Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اظهارات سفیر آمریکا درباره برنامه‌های سئول برای ازسرگیری همکاری‌های دو کره را "بسیار نامناسب" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یکی از مقامات دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی به خبرنگاران گفت: اظهارات هری هریس، سفیر آمریکا در کره جنوبی درباره برنامه‌های مون جائه-‌این، رئیس جمهور بسیار نامناسب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همکاری‌های دو کره موضوعی است که دولت کره جنوبی درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند اگرچه سئول همیشه برای انجام تلاش‌های با ثبات در راستای پیشرفت واقعی در روابط دو کره و از سرگیری مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی با واشنگتن رایزنی نزدیک داشته است.

این در حالی است که سخنگوی سفارت آمریکا در کره جنوبی مستقیما درباره اظهارات معاون دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اظهار نظر نکرد.

وی گفت: ما از این اظهارات آگاه هستیم. ما در حال حاضر هیچ حرفی نداریم و شما را به اظهارات اخیر هری هریس ارجاع می‌دهیم.

ظاهرا هریس از سئول خواسته بود پیش از آنکه برای اتباعش مجوز تورهای انفرادی بازدید از منطقه کوهستانی کومگانگ( در ساحل شرقی کره شمالی) را صادر کند، رایزنی‌های اولیه‌ با واشنگتن داشته باشد.

وی به گروهی از خبرنگاران خارجی گفته بود: بهتر است چنین موضوعی از طریق گروه‌های کاری پیگیری شود تا بتوان از هرگونه سوءتفاهمی که ممکن است منجر به تحریم شود، اجتناب کرد.

هری هریس در واقع به کانال رایزنی‌ها در سطح مقامات کاری میان کره جنوبی و آمریکا حول محور امور کره شمالی اشاره داشت.

این اظهارات هریس از سوی بسیاری به عنوان یک هشدار و اقدامی برای تحت فشار گذاشتن دولت مون جائه-این تلقی شده است؛ دولتی که به دنبال از سرگیری سریع پروژه‌های مشترک دو کره است که به خاطر تحریم‌های سازمان ملل بر پیونگ‌یانگ برای کمک به تسهیل مذاکرات اتمی میان کره شمالی و آمریکا عملا متوقف شده‌اند.

وزارت اتحاد مجدد دو کره نیز واکنش تندی به این درخواست سفیر آمریکا در کره جنوبی داشته است.

لی سانگ-مین، سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره در کنفرانسی خبری گفت: سیاست ما در رابطه با کره شمالی تحت اختیار و قدرت خودمان است. آمریکا بارها از طریق کانال‌ها مختلف صریحا تاکید کرده که به استقلال کره جنوبی در رابطه با سیاستش نسبت به کره شمالی احترام می‌گذارد.

انتهای پیام          

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره جنوبی سفیر آمریکا در کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی ۱۵۰ سال قبل برداشتن حجاب اعدام داشت! / مجازات عجیب مردان چشم چران!

زی‌سان: نخستین سفیر آمریکا در ایران که سال ۱۲۶۱ به ایران وارد می‌شود، در کتاب خاطرات خود تحت عنوان «ایران و ایرانیان عصر ناصرالدین شاه» روایتی بسیار خواندنی از وضعیت حجاب زنان و نگاه جامعه ایرانی به این موضوع در ۱۵۰ تا ۱۶۰ سال قبل ارائه می‌دهد. 

به گزارش زی‌سان؛ اس جی دبلیو بنجامین، در ارتباط با وضعیت حجاب زنان ایرانی چنین می‌نویسد:

حجابی که زنان ایران در کوچه و خیابان دارند متصور خارجی‌ها برای زنان ناراحت کننده است. در حالی که این طور نیست و این حجاب از جهات زیادی به نفع آن‌هاست و به همین جهت هم زنان به هیچ وجه درصد بر نمی‌آیند که این وضع و حجاب را تغییر دهند. 

زنان در این حجاب بسیاری از کار‌هایی را که می‌خواهند به راحتی انجام می‌دهند. با این لباس و حجاب که از سرتا پا را به کلی می‌پوشاند یک زن می‌تواند به هر کجا که بخواهد برود، بدون آنکه کسی او را بشناسد؛ زیرا هیچ کسی، حتی شوهرش هم نمی‌تواند روبنده را در خیابان وکوچه از روی صورت او بردارد و اگر چنین کاری کند به سخنی محجارات و درباره‌ای مراحل اعدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید توصیف عجیب سفیر آمریکا از حمام ویژه زنان فتحعلی شاه و سرسره معروف آن (تصاویر) توصیف حیرت‌انگیز اولین سفیر آمریکا در ایران از منطقه شمیران ماجرای هولناک بریدن سر ۱۲ سرباز جلوی چشم ناصرالدین شاه سرنوشت عجیب بیوه امیرکبیر؛ تن دادن به ازدواج با سه مرد دربار!     

از طرف دیگر اگر زنی بخواهد صورت خود را نشان مردی دهد و از او دلربایی کند، این امکان را خواهد داشت که در یک فرصت مناسب روبنده‌ای را کنار زده و چشم و ابرویش را به اصطلاح به مرد مورد علاقه بنمایاند و بدین ترتیب زنان تهران هر جا که مایل باشند می‌توانند بروند بدون آنکه کسی از هویت آن‌ها مطلع گردد.

فقط زنان حرامرای شاه و فرزندان آن‌ها از این مزایا محروم هستند و هر جا که بخواهند بروند عده‌ای همراه آن‌ها خواهند بود. این عده از افراد گارد سلطنتی هستند که به فاصله کمی در جلو و عقب این زنان حرکت کرده و راه را با اصطلاح باز می‌کنند. معمولا وقتی زنان حرمسرای شاه بخواهند به خارج بروند قبلا مراتب به اهالی خیابان‌ها و کوچه‌هایی که زنان حرمسرا از آنجا می‌گذرند اطلاع داده می‌شود. کلیه مغازه‌ها و دکان‌های مسیر باید ببندند و افراد نیز سعی می‌کنند که خود را از آن مسیر دور نگهدارند. اگر مردی را در مسیر زنان حرمسرا یافتند او را دستگیر کرده و اعدام می‌کردند. حتی اگر آن مرد روی خود را به دیوار هم می‌کرد که زنان حرمسرا را نبیند باز از مجازات معاف نمی‌شد و شلاق می‌خور و به حبس می‌افتاد.

tags # قاجار ، ناصرالدین شاه ، تاریخ ایران سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
  • وقتی ۱۵۰ سال قبل برداشتن حجاب اعدام داشت! / مجازات عجیب مردان چشم چران!
  • شورای امنیت: قطعنامه آتش بس غزه الزام آور است
  • سرمربی تیم ملی تایلند، از روی دفترش سرود ملی خواند!
  • کشوری که اسرائیل را تهدید کرد؛ قطعنامه را نپذیری روابط مان قطع می شود
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات