید جوانگرایی کنیم اما یک نکته هم وجود دارد. نباید بازی دادن به نفرات ۲۴_۲۳ ساله‌ را جوان‌گرایی بگذاریم مهاجم اسبق تیم ملی اضافه کرد: در فوتبال روز اروپا سن بازیکن جوان به ۱۶ یا ۱۷ سال رسیده است. اینکه ما از بازیکن ۲۴_۲۳ ساله‌ای که تاکنون در تیم ملی بازی نکرده استفاده کنیم و اسمش را جوان‌گرایی بگذاریم درست نیست. این موضوع هم به کادرفنی تیم ملی ارتباط زیادی ندارد. متاسفانه فوتبال ما رو به افول است و باید برای جبران این ضعف بزرگ برنامه‌ریزی و فکری اساسی کنیم. جلالی اگر دنبال توسعه فوتبال ایران است از بالا به پایین بیاید مدیرروستا خاطرنشان کرد: به حدی در فوتبال ما فساد و زد و بند وجود دارد که سرچشمه‌اش در حال خالی شدن است. خیلی خوب است که مجید جلالی به عنوان رئیس کمیته فنی و مسئول توسعه و پیشرفت فوتبال ایران می‌خواهد کار را از پایه‌ها شروع کند اما در فوتبال فاسد ما باید از بالا به پایین آمد. اینگونه می‌توان توسعه فوتبال را عملی کرد.وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال پیش از این هم استعدادیابی را در سراسر ایران انجام داده اما اگر جلالی دنبال توسعه است، باید این اختیار را داشته باشد تا بتواند افرادی که به فوتبال لطمه می‌زنند، حذف کند. اگر تاج منصوبش کرده باید این اختیار را به جلالی بدهد تا از خود فدراسیون و مدیرانش توسعه را آغاز کرده و کارهای بزرگی انجام بدهد. ۲۰ سال است در بخش آموزش فوتبال ما کار اصولی انجام نمی‌شود. فعالیت شرط‌بندها و دلال‌ها ترمز فوتبال ما را می‌کشد پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: باید از خود فدراسیون پاکسازی را انجام داد تا در عمل فوتبال را توسعه داده و این کار را در تیم‌های پایه هم اجرا کنند. در غیر این صورت همه این مسائل شعار می‌شود زیرا فعالیت شرط‌بندها، دلال‌ها و .... سبب کشیده شدن ترمز فوتبال می‌شود. با حذف این دسته از آدم‌ها می‌توانیم استعدادیاب‌ها و افراد سالم را بالای سر تیم‌های پایه بگذاریم. در آن صورت خواهید دید چه قدر بازیکن ۱۸_۱۷ ساله باکیفیت تحویل می‌گیریم. کار استقلالی‌ها خنده‌دار و دور از حرفه‌ای‌گری بود وی درمورد بیانیه باشگاه استقلال و درخواست از امیر قلعه‌نویی برای استفاده از بازیکنان این‌ تیم پیش از دیدار با ترکمنستان، توضیح داد: این کار بسیار ناشیانه و اشتباه بود. امیر قلعه‌نویی گذشت کرد اما اگر جایش بودم به خاطر این اقدام به سید حسین حسینی بازی نمی‌دادم. مگر می‌شود یک باشگاه بیانیه بدهد و بگوید باید از بازیکن ما استفاده کنید. این کار خیلی خنده‌دار و دور از اصول حرفه‌ای بود. کد خبر 840939 منبع: فارس برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • همگان برای حمایت از مردم فلسطین به صحنه بیایند
  • عکس| جواد عزتی در پشت‌صحنه «زخم کاری ۳»
  • زیرساخت‌های «شهر دانشگاهی» در کردستان فراهم شد+فیلم
  • تربیت قرآنی فرزندان نسل سالمی را تحویل جامعه می دهد
  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • (عکس) تصویری تازه از جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • بازیکن استقلال نباید در تیم ملی بازی می کرد | کاری که انجام شد واقعا خنده دار بود