Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین شکوری گفت: لبه تيز تهاجم دشمنان به سمت جوانان كشور ماست و برنامه اصلی استكبار تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، حضور جوانان در مسجد دارای موضوعیتی ویژه است امّا حضور این قشر مستلزم آن است که انسان از اوایل کودکی و نوجوانی با مسجد آشنا شده باشد؛ بنابراین دوران کودکی و نوجوانی به قدری حساس است که اگر از فرصت آن استفاده نشود و شخص ساختهوپرداخته نشود امکان بازسازی او هیچگاه مثل اوّل مقدور نخواهد بود پس والدینی که نسبت به آوردن کودک و نوجوان خود به مسجد مقیّد باشند حضور آنان را در مسجد در مقطع جوانی تضمین کردهاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برنامه هایی که در مسجد برای نوجوانان در نظر گرفته ایم بر مبنای جذب، تثبیت و رشد است.
استكبار جهانی حساب جدايی برای دشمنی و خصومت با كشور اسلامی ما باز كرده‌ و در حال حاضر ما هدف اصلی تهاجمات فرهنگی دشمن هستيم كه علت اصلی آن نيز مقاومت محكم و شجاعانه اين ملت در برابر استكبار است.
و با توجه به اینکه بیشتر ارتباط جوانان امروز با فضای مجازی است کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند با اجرای برنامه های غنی و پربار در این مرود نقش ایفا کنند.
در ادامه با حجت الاسلام و المسلمین سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی گفتگو کرده‌ایم.


1) در مورد جایگاه کانون های فرهنگی هنری در مساجد بفرمایید.
کانون های فرهنگی و هنری مساجد پدیده ای است که وجودشان در جامعه امروز لازم و ضروری است و حرکت آنها باید مسجد محور باشد و فعالیت خود را در مساجد قرار دهند و قشر هدف جوانان هستند و ضروریست که جوانان مورد عنایت ویژه قرار گیرند که رهبر معظم هم به آن تاکید کردند.
این حرکت باید به گونه ای باشد که جوانانی که ارتباط کمرنگ با مساجد دارند فعالیت خود را در این زمینه بیشتر کنند و ارتباط مستمری داشته باشند و یکی از علت هایی که در این مجموعه ثبت نام کرده ام این است که ارتباط خود را بیشتر کنم.
این کانون ها باید سازمان یافته باشند در غیر اینصورت به اهدافی که در پیش‌رو دارند نخواهند رسید و با توجه به اینکه همه پایگاه های مقاومت، هیئت های عزاداری در مساجد حضور پیدا می کنند باید در کنار هم برای رسیدن به این هدف عمل کنند و با حضور جدی در کانون های مساجد در تراز انقلاب پیش روند.


2)     ارتباط کانون های فرهنگی هنری مساجد با امام جماعت چه تاثیری می تواند داشته باشد.
به نظرم اینکه در این زمینه باید فرهنگ سازی شود و اکثر مراجعاتی که به ما در مساجد می شود اینکه آشنایی نداشته و اینکه باید امامان جماعت به این مورد توجه ویژه داشته باشند
مساجد باید رشد، تکامل و تعالی خود را داشته باشند و در تاریخ نقشی که مسجد ایجاد کرده همیشه مورد توجه بوده است و کسانی هم هستند که این رسالت را کمرنگ نشان می دهند.
روحانیون هم در این موارد رسالت و وظیفه سنگینی دارند که باید در سخنرانی های خود بروز و آنلاین باشند و طوری رفتار بکنند که جوانان و کانون ها بیشتر به سمت مساجد سوق پیدا کنند.

 

3)    نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد را در دنیای امروزه بخصوص در موضوع تهاجم فرهنگی را بفرمایید.
لبه تیز دشمنان جوانان هستند و خصوصیات و ویژگی هایی که این قشر از جمعیت دارند برخی اکتسابی و برخی ذاتی می باشد و حتی می توان برخی از خصوصیات این قشر را مرتبط با آموزش و پرورش و علم و آموزش های عالی عنوان کرد و اتفاقاتی که قبلا و حتی در 8 سال دفاع مقدس نیز اتفاق افتاده نمونه بارز این خصوصیات است.
همچنین بیشتر ارتباط جوانان با دنیای مجازی است که با توجه به اینکه این فضا پر از مطالب دروغ بوده نقش کانون های مساجد در این راستا مهم بوده و می‌توانند با اجرای برنامه های غنی در این مورد نقش موثری ایفا کنند.


4)    نظرتان را در مورد طرح ملی فهما بفرمایید. (طرح پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی)
طرح ملی فهما حرکت خوبی است و خدمات آسان‌تر و سهل وصول‌تر شود بهتر است. و من تقاضا دارم این حرکتی که آغاز شده با بهره‌گیری از نخبگان و دانشمندان که در شهرها وجود دارند از افکار و اندیشه‌ها این قشر استفاده کنند و در این موارد همچنین از ظرفیت رسانه ها نیز بهر‌مند شوند. 


5)    ثبت اطلاعات اعضا در سایت سامانه مسجد چه تاثیری از لحاظ اجتماعی و فرهنگی می توانند داشته باشد.
تاثیر اجتماعی و فرهنگی مساجد در طول 40 سال که از انقلاب گذشته، در مساجد قابل رضایت نیست و از مساجد در تراز انقلاب خوب استفاده می شود و در طی جلساتی هم که در تهران چند روز پیش برگزار شد این موضوع مطرح گردید و ائمه جماعت‌ها هم در این رابطه وظایفی دارند که طبیعتا کانون ها در این راستا باید کمک کنند. و مساجد را آنطور که ضرورت دارد فعال بسازند و این مباحث در اولویت باشد.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما طرح ملی فهما سردار سلیمانی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما رویداد ملی فهما طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد ارومیه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ کارشناس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در پانزدهمین پویش ملی نذر قربانی در استان گفت: این اقلام با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) قم، خیّران برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهیه و بین نیازمندان اصفهانی توزیع شد.
حسام الدین تسلیمی افزود: در پانزدهمین مرحله توزیع گوشت قربانی، ۱۲۰۰ بسته گوشت به وزن یک کیلو و ۵۰۰ گرم را کانون‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، مبارکه، چادگان فلاورجان و لنجان بین حانواده‌های نیازمندان توزیع می‌کنند.
وی گفت: از ابتدای این پویش تا کنون حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته گوشت قربانی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • ایام اوقات فراغت با محوریت مسجد فرصت خودسازی است