Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از روز اول جاری شدن سیل در منطقه سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه چابهار هوانیروز با ۶۰ سورتی پرواز و ۵۰ ساعت نفر به امدادرسانی مشغول است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی با بیان اینکه تعداد ۶ فروند بالگرد هوانیروز در منطقه سیل‌زده  حضور دارند، اظهار کرد: برخی از مناطق روستایی در حادثه سیل خسارت بسیار زیادی را متحمل شدند، تخریب پل‌های ارتباطی، مسدود شدن راه‌ها و معابر و آب‌گرفتگی راه‌های زمینی موجب شد تا امدادرسانی به صورت هوایی  انجام شود، بالگردهای هوانیروز با ۶۰ سورتی پرواز در قالب ۵۰ ساعت نفر در مناطق صعب‌العبور خدمات ارزنده‌ای را به مردم منطقه ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: وظیفه هوانیروز در چنین شرایطی کمک به مردم است، بالگردهای هوانیروز کارهای غیرممکن را در امداد و نجات ممکن می‌کند.

فرمانده هوانیروز ارتش تأکید کرد: در حال حاضر کمک‌های مردمی، هلال احمر، ارتش و لوازم  بهداشتی و دارویی را به مناطق صعب‌العبور ارسال می‌کنیم  تا زمانی‌که نیاز باشد در منطقه حضور خواهیم داشت.

قربانی افزود: در حال حاضر پایگاه هوانیروز کرمان در آماده‌باش کامل قرار دارد و چنان‌چه نیاز به بالگردهای بیشتری باشد بلافاصله به مناطق سیل‌زده اعزام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم منطقه بسیار ولایت‌مدار هستند و با توجه به مشکلات پیش‌آمده همچنان پای ولایت ایستاده‌اند و مردمی قانع هستند، ما نیز تا آخرین لحظه در کنارشان خواهیم ماند.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: سیل امدادرسانی هوانیروز ارتش امیر قربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: با انجام ۷۵ عملیات امدادی از بیست‌‍وهفتم فروردین تا سی‌ام فروردین به ۵۲۹۳ نفر امدادرسانی شد، ۶۶۳ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی اظهار کرد: استان‌های بوشهر، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد دچار سیل و آب‌گرفتگی شده‌اند و به دریافت خدمات امدادی نیاز پیدا کردند.

وی افزود: با انجام ۷۵ عملیات امدادی از بیست‌وهفتم فروردین تا امروز، سی‌ام فروردین به ۵۲۹۳ نفر امدادرسانی شد، ۶۶۳ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه ۲۱۹ تیم عملیاتی شامل ۸۱۹ امدادگر در عملیات امداد در سیل و آب‌گرفتگی مناطق جنوبی کشور مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: با همکاری و تلاش امدادگران، تخلیه آب از ۵۸ واحد مسکونی انجام و سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر برای اسکان افراد متأثر از سیل برپا شد.

کد خبر 745752

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۱۰ هزار حادثه‌دیده در استان‌های سیل‌زده
  • پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد
  • میدان‌داری سپاه/ از آزادسازی گروگان تا خدمت‌ به سیل‌زدگان
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • نجات جان سه نفر از سیل‌زدگان هرمزگانی توسط نیروهای نداجا
  • پایگاه هوانیروز مشهد ۷۵ عملیات پروازی مردم‌یاری انجام داد
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • عکس/ امدادرسانی به سیل زدگان کرمان و سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) امدادرسانی به سیل زدگان کرمان و سیستان و بلوچستان
  • از تسلیم در ۸۰ ساعت تا تحقق وعده صادق در ۵ ساعت